Micky Schelstraete ziet Cachet teruggaan naar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Micky Schelstraete ziet Cachet teruggaan naar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 17:54

Bokt.nl
Algemeen
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Micky Schelstraete en Cachet. Foto: Printscreen Instagram van Micky.

Micky Schelstraete heeft afscheid moeten nemen van Cachet. Ze maakte dit nieuws zelf bekend op Instagram. De hengst is terug naar zijn eigenaren, Joop van Uytert, Stal Brouwer en Tim Coomans. Cachet zal worden ingezet voor de fokkerij.

Micky schreef op Instagram:
"Dank je Cachet.

Na een succesvol en bijzonder jaar is Cachet terug naar zijn eigenaren.
Ik ben verdrietig dat onze reis nu stopt, maar ik ben ook heel erg blij met alles dat we afgelopen jaar bereikt hebben.

Met scores tot 81%, en gouden en zilveren medailles op diverse kampioenschappen, ben ik meer dan trots dat ik de kans had om deze knappe en getalenteerde hengst te rijden.

Mijn speciale dank gaat uit naar iedereen die ons afgelopen jaar gesteund heeft, en die ons heeft geholpen alles te bereiken, dat we afgelopen jaar bereikt hebben.

Dag Cachet!"

#Cachet #Thankful #Whatayear #Stallion #Dressage #Equestrian #Equestrians

Micky Schelstraete
Micky Schelstraete is een succesvolle dressuuramazone. Ze heeft met Elin's Noncisdador deelgenomen aan het EK 2017 Pony's in Kaposvár, Hongarije. Ze behaalde de vierde plaats met het team. In 2018 wist ze teambrons te winnen op het EK. Op het EK Pony's 2019 in Strzegom, Polen, behaalde Micky met Elin's Noncisdador teamzilver.

In 2019 reed Micky ook Nations Cup-wedstrijden: in Hagen won ze zilver met TeamNL bij de pony's, in Saumur won ze teamzilver. Beide keren reed ze Elin's Noncisdador. Bij de Junioren wist ze met Grand-Charmeur teamzilver te winnen, ook in Saumur.

Met Cachet werd ze in 2021 Nederlands Kampioen in de klasse ZZ-L. Op hun erelijst staat verder nog een zilveren medaille in het ZZ-Licht op de Hippiade van augustus 2021. Micky bracht Cachet ook uit in de subtop. Ze waren succesvol in het ZZ-Zwaar en wilden de overstap maken naar de Lichte Tour, maar zo ver is het helaas niet gekomen.

Micky en Cachet reden afgelopen augustus hun laatste CDI. Ze werden hierbij derde in de landenproef en ze wonnen de individuele proef en de kür op muziek.

Cachet L
Cachet L (Jazz x Ferro) is geboren in 2007 en hij nam succesvol deel aan de hengstencompetitie met zijn voormalige eigenaresse Mirelle van Kemenade. Mirelle bracht hem ook uit in de Pavo Cup. Als zesjarige eindigde hij op de negende plaats op het WK Jonge Dressuurpaarden in Verden. Hij is goedgekeurd als dekhengst bij het KWPN.