Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik mis het punt een beetje geloof ik. Je kan de hectares wel anders inrichten, maar het blijven 70.000 hectares, dus wat is je winst?
Ibbel schreef:Nikass schreef:Ik mis het punt een beetje geloof ik. Je kan de hectares wel anders inrichten, maar het blijven 70.000 hectares, dus wat is je winst?
Dubbelgebruik van de grond, agrarisch (paarden) plus bos (biodiversiteit vergroten). Waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat je extensief moet begrazen, dus je zult het aantal paarden minimaal moeten halveren.
Kuggur schreef:Nieuwsredactie schreef:“Met de nodige richtlijnen kunnen we deze weides omtoveren tot heuse natuurgebieden.”
[/i]
Laat me niet lachen. Wat voor definitie van "heuse natuur" hanteert deze expert...?
Citaat:Via bestemmingsplannen is Vlaanderen opgedeeld in o.a. bosgebied, bouwgrond, landbouw- of recreatiegebied. Die bepalen wat je met de grond mag doen en of je er bos op kan planten. Heb je bijvoorbeeld een grond die in landbouwgebruik is, dan moet je bij de gemeente een bebossingsvergunning aanvragen, wat al snel drie maanden kan duren, en je moet goedkeuring krijgen van het departement Landbouw en Visserij. Bomenrijen planten moet voor hoogstambomen op minstens 2 meter van de perceelsgrens, een bos aanplanten langs landbouwterrein op minstens 6 meter en bomen langs autosnelwegen kan zelfs pas na een vrije strook van 30 meter.
Bomen planten kan dus niet zomaar. Er zijn afstandsregels, waterlopen, perceelsgrenzen, hoogspanningskabels etc. die in acht moeten worden genomen. Je moet rekening houden met het veldwetboek, de Vlaamse codex ruimtelijke ordening, het Natuurdecreet, het Bosdecreet en het Onroerenderfgoeddecreet. Een hele boterham. En dan zit er nog geen boom in de grond.
axel_1997 schreef:Het is geen complete onzin. Landschapsontwerpers praten alleen vaak wat ambitieuzer en korter door de bocht dan ze daadwerkelijk zijn en bedoelen. (.
Janneke2 schreef:Plan niet haalbaar = plan bijstellen.
Niets doen is geen optie.