Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Eigenlijk het enige wat je kan doen is kijken hoe het mis gaat. Een paard in paniek door vuurwerk laat zich niet kalmeren door iemand die hooooo maar roept. Dus je staat daar wel met je glaasje champagne maar eigenlijk heeft het geen nut. Ja, je kan het in de gaten houden en snel ingrijpen als ze ergens doorheen vliegen, maar het echte leed houd je niet tegen.
capopjekop schreef:Ik kijk altijd mijn pa lief aan of hij rond 12 uur naar de pony's wil gaan als hij gewoon in het dorp is (anders blijf ik thuis). Ik vind zelf vuurwerk eng en maak mijn pony's juist onrustiger. Maar er wordt hier al weken geknald, dus ze zijn er al redelijk aan gewend. Ze kijken wel, lopen een keer onrustig op en neer en gaan verder met eten. Maar ze staan ook al hun hele leven buiten, dus ze hebben het vaker gezien
Popstra schreef:Heel lief Maar stel het gaat mis en de paarden gaan stampede, blind door de wei.
Wat kun je dan nog doen!?
Hier ook Savonds alles binnen met licht en radio. Al jaren zo
Daan13 schreef:Suzanne F. schreef:Eigenlijk het enige wat je kan doen is kijken hoe het mis gaat. Een paard in paniek door vuurwerk laat zich niet kalmeren door iemand die hooooo maar roept. Dus je staat daar wel met je glaasje champagne maar eigenlijk heeft het geen nut. Ja, je kan het in de gaten houden en snel ingrijpen als ze ergens doorheen vliegen, maar het echte leed houd je niet tegen.
Dit dus.
Te weinig ruimte om te rennen betekent grote kans op door de draden gaan, groot stuk weiland betekent dat ze flink wat snelheid kunnen maken met ook alle risico's op letsels.
Ik zet ze mooi binnen en vlak voor 12 uur een flinke partij wortels in de voerbak en ze zijn aardig afgeleid daardoor.
Weinig problemen en stress daardoor.
ze zijn ook helemaal niet gewend aan het op stal staan, dus dat geeft juist extra stress.
mijn aanwezigheid maakt het net wat makkelijker om de spanning te laten afvloeien. Prima toch? Popstra schreef:Staan binnen altijd gelukkig lekker hun hooi te knabbelen en van paniek is geen sprake. Heb dat tenminste nergens nog nooit mee gemaakt op stal.
Of je moet bommen en vuurpijlen in stal gaan af steken....
Was alsnog koud.. Ondanks dat het vrij goed ging ben ik altijd blij dat het weer voorbij is. Ayasha schreef:Popstra schreef:Staan binnen altijd gelukkig lekker hun hooi te knabbelen en van paniek is geen sprake. Heb dat tenminste nergens nog nooit mee gemaakt op stal.
Of je moet bommen en vuurpijlen in stal gaan af steken....
https://www.youtube.com/watch?v=Q1y31ZbHXRg
En nee, hier ze steken hier in de buurt van mijn stal geen vuurwerk af want dan gaan ze naar het ziekenhuis.