Julie McAllister is de nieuwe amazone van Urielo du Houx

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Julie McAllister is de nieuwe amazone van Urielo du Houx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 21:52

Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Paula Mature Guimón en Urielo du Houx. Foto: Paula Matute Guimón op Facebook.

Urielo du Houx, het voormalige Zware Tour-paard van Kirsten Brouwers, krijgt een nieuwe amazone: de Amerikaanse Paula Matute Guimón. Hij is verhuisd naar PMG Stables in Wellington, Florida.

Urielo werd Frans veulenkampioen in 2008, reservekampioen van tweejarige ruinen in 2010, Frans kampioen van driejarige ruinen in 2011, Excellent op zesjarige leeftijd, vice-kampioen van Frankrijk bij de zevenjarigen met Caroline Rioche. Urielo du Houx de Saint Val werd vanaf 2017 gereden door Vincent Guilloteau. Ze namen deel aan de Franse kampioenschappen Pro 1 van 2018. De ruin vertrok vervolgens naar Nederland en kwam op stal bij Kirsten Brouwer.

Kirsten heeft Urielo du Houx uitgebracht in de Inter II. “Hij heeft super veel talent voor de piaffe en hij kan series springen voor achten, maar in de proef is hij nog iets te gespannen, dus dan komt dat er nog niet helemaal goed uit. Daarom neem ik hem nu ook in ieder geval nog een keer mee voor een Inter II, want ik wil pas Grand Prix starten als het echt goed is allemaal.”

Nog voor Kirsten en Urielo de overstap naar de Grand Prix konden maken, werd hij naar de Verenigde Staten gestuurd, waar hij door Vincent Guilloteau werd verkocht aan Ann Romney, echtgenote van Mitt Romney, kandidaat in de Amerikaanse voorverkiezingen van 2008 en vervolgens republikeins kandidaat in de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2012, tegen Barack Obama. Sindsdien werd hij bereden door Benjamin Ebeling, met wie hij deelnam aan de International Grand Prix op U25-niveau CDI in Wellington.

De 13-jarige Selle Français ruin van Sandro Hit is nu dus verkocht aan Julie McAllister, die hem laat trainen en uitbrengen door Paula Matute Guimón in Wellington, Florida.

Paula Matute Guimón schrijft op Facebook: "Gefeliciteerd aan de nieuwe eigenaars van Urielo du Houx!
Ik ben zo blij dat dit geweldige paard naar PGM Stables is gekomen. Ons team wordt beter en sterker! Ik ben zo blij voor jou, Julie McAllister, een paard als dit kom je maar één keer in je leven tegen. Ik kijk ernaar uit om deze reis verder met jou te maken. Welkom thuis Uri!!!"