Quarter horse Shining Spark overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Quarter horse Shining Spark overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 16:02

* Facebook
Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap

Shining Spark is een bekende naam in de westersport. Hij was een dekhengst met de mooie palominokleur. Hij is geboren in 1989 en heeft een mooie carrière gehad. Hij was actief in de reiningsport en heeft vele overwinningen op zijn naam staan. Hij stond ter dekking bij Carol Rose Quarterhorses in Gainesville, Texas. Hij is helaas op 32 jarige leeftijd overleden.

Op Facebook zegt de eigenaresse het volgende:

Shining Spark: 18 januari 1989 - 27 december 2021.

Gezegend met een onmetelijke diepte van leven."
Hoe helder Shining Spark's geest, hart en ogen ook straalden, ik wist in mijn hart dat zijn lichaam moe begon te worden. Vandaag, drie weken voor zijn 33ste verjaardag, hebben we het besluit genomen om afscheid te nemen. Shiner was altijd een wijze, vriendelijke heer en meer dan 32 jaar lang was hij het "hart en de ziel" van Carol Rose Quarter Horses. Hij leefde een legendarisch leven en had een enorme impact op zo veel families, vrienden, jonge mensen en paardendisciplines wereldwijd. Hij vervulde mijn dromen en inspireerde zo veel anderen. Zijn leven overtrof de verwachtingen, zijn carrière en veelzijdigheid waren ongeëvenaard. Het zal altijd een eer en een voorrecht zijn om te hebben mogen delen in zijn levenswerk en om deel uit te maken van zijn nalatenschap en zijn toekomst. Vaarwel Shiner, je zult voor altijd de stralende vonk in mijn hart zijn, en voor zo vele anderen - je deed je naam in alle opzichten eer aan. Rust in vrede mijn vriend.
Speciale dank aan Humberto Camacho, Todd Wagner, Sam Rose, Dr. Joe Carter en zijn staf voor jullie liefde en hulp bij Shiner's laatste momenten.

Hier een filmpje van zijn leven:

Pedigree van Shining Spark: https://www.allbreedpedigree.com/shining+spark

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:35

Een geweldige hengst en een genot om naar te kijken.

En om het lijstje kompleet te maken hier een lijst van een hoop van zijn nakomelingen, als iemand weet hoeveel het er precies zijn hoor ik dat graag :D
https://www.allbreedpedigree.com/index. ... d=&x=0&y=0
En ik vermoed dat de breeding fee van $5000 voor hetgeen er nog in de vriezer zit ook nog wel zal stijgen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 17:48

Die stond er al bij. :D Onder het filmpje.
Dat is zijn eigen pedigree, ik zie geen lijst met nakomelingen?

DubbelFun

Re: Quarter horse Shining Spark overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:53

Vreemd net deed ie het nog (onder Progeny), maar iemand met een AQHA-tegoed kan het ook opvragen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:53

Mooie leeftijd, zeker gezien het feit dat hij voor zijn 2e jaar al onder het zadel was en, zeker op latere leeftijd, hele slechte voorbenen had.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:42

Al tig keer geprobeerd, maar hij doet het bij mij echt niet meer...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:51

DubbelFun schreef:
Al tig keer geprobeerd, maar hij doet het bij mij echt niet meer...

Apart, bij mij wel…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:26

Hij deed het op de normale manier nog steeds niet, maar via een trucje is het nu wel gelukt. Ik zie zelfs nog een paar baby's van 2021 staan.

Vriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:56

Was hij ook niet helemaal krom van de artrose? Ik meen me te herinneren daar wel eens een foto van gezien te hebben. Dat zag er echt enorm heftig uit maar mogelijk merkte hij er nog weinig van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:00

Of hij kreeg pijnstilling?
Welk paard op die leeftijd zal nog geen artrose hebben na zo'n leven.

Vriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:09

Misschien wel langere tijd artrose gehad en zo vergroeid dat het geen pijn meer deed Dubbelfun.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:22

Dat kan idd ook nog.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:54

Vriendelijk, daar is zelfs ergens een filmpje van , vraag me niet meer waar maar dat zag er niet fijn uit, maar paard leek nog super vrolijk en fit. En ach, wij worden ook stromelig als we oud zijn...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:12

ElCamino schreef:
Vriendelijk, daar is zelfs ergens een filmpje van , vraag me niet meer waar maar dat zag er niet fijn uit, maar paard leek nog super vrolijk en fit. En ach, wij worden ook stromelig als we oud zijn...

Ik heb het filmpje toen ook gezien; hij had echt hele krom gegroeide pootjes ( soort van O-benen) waar hij ook echt niet lekker meer mee liep maar mogelijk wel onder de pijnstillers zat want dergelijke vergroeiingen geven zeker pijn, al was het alleen al door de onnatuurlijke belasting van de rest van het lichaam; die benen konden echt geen vol gewicht meer dragen. Je kan je afvragen hoe het zover is gekomen, zeker gezien het feit dat hij dus al voor zijn 2e jaar onder het zadel was en reining voor een paard een zeer zware tak van sport is. Wat me nog meer verontrust is dat ik toen ook heb gelezen dat hij dit door zou geven aan zijn kinderen...........maar in hoeverre dat waar is/was weet ik dus niet. Maar het is altijd jammer als dit soort legendes sterven.