Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ineke2 schreef:Heel erg triest dit…
In het bericht staat wel dat er gehoord werd dat er vrij lang achter elkaar rotjes enzo werden afgestoken. Bij de eerste 2 knallen zou ik zelf al buiten het erf staan om die personen dringend te verzoeken hun vuurwerk ergens anders af te steken. Of misschien dit jaar zelfs al wel de politie te bellen vanwege het vuurwerk verbod.
Ook al doen mensen het niet expres, nadenken word er ook niet gedaan. Als ze zelf vooral maar plezier hebben
pien_2010 schreef:Ineke2 schreef:Heel erg triest dit…
In het bericht staat wel dat er gehoord werd dat er vrij lang achter elkaar rotjes enzo werden afgestoken. Bij de eerste 2 knallen zou ik zelf al buiten het erf staan om die personen dringend te verzoeken hun vuurwerk ergens anders af te steken. Of misschien dit jaar zelfs al wel de politie te bellen vanwege het vuurwerk verbod.
Ook al doen mensen het niet expres, nadenken word er ook niet gedaan. Als ze zelf vooral maar plezier hebben
Misschien, maar pas op dat je niet aan victim blaming gaat doen. Volgens mij is het dit jaar zelfs verboden om vuurwerk af te steken, dus de overtreding is er sowieso.
Sterkte aan de betrokkenen. Vuurwerk is FC KNudde en dit voorval vooral heel erg triest.
Ineke2 schreef:Heel erg triest dit…
DuoPenotti schreef:Alle vuurwerk verbieden ook het Nederlandse. Alle. Dus alleen illegaal te verkrijgen. Wat voor een 13 jarige dan al stuk moeilijker is.
En dan de boetes zo enorm hoog maken dat de ouders wel gaan controleren wat hun jeugd heeft. En die boven de 18 zelf dokken.
Per knaller 100 euro boete. Heb je er 10 dan dus 1000.
Kan heel hoog oplopen dan.
Pakkans blijft laag, maar als ze je pakken...
En zien hoe preventief dat werkt... Denk héél goed.