Pony breekt been door vuurwerk en wordt ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Pony breekt been door vuurwerk en wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 10:07

De Hoefslag
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Bellatrix.

Donderdagavond werd er naast een paddock met paarden vuurwerk afgestoken. De paarden raakten in paniek en sloegen op de vlucht. Hierbij brak één van de paarden zijn been dusdanig ernstig dat hij de volgende dag ingeslapen werd.

Super makkelijke pony
De pony Genji is van de ouders van Laura Rolleman en staat ook bij haar ouders op stal, samen met de andere sportpaarden van de familie. Zij vertelt over Genji: “We hadden hem nu ongeveer vier à vijf jaar en mijn schoonzusje reed hem voornamelijk. Zij startte hem tussen de paarden in de L1. Ook mijn nichtje reed Bixie-wedstrijden met hem."

Lees het hele artikel op De Hoefslag.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 26-12-21 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel aangepast

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:11

;( vreselijk, stelletje ...... -:(- ik hoop dat ze de daders vinden.

pandaatje

Re: Pony breekt been en wordt ingeslapen door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:17

Vreselijk en wat ontzettend zonde van zo'n prachtige en lieve pony. Veel sterkte aan de eigenaresse en alle betrokkenen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:27

Ah wat triest..ieder jaar vind ik het zo onnodig en triest dat er weer onschuldige vuurwerk slachtoffers moeten vallen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:41

Heel erg triest dit…

In het bericht staat wel dat er gehoord werd dat er vrij lang achter elkaar rotjes enzo werden afgestoken. Bij de eerste 2 knallen zou ik zelf al buiten het erf staan om die personen dringend te verzoeken hun vuurwerk ergens anders af te steken. Of misschien dit jaar zelfs al wel de politie te bellen vanwege het vuurwerk verbod.

Ook al doen mensen het niet expres, nadenken word er ook niet gedaan. Als ze zelf vooral maar plezier hebben

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:06

Ineke2 schreef:
Heel erg triest dit…

In het bericht staat wel dat er gehoord werd dat er vrij lang achter elkaar rotjes enzo werden afgestoken. Bij de eerste 2 knallen zou ik zelf al buiten het erf staan om die personen dringend te verzoeken hun vuurwerk ergens anders af te steken. Of misschien dit jaar zelfs al wel de politie te bellen vanwege het vuurwerk verbod.

Ook al doen mensen het niet expres, nadenken word er ook niet gedaan. Als ze zelf vooral maar plezier hebben

Misschien, maar pas op dat je niet aan victim blaming gaat doen. Volgens mij is het dit jaar zelfs verboden om vuurwerk af te steken, dus de overtreding is er sowieso.

Sterkte aan de betrokkenen. Vuurwerk is FC KNudde en dit voorval vooral heel erg triest.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:08

Ineke, soms levert vragen of ze het ergens anders willen doen, juist een tegenreactie op. En dat ze dan die avond , of een andere dag speciaal, bij jou nog eens tekeer gaan. Zo simpel is het niet.
Vannacht ook op gezeten met een bang hondje door wat knallen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:17

Ik heb inmiddels een ban op Facebook omdat ik had gezegt dat ze hun handen eraf mochten knallen met het vuurwerk.
Ik heb hier ook dieren die bang zijn.

Sterkte voor de eigenaren en iedereen die de pony lief had.
Vuurwerk zuigt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:46

pien_2010 schreef:
Ineke2 schreef:
Heel erg triest dit…

Misschien, maar pas op dat je niet aan victim blaming gaat doen. Volgens mij is het dit jaar zelfs verboden om vuurwerk af te steken, dus de overtreding is er sowieso.

Sterkte aan de betrokkenen. Vuurwerk is FC KNudde en dit voorval vooral heel erg triest.

Ehm ik zeg toch ook dat er een vuurwerkverbod is? Dus politie bellen als vragen geen zin heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:00

Ineke2 schreef:
Ehm ik zeg toch ook dat er een vuurwerkverbod is? Dus politie bellen als vragen geen zin heeft.

F1 mag gewoon (het hele jaar!) worden afgestoken en valt niet onder het vuurwerkverbod.
Grondtollen en gillende keukenmeiden vallen ook onder F1.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:05

Er staat rotjes in het artikel, dat valt niet onder F1. Alsnog opzouten uit de buurt bij dieren.

Zelf had ik niet erg vriendelijk gebleven als dit mij was gebeurd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:34

Ik vraag me ook altijd af hoe die klerekinderen aan het geld komen om die troep te kopen…..
Zou mooi zijn wanneer alle vuurwerk definitief verdwijnt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:44

Wat vreselijk, een nachtmerrie voor de eigenaren.. Het zou je paard maar zijn.. :'(

(mods, de titel leest wel wat raar, misschien ff aanpassen?)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:11

Ineke zo simpel is het helaas niet, hier komt de politie bijvoorbeeld niet (zelfs niet als je pakkans eigenlijk kan garanderen) omdat vuurwerk geen prioriteit is en ze onderbemand zijn....

Vreselijk dat het gebeurt, ik hou ook elk jaar mijn hart vast. Het begint ook steeds eerder met knallen voor mijn gevoel (maar misschien word ik gewoon ouder en bitter haha).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:15

Ineke2 schreef:
Heel erg triest dit…

Het is hier in de buurt elke avond raak en op verschillende plekken. Dus bij elk knalletje buiten gaan staan, ben je de hele dag bezig.
Ik heb ook contact met de politie hierover, maar meestal zijn de vogels al gevlogen, als ze aankomen op locatie.
Ze proberen met surveillance het onder controle te krijgen, maar het is gewoon niet te doen. Dus ze vragen naast locatie ook eventueel beschrijving van personen door te geven, zodat ze mensen kunnen aanspreken, die mogelijk verdacht kunnen zijn. En idd vuurwerk is strafbaar, wordt ook door hun aangegeven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:59

De titel zou ik even anders formuleren: pony breekt been door vuurwerk en wordt ingeslapen.

Wat er nu staat betekent dat je een pony dmv vuurwerk kunt laten inslapen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:03

Ninx schreef:
Ik vraag me ook altijd af hoe die klerekinderen aan het geld komen om die troep te kopen…..
Zou mooi zijn wanneer alle vuurwerk definitief verdwijnt

Zakgeld... en vuurwerk ligt zelfs in de action voor een paar centen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:04

Alle vuurwerk verbieden ook het Nederlandse. Alle. Dus alleen illegaal te verkrijgen. Wat voor een 13 jarige dan al stuk moeilijker is.
En dan de boetes zo enorm hoog maken dat de ouders wel gaan controleren wat hun jeugd heeft. En die boven de 18 zelf dokken.
Per knaller 100 euro boete. Heb je er 10 dan dus 1000.
Kan heel hoog oplopen dan.
Pakkans blijft laag, maar als ze je pakken...

En zien hoe preventief dat werkt... Denk héél goed.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:21

Na overleg is de topictitel inmiddels aangepast.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:25

DuoPenotti schreef:
Alle vuurwerk verbieden ook het Nederlandse. Alle. Dus alleen illegaal te verkrijgen. Wat voor een 13 jarige dan al stuk moeilijker is.
En dan de boetes zo enorm hoog maken dat de ouders wel gaan controleren wat hun jeugd heeft. En die boven de 18 zelf dokken.
Per knaller 100 euro boete. Heb je er 10 dan dus 1000.
Kan heel hoog oplopen dan.
Pakkans blijft laag, maar als ze je pakken...

En zien hoe preventief dat werkt... Denk héél goed.

Uitstekend plan!