Blinde Anna rijdt met haar paard door Drenthe en Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Blinde Anna rijdt met haar paard door Drenthe en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 08:54

Meppeler Courant
Algemeen
Ingezonden door Hiraeth

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Faniek/Bokt Wiki.

De blinde Anna legde zichzelf afgelopen jaar de uitdaging op om een trektocht te paard van 150 kilometer te maken door Noord Nederland. Zij komt tijdens deze rit zichzelf en haar beperkingen keihard tegen.
"Enkel en alleen op basis van GPS is zij van plan om in haar eentje vijf dagen lang haar weg te vinden door de natuurgebieden van Drenthe en Friesland. In de film volgen we Anna tijdens de voorbereidingen en de uiteindelijke tocht zelf. We beleven met haar de momenten dat ze geniet als ze de wind door de vliegdennen hoort en het vers gemaaide gras ruikt, maar ook tijdens de ontberingen en tegenslagen", vertelt regisseur Wendelien Voogd van Mirakel Film.

RTV Drenthe zendt op 1 januari om 17:30 uur de documentaire Anna’s Tocht uit

Lees het hele artikel op de site van de Meppeler Courant.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 09:46

Wauw, wat ontzettend stoer en knap. Ik ga kijken, ben heel benieuwd hoe ze dat heeft aangepakt en hoe ze het heeft ervaren.

Citaat:
De film heeft een soundtrack die luistert als een podcast en maakt Anna’s Tocht zowel voor zienden als niet-zienden een volledig cinematografsche ervaring (Meppeler Courant).
Dat is ook echt super!

Hiraeth

Re: Blinde Anna rijdt met haar paard door Drenthe en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:25

Leuk dat jullie 'm gedeeld hebben! Ik kreeg al helemaal een kerstgevoel bij dit toen ik het las. <3