Cara Whitham aangesteld als 4* FEI dressuurjurylid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Cara Whitham aangesteld als 4* FEI dressuurjurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 20:35

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Cara Whitham. Foto: Franz Venhaus/Flickr.

Het gepensioneerde Canadese 5* FEI dressuurjurylid Cara Whitham is met ingang van 13 december 2021 weer aangesteld als 4* jurylid.

De 76-jarige Whitham trok zich in 2019 terug van alle jurytaken, omdat ze de leeftijdsgrens had bereikt. Ze jureerde haar laatste jaar in 2017.

De leeftijdsgrens voor FEI jury's was toen 70, met een mogelijke verlenging van twee jaar. Deze leeftijdsgrens werd in 2019 echter vervangen door een op competentie gebaseerd systeem, waardoor Whitham terug kan keren als CDI jury.

"Ik ben opnieuw aangesteld, volgens de nieuwe FEI CES-regel, op het FEI 4*-niveau, dat binnenkort omgedoopt wordt tot FEI Level 3 vanaf 2022", vertelde Whitham aan Eurodressage. "Mijn "pensionering" was het gevolg van de in het verleden fel betwiste FEI-pensioneringsregel. Ik wilde, net als veel andere FEI-officials, niet met pensioen gaan, maar op dat moment hadden we geen keus. Ik ben nooit gestopt met jureren op nationaal niveau, zowel in Canada als in de VS, dus er was geen denkproces over "de draad weer oppakken en teruggaan naar het juryvak"."

Whitham moest twee jaar wachten voor ze terug kon keren als CDI jury vanwege COVID-19.

"Vanwege de covid-beperkingen kon de FEI tot voor kort de CES-cursus niet live aanbieden", zegt Cara.

Afbeelding