Twee paarden spoorloos verdwenen. Update: Paarden gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Twee paarden spoorloos verdwenen. Update: Paarden gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 08:36

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Zwart bonte IJslander. Dit is niet het vermiste paard. Foto: Francesco Giordano/Flickr/Bokt Wiki.

Uit een weiland aan de Boerlestraat in Wijhe zijn twee paarden spoorloos verdwenen. De twee paarden zijn voor het laatst gezien op dinsdag 21 december 2021 om 19:00 uur. Gisterochtend, woensdag 22 december 2021 zijn ze verdwenen.

Het gaat om een zwart-wit bonte IJslander en een vos kleurige Welsh. De politie is op zoek naar getuigen die mogelijk iets hebben gezien of weten waar de paarden zijn gebleven.

Bellen met de politie kan via: 0900-8844.

Update: Inmiddels is bekend gemaakt dat de paarden zijn gevonden.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 23-12-21 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:39

De twee paarden (foto) zijn voor het laatst gezien op dinsdag 21 december 2021 om 19:00 uur. Gisterochtend, woensdag 22 december 2021 zijn ze verdwenen.

Foto:
Zwart bonte IJslander. Dit is niet het vermiste paard. Foto: Francesco Giordano/Flickr/Bokt Wiki

:+ Niet heel handig

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:40

Wat een onduidelijk artikel, lijken ze gestolen? Is het hek los gezet? Omheining heel/kapot?

Ze kunnen dus ook zelf aan de wandel zijn. Laten we hopen dat ze vrijwillig weg zijn en heelhuids terug gevonden worden.

(die foto is idd niet handig, in het oorspronkelijke artikel staat de foto waar het over gaat)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:42

Hé wat vreselijk, jammer dat ik nergens kan vinden of ze ook mensen zoeken om te helpen zoeken. Ik woon namelijk erg in de buurt. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:43

MarliesV schreef:
Wat een onduidelijk artikel, lijken ze gestolen? Is het hek los gezet? Omheining heel/kapot?

Ze kunnen dus ook zelf aan de wandel zijn. Laten we hopen dat ze vrijwillig weg zijn en heelhuids terug gevonden worden.

(die foto is idd niet handig, in het oorspronkelijke artikel staat de foto waar het over gaat)

Maakt het uit op dit moment? De paarden zijn verdwenen en er wordt om getuigen gevraagd. Wat ook bij een ontsnapping vrij normaal is.

Over de foto ben ik het eens, wtf :').

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:44

NorwayFjord schreef:
De twee paarden (foto) zijn voor het laatst gezien op dinsdag 21 december 2021 om 19:00 uur. Gisterochtend, woensdag 22 december 2021 zijn ze verdwenen.

Foto:
Zwart bonte IJslander. Dit is niet het vermiste paard. Foto: Francesco Giordano/Flickr/Bokt Wiki

:+ Niet heel handig

Nou.... precies mijn gedachte

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:46

_San87_ schreef:
MarliesV schreef:

Maakt het uit op dit moment? De paarden zijn verdwenen en er wordt om getuigen gevraagd. Wat ook bij een ontsnapping vrij normaal is.

Denk dat het voor de zoekopties wel uitmaakt. Als ze ontvreemd zijn, ga je niet in sloten en bosjes zoeken in de buurt. Als ze ontsnapt zijn juist wel.

Nachtmerrie van elke eigenaar dit! Dat je in de ochtend bij je weiland komt, en je paarden weg zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:49

MarliesV schreef:
_San87_ schreef:

Denk dat het voor de zoekopties wel uitmaakt. Als ze ontvreemd zijn, ga je niet in sloten en bosjes zoeken in de buurt. Als ze ontsnapt zijn juist wel.

Nachtmerrie van elke eigenaar dit! Dat je in de ochtend bij je weiland komt, en je paarden weg zijn.

Maar er wordt niet gevraagd om speurneuzen, er wordt om getuigen gevraagd.

Het is sowieso een nachtmerrie, ik zou niet weten hoe ik zou reageren moesten mijn dieren verdwenen zijn :\.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Twee paarden spoorloos verdwenen uit weiland in Wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:53

Ik heb het woord (foto) verwijderd, dank jullie voor de oplettendheid :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:03

Banjer schreef:
Ik heb het woord (foto) verwijderd, dank jullie voor de oplettendheid :)

Waarom de foto die ook in het artikel erbij staat niet plaatsen? Waarschijnlijk is het een privé foto die met toestemming verspreid wordt (zie geen bronvermelding in het oorspronkelijke bericht), dan kan ie op Bokt ook wel geplaatst worden, toch?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:30

Wat ik begrijp zijn ze nu thuis. En wat vreselijk onhandig om een random paard erbij te zetten en dan in de kleine lettertjes te zeggen dat het een ander is.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:40

Caira schreef:
Wat ik begrijp zijn ze nu thuis. En wat vreselijk onhandig om een random paard erbij te zetten en dan in de kleine lettertjes te zeggen dat het een ander is.

Echt? Dat zou fijn zijn zeg!
Vreselijk als paarden/dieren ineens spoorloos zijn

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:43

Waar waren ze dan?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:52

Dat doet er blijkbaar niet toe, het gaat er om dat ze terug zijn. En nu is de grote vraag of de politie getuigen heeft gevonden
*sarcasme uit*

Fijn dat ze terug zijn! Hopelijk ongedeerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:57

MarliesV schreef:
Dat doet er blijkbaar niet toe, het gaat er om dat ze terug zijn. En nu is de grote vraag of de politie getuigen heeft gevonden
*sarcasme uit*

Fijn dat ze terug zijn! Hopelijk ongedeerd.

Och wat flauw.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:17

Dit staat onder het bericht:

Even mijn liefmoeder gevraagd, De paarden zij weer thuis! Buurman had het schrikdraad los gemaakt, en ze zijn op pad gegaan. Gelukkig heelhuids door de politie gevonden!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:42

Wij mogen helaas niet zomaar foto's gebruiken vanwege copyright, daarom hebben wij de foto niet bij het artikel kunnen gebruiken.
We zullen een update plaatsen dat de pony's weer terecht zijn.

Anoniem

Re: Twee paarden spoorloos verdwenen. Update: Paarden gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:51

Ik denk echt dat er geen eigenaar/fotograaf/politieagent moeilijk gaat doen als er een foto gebruikt wordt bij een vermissing. :') Maar plaats in zo'n geval dan inderdaad helemaal geen foto, dit is alleen maar verwarrend.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:56

Helemaal geen foto kan helaas niet in verband met de lay out. We zullen er wel aan denken om in het vervolg een neutralere foto te kiezen.

anjali

Re: Twee paarden spoorloos verdwenen. Update: Paarden gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:00

Vreemd dat in geval van vermissing geen foto's geplaatst zouden mogen worden? Het is toch de bedoeling dat de paarden opgespoord worden? Dat is vrij moeilijk als je niet mag weten hoe ze eruitzien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:02

Firelight schreef:
Wij mogen helaas niet zomaar foto's gebruiken vanwege copyright, daarom hebben wij de foto niet bij het artikel kunnen gebruiken.

Terwijl diezelfde foto's geplaatst zijn door media, zonder bronvermelding, gaan jullie moeilijk doen en een random IJslander erbij zetten als afbeelding, mét een disclaimer :)). Nice.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:05

Zoals hierboven al aangegeven zullen we in het vervolg er aan denken dat we een neutralere foto kunnen gebruiken. Ook zullen we kijken of we snel toestemming kunnen krijgen voor het overnemen van de foto of we gaan doorlinken naar de foto.

Bedankt voor de input, dit is een goed leermoment voor ons waar we zeker gebruik van gaan maken.

De paarden zijn inmiddels gevonden dus ik stel voor om vanaf hier weer on topic te gaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:07

De paarden zijn terecht. Verder doet niets ertoe.

Ze waren zo te lezen ontsnapt dus niks gestolen en nu gewoon weer thuis. Niks aan het handje.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:08

Firelight schreef:

Dan zou ik een foto van een lege wei nemen bijvoorbeeld

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 08:18

BeFunny schreef:
De paarden zijn terecht. Verder doet niets ertoe.

Ze waren zo te lezen ontsnapt dus niks gestolen en nu gewoon weer thuis. Niks aan het handje.

Eh nee.....

Dit staat er: "Even mijn liefmoeder gevraagd, De paarden zij weer thuis! Buurman had het schrikdraad los gemaakt, en ze zijn op pad gegaan. Gelukkig heelhuids door de politie gevonden!
"

De buurman heeft dus het schrikdraad losgemaakt... leuke buurman.