Sport

Don Tango B in 2017, toen springruiter Gert van den Hof voor een gelegenheid
een kür met hem reed. Foto: Aniek1985
De 13-jarige ruin Don Tango B zal niet langer starten onder amazone Evi van Rooij. Vandaag liet Evi op haar sociale mediapagina’s weten dat de bruine is verkocht aan de junioren-amazone Caroline Pawluk, die uitkomt voor Polen, maar in Duitsland is gehuisvest. Don Tango B komt daar ook te staan.
Sinds februari 2020, toen Evi van Rooij te teugels overnam van Maud de Bruijn, heeft het duo mooie successen behaald. Nog geen vijf maanden na de overname reden ze al in het A-kader. Ze wonnen het Nederlands kampioenschap dressuur bij de junioren en een maand later werden ze vierde bij de Europese kampioenschappen. Op de wereldranglijst dressuur stonden ze op de derde plaats.
Op haar sociale mediapagina’s bedankt ze Don voor al die mooie momenten:
”Ik kan je daar niet genoeg voor bedanken Don, niet alleen voor dat, maar ook voor die lach die je elke dag weer op mijn gezicht bracht. Ik hou zoveel van je! Je hebt altijd een heel speciaal plekje in mijn hart.
De nieuwe amazone van Don Tango B is de Poolse Caroline Pawluk, die in Duitsland woont. Zij staat momenteel 116e op de wereldranglijst. Evi besluit haar bericht met een wens aan deze amazone:
”Ik wens je het allerbeste met dit ‘Once in a lifetime-paard!”