Chaos op A9 nadat paard onderuit ging in trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Chaos op A9 nadat paard onderuit ging in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 21:31

*Bokt.nl
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo.

Gister ochtend heeft een paard een verkeerschaos veroorzaakt op de A9, bij het Rottepolderplein. Volgens het ANP was het paard ontsnapt uit de trailer, maar volgens Nicole de Graaf, van Paardentaxi Amsterdam, is dat niet het geval.

Omdat er een file aan het ontstaan was, nam de bestuurster van de auto met trailer gas terug, om zo langzaam te kunnen remmen. Een andere weggebruiker drukte zijn/haar auto voor de auto met trailer, waardoor de bestuurster moest noodremmen en het paard onderuit ging. De bestuurster heeft het paard met behulp van de politie overeind geholpen.

Het paard raakte niet zwaar gewond en is met een paardenvrachtwagen naar huis gebracht.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Banjer op 18-12-21 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:44

Nu toevallig ook in de uitzending van 112vandaag, hier vertelt de eigenaresse ook haar kant van het verhaal.

pillow

Re: Paard veroorzaakt chaos op A9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:46

Rare titel. Paard veroorzaakt chaos?. Volgens mij ontstond het heel ergens anders door en had dat paard geen schuld

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:01

'Asociaal rijgedrag veroorzaakt chaos op A9, paard de dupe'

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:43

De titel is letterlijk gekopieerd uit de krant. Daarin staat dat er een paard is ontsnapt en dat het paard voor chaos op de weg heeft gezorgd.

Dat bleek achteraf niet waar en later is er een update in de krant geplaatst, maar de titel is blijven staan. Vandaar dus de verwarrende titel in dit topic.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:53

Denk eerder dat de titel “Lul met vingers veroorzaakt chaos op A9 door hufterige inhaal actie.” Moet zijn.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:58

Paardenmensen hebben geholpen met het paard overeind te krijgen.
Staat in de tekst. En in het andere verhaal staat de politie, apart

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:11

Jemig, ik wordt echt zo pissig als ik zoiets lees he..stelletje egoistische mensen die alleen maar aan zichzelf denken en het paard is de dupe en deze vrouw staat daar in haar eentje en iedereen rijdt gewoon voorbij. Ik ben echt blij dat het dier er niks aan overgehouden heeft, dit had heel anders af kunnen lopen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Chaos op A9 nadat paard onderuit ging in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 11:01

Ik heb de titel aangepast :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:02

Tallie1979 schreef:
Denk eerder dat de titel “Lul met vingers veroorzaakt chaos op A9 door hufterige inhaal actie.” Moet zijn.

Ik denk dat merendeel van de bestuurders geen idee hebben wat zo´n actie voor gevolgen kan hebben. Wij weten dat omdat we met paarden omgaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:25

Ladygiroc schreef:
Tallie1979 schreef:
Denk eerder dat de titel “banketstaaf met vingers veroorzaakt chaos op A9 door hufterige inhaal actie.” Moet zijn.

Ik denk dat merendeel van de bestuurders geen idee hebben wat zo´n actie voor gevolgen kan hebben. Wij weten dat omdat we met paarden omgaan.

Ik weet niet wat jullie in de theorie krijgen maar in België wordt toch echt geleerd dat je geen mensen af snijd en dat je gepast in voegt. Ook wordt ten alle tijden uit gelegd dat bv vrachtwagens en wagens met een aanhangwagen achter (ongeacht wat voor één) een langere remweg hebben.
Wie daar dus geen rekening mee houdt zou gewoon eens een keer opnieuw examen moeten gaan doen want die heeft duidelijk wat stukken gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:30

Het is tegenwoordig mode om na inhalen van een langzamer rijdend voertuig even op je remmen te gaan staan }> en verder kijken dan je neus lang is is ook moeilijk, dat heet in dit geval anticiperen op de situatie vooooor de trailer.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:35

Ayasha, wellicht een goed idee, ipv enkel een boete, eerst weer minimaal 10 weken rijlessen volgen en examen doen eer je de weg op mag.

Morgan, ik heb een camera in de auto en ook nog het imbeciele lef om evt melding te maken bij politie als ik zeker weet dat eea op beeld staat en er moedwillig op de rem wordt gestampt om mij dwars te zitten en daarmee mij, mijn passagiers, mijn paard en de overige medeweggebruikers in gevaar te brengen.

Het zal je gebeuren, wat voel je je dan even heel alleen en klein en hulpeloos. De mensen die zijn gestopt en hebben geholpen zijn helden in mijn ogen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:38

Ik zou echt woedend worden.
Paarden hebben echt al zovaak een probleem met de trailer, en dan dit....... kan je verdomme je paard kosten........

En mijn paard vindt de trailer echt heel spannend. Arm, arm paard...... ik kan echt heel boos en verdrietig van worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:52

Banjer schreef:
Gister ochtend heeft een paard een verkeerschaos veroorzaakt op de A9, bij het Rottepolderplein.

Dit blijft toch een hele rare zin, het paard was de enige die 0 controle had over de hele situatie.