Lauren Asher leent West Side uit aan Cynthia Screnci

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Lauren Asher leent West Side uit aan Cynthia Screnci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 20:59

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: ©: Richard Juilliart /FEI.

De Amerikaanse Under 25-amazone Lauren Asher heeft een nieuwe amazone gevonden voor haar nummer één paard West Side.

West Side is een achttienjarige KWPN-ruin met Florett As als vader en Marina (v. Equador) als moeder. Hij is gefokt door Tim en Leida Collins.

Leida Collins
De Nederlandse paardenhandelaar Leida Collins-Strijk heeft West Side vanaf het begin getraind en ze maakte haar internationale debuut met de koffievos in 2011, op Lichte Tour-niveau. Ze startten in Vierzon en Hickstead.

Ze keerden in 2014 terug in de sport na een pauze van drie jaar, op het Global Dressage Festival, waar ze deelnamen aan twee internationale wedstrijden. Ze noteerden één overwinning in de Intermediaire I, met 72,158%.

In 2017 deed de combinatie een poging hun internationale Grand Prix-debuut te maken in Wellington, maar ze trokken zich terug.

Lauren Asher
Collins verkocht West Side in 2018 aan de jonge Amerikaanse amazone Lauren Asher.

De nieuwe paar beleefde één seizoen samen in de internationale wedstrijdring als Under 25-combinatie. Ze startten in drie CDI's en ze noteerden drie overwinningen, vier tweede plaatsen en een derde plaats. Hun drie overwinningen waren tijdens de Nations Cup voor Under 25 tijdens CDIO Wellington.

De combinatie werd vierde tijdens het Amerikaanse Kampioenschap voor Under 25 in Gladstone in 2019.

Cynthia Screnci
Asher heeft nu besloten om West Side uit te lenen aan de Amerikaanse Grade V para-amazone Cynthia Screnci, als haar hoop voor het WK voor Pararuiters.

De in Duitsland gevestigde Asher ontmoette Screnci ongeveer een half jaar geleden, toen Cynthia naar Duitsland kwam, en daar haar paard kocht, de veertienjarige KWPN-ruin Sir Chopili (Sir Donnerhall x Carabas).

"Soms komen er mensen in je leven, van wie je het gevoel hebt dat ze een enorme impact op je reis zullen hebben", verklaart Lauren. "Mijn voormalige Grand Prix-paard, West Side, genoot van zijn pensioen hier in Duitsland, maar het laatste jaar bleef het gevoel dat hij weer wou starten, maar aan me knagen, maar misschien niet meer op zo'n hoog niveau. Iedereen die Wessie en zijn levenslustige persoonlijkheid kent, weet dat hij een geweldig, liefhebbend, gemotiveerd en energiek paard is, die ervan houdt om te werken, maar ook van zijn suikerklontjes en appels. Dus toen Cindy contact met me opnam, om nog een ijzer in het vuur te gooien, was het een vanzelfsprekende beslissing voor mijn vader en mij om West Side aan haar uit te lenen."

Screnci, de Amerikaanse Grade V kampioen van 2021, is blij om een tweede ijzer in het vuur te hebben voor Herning.

"Lauren en ik zijn goede vriendinnen geworden in het proces, en haar vriendschap en steun menen alles voor me", zegt ze. "We spreken elkaar vaak en na één van die oprechte gesprekken over het belang van een goed team te hebben in deze sport, besloten Lauren en Mike (Laurens vader) om me op de meest geweldige manier te sponsoren."

Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.