Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

anjali schreef:Als men perse wolven wil,dan moet dat in een Jurassic Park- achtig iets geheel omheind met hoge hekken.En de wolven moeten daarbinnen blijven.
tamary schreef:Wijs dan meteen de hele provincie aan en vergoed de overgelegde rekeningen/stuur iemand langs die opschrijft wat er staat en wat de huidige prijzen zijn. Wel als al in bezit van UBN natuurlijk. Dan nu meteen (al 5+ jaar te laat eigenlijk) er een flinke zak geld tegen aan gooien voor fatsoenlijke omheiningen. Vanuit Brussel is 100% vergoeding omheiningen gewoon toegestaan, doe dat dus ook. Dit is anders gewoon weer een voorbeeld van verkeerde zuinigheid.
Brainless schreef:Jeeeh wat leuk![]()
Je zal in zuidoosfriesland wonen en je wei zal tegen een natuurgebied aanliggen.
Hoop zo dat ze de Rottige Meente niet gaan aanwijzen als gebied en eigenlijk ook niet de Weerribben die loopt nl over naar de Rottige Meente.
SunnyHorse schreef:14-12 heeft hij/zij mogelijk nog een bezoekje gebracht aan een aantal schapen in Wijnjewoude= Friesland. Dat best dichtbij waar we wonen. Kwestie van tijd dat hij/zijn definitieve intrek neemt, maar de Wolf heeft het mooie Friesland al lang ontdekt.
Het is typisch Nederland om dit te willen regelen door een territorium voor de wolf aan te wijzen. Aanwijzen kan, maar de wolf trekt zich daar niets van aan. Geeft mij geen enkele rust of comfort.
Het zal ten koste gaan van dieren die vrij buiten lopen de komst van de wolf, ook in Friesland. Ik moet me als eigenaar af vragen of ik het risico van een bezoek vd wolf met dodelijke afloop zwaarder weeg, dan de beperking van het ophokken van mijn dieren iedere dag.
Ik baal er ook gewoon van, omdat ik juist alles er op inricht dat mijn dieren zoveel mogelijk vrije beweging buiten hebben. Wil ook liever niet dat de wolf in “mijn” territorium komt. Ik zou dan ook graag het recht hebben om mijn territorium te verdedigen zoals zoveel dieren dat doen met hun territorium. Meestal gaat dat niet in een soort polder model of aanwijzen van een woonkavel.
robert45 schreef:tamary schreef:Wijs dan meteen de hele provincie aan en vergoed de overgelegde rekeningen/stuur iemand langs die opschrijft wat er staat en wat de huidige prijzen zijn. Wel als al in bezit van UBN natuurlijk. Dan nu meteen (al 5+ jaar te laat eigenlijk) er een flinke zak geld tegen aan gooien voor fatsoenlijke omheiningen. Vanuit Brussel is 100% vergoeding omheiningen gewoon toegestaan, doe dat dus ook. Dit is anders gewoon weer een voorbeeld van verkeerde zuinigheid.
U wilt vele hectares omringen door hoge hekwerken waar geen wolf door kan? Dan kan de rest van het wild ook dus geen kant op.
Shae schreef:anjali schreef:Als men perse wolven wil,dan moet dat in een Jurassic Park- achtig iets geheel omheind met hoge hekken.En de wolven moeten daarbinnen blijven.
Ik vind deze reactie toch een beetje curieus. In een recent topic heb je gezegd dat je het altijd beter vindt om zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven.
Wat maakt de wolvenkwestie anders?
anjali schreef:Op natuurlijke wijze verdwenen? Nu kunstmatig weer in opkomst?Shae schreef:Ik vind deze reactie toch een beetje curieus. In een recent topic heb je gezegd dat je het altijd beter vindt om zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven.
Wat maakt de wolvenkwestie anders?
Dat ging over iets heel anders nl. de voortplanting .(Bij mensen.).Echte wilde natuur met uitgestrekte wouden zoals in de oertijd bestaat niet meer in Nederland vandaar dat je daar ook moeilijk dichtbij kunt blijven. En zeker geen roofdier wat hier op natuurlijke wijze al lang verdwenen is ineens kunstmatig gaan terugintroduceren.
BaileyMix schreef:Héél bijzonder tamary, om verlies van biodiversiteit toe te willen dichten aan de wolf. En roepen dat er te weinig wild is, maar boeren en jagers blijven fervent vóór het afschieten van wild. Iets gaat hier mis.

Ailill schreef:Ik vind het oprecht tijd worden dat wij mensen eens plaats maken voor andere diersoorten. Waarom mogen wij mensen vrijwel al de andere diersoorten voor ons plezier en genot houden, zelfs doden, en alles op onze manier. Terwijl andere diersoorten daarvoor moeten wijken?
Bijzonder egoïstisch

xxpetraxx schreef:ik woon helaas tegen zuidoost Friesland aan.....
mijn jeugdige pony's lopen altijd buiten en moeten dus nu maar naar binnen?? wie gaat voor die kosten opdraaien? of wei gaat mijn weiland wolfproof maken? of in het ergste geval wie betaald de dierenartskosten of keert uit bij dood?
volgens mij ga ik de staat alvast maar aansprakelijk stellen voor de eventuele schade ten gevolge van de wolf.