Zanotelli's startplaats Rolex IJRC Top 10 finale ontnomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Zanotelli's startplaats Rolex IJRC Top 10 finale ontnomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 09:48

Equnews/Marlon Zanotelli op Instagram
Sport

Afbeelding
Marlon Zanotelli, hier met Grand Slam VDL. Foto: aniek1985.

Gisteren vond in Genève de Rolex IJRC Top 10 Finale plaats. Een wedstrijd waar met veel aandacht naar wordt uitgekeken. Marlon Zanotelli zou ook aan de start staan van deze wedstrijd, maar door een administratieve fout werd hem deze startplaats ontnomen. Zanotelli zelf reageerde op sociale media.

"Ik krijg veel vragen, waarom ik niet in de finale van de Rolex IJRC Top 10 finale rijd dit jaar, op het Concours Hippique International de Genève. Daarom wil ik een officiële verklaring, en duidelijkheid geven over de ongelukkige situatie waarin ik me bevind.

Om aan de Rolex IJRC Top 10 finale te mogen deelnemen, moeten ruiters ten eerste in de top 10 van het FEI Jumping klassement staan, maar ze moeten ook lid zijn van de International Jumping Riders Club (IJRC). Om lid te worden, en te blijven, moet je een jaarlijkse contributie betalen.

Ik heb me vele jaren geleden ingeschreven om de IJRC te steunen, en omdat ik geloof in het werk dat de club voor de springgemeenschap verricht. Toen ik in de top 10 kwam, nam de IJRC contact op, dat de facturen voor mijn lidmaatschap de afgelopen jaren niet waren betaald, met als gevolg dat ik niet in de Rolex IJRC Top 10 Finale zou mogen rijden.

Ik was me er totaal niet van bewust dat deze facturen nog openstonden. De IJRC stuurde de facturen naar een e-mailadres dat ik niet meer gebruik, en daarom heb ik ze nooit ontvangen. Toen ik erachter kwam dat de contributie niet was betaald, heb ik dat uiteraard meteen gedaan. Maar helaas veranderde dit de beslissing van de IJRC, dat ik niet mocht starten, niet. Omdat niemand van de IJRC contact met me opnam, telefonisch of persoonlijk op één van de wedstrijden waar we allemaal naar toe gaan, dat na jaren van mijn lidmaatschap betalen, deze facturen bleven openstaan, schrijf ik nu deze verklaring, in plaats van dat ik me voorbereid voor de Rolex Top 10 Finale.

De beslissing van de IJRC is echt vreselijk voor me, want rijden in de Rolex Top 10 Finale is één van mijn grootste dromen, en iets waar ik al een hele lange tijd naar toe werk. Als laatste tip wil ik andere ruiters graag meegeven dat ze moeten controleren of ze de rekeningen van de IJRC hebben ontvangen en betaald. Ik zou niet willen dat mijn collega's in dezelfde ongelukkige situatie komen, als waar ik nu in zit.
Ik wil mijn hele team, familie en de eigenaren bedanken, dat ze mijn droom om in de top 10 te komen, hebben mogelijk gemaakt."