Adrenalin Rush SBF, U.S. Ponykampioen 2017, overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26185
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Adrenalin Rush SBF, U.S. Ponykampioen 2017, overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 20:33

Eurodressage.com
Algemeen



Adrenalin Rush SBF, de Haflinger die ooit als kerstcadeau gegeven werd, en in 2017 Amerikaans FEI ponykampioen werd, is overleden. Hij werd 18 jaar.

Geboren in de USA
Adrenalin Rush SBF was van Artiest van de Wortel uit Okarina GFI, een Nobelius x Aras x Wildmoos-merrie.

Hij werd gefokt inde USA door Brian en Jodi Winkler, met een hengst die geïmporteerd was uit Nederland en een merrie uit Oostenrijk.

In 2008 werd Adrenalin Rush SBF verkocht aan Fae Leffler, zij begon wedstrijden met hem te rijden op trainingsniveau. In 2009 werd de combinatie zevende bij de USDF Adult Amateur division Year End Awards.

Kerstcadeau
Suzannah Rogers uit Nesmith, South Carolina, kreeg Adrenalin Rush SBF als een kerstcadeau in december 2015.

Rogers was geïnspireerd om het FEI pony-niveau te halen, nadat zij door haar trainer Sandra Bussey-Turner en Kathryn Butt op een tripje naar Wellington, Florida was geweest. Daar zag zij Katrina Sadis rijden tegen Poldy, de Amerikaanse pionier op FEI pony-niveau.

Rogers bereikte haar eerst doel om “Rush” te rijden op de Dressage Pony Cup nationale show in Lexington in 2016 en de USDF Regio 3 kampioenschappen, waar ze op het eerste niveau in de middenmoot eindigden. Een clinic met Lendon Gray (van Dressage4Kids) in februari 2017 inspireerde haar om te blijven werken aan het waarmaken van haar dromen.

FEI Amerikaans ponykampioen 2017
Die droom kan uit toen de 16-jarige Rogers, officieel in haar laatste jaar bij de pony’s, in 2017 het Amerikaanse ponykampioenschap bij kunstlicht won met de haflinger Adrenaline Rush SBF, zij scoorden 63.8465% in de teamproef en 64.106% in de individuele proef.

In 2018 nam de combinatie deel aan het Winter Intensive Training (WIT) programma van Lendon Gray in Wellington, Florida. Dit werd gehouden bij Hampton Green Farm van Kim van Kampen, van januari tot en met maart 2018. Ze zette de competitie voort op niveau twee en wonnen de USDF All Breed Award op niveau twee kür op muziek. In 2019 reed combinatie op niveau vier.

Vroegtijdig overlijden
Adrenalin Rush SBF was de pony die Rogers inspireerde om een carrière na te jagen als amazone op FEI-niveau. In 2021 maakte zij haar internationale wedstrijddebuut bij de Young Riders in Wellington Florida op de rug van Friese kruising Paladine of Elysium (Abe von Reh uit de Percheron merrie Lacey).

Adrenaline Rush werd ingeslapen op 17 november 2021.

Ondanks de inzet gedurende twee decennia, van vele organisaties die de ponysport een warm hart toewensen, inclusief Dressage4Kids, wil de internationale FEI-ponysport niet van de grond komen in de USA. Minder dan een handjevol ruiters starten met pony’s op FEI-ponyniveau op internationale wedstrijden in de USA, hoewel op nationaal niveau de volwassen op pony’s vaker voorkomen. Dit maakt het in Amerika nog bijzonderder voor kinderen om hun doel te bereiken om aan deze klassen deel te nemen en het te schoppen tot de USEF Nationale kampioenschappen.

Afbeelding

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Lotje033, Ubermetrics en 67 bezoekers