[FOTO]London Knights winnen GCL Super Cup Praag

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

[FOTO]London Knights winnen GCL Super Cup Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 00:40 Tip de Nieuwsredactie

*Bokt.nl / Prague Play Offs

Zojuist is in Praag de Global Champions League Super Cup verreden. Afgelopen donderdag stond de kwartfinale op het programma, vrijdag de halve finale en vandaag kwamen de beste zes teams nogmaals in actie voor de finale. Na twee rondes bleken de London Knights het winnende team van deze derde editie van de GCL Super Cup. Met drie fantastische foutloze ritten in de laatste ronde lieten ze de wereld zien dat ze dit weekend absoluut het beste team waren in Praag. Ook in deze GCL Super Cup was een grote prijzenpot beschikbaar met een bedrag van 3.5 miljoen euro. Het winnende team kreeg daarvan 1.2 miljoen euro.

Afbeelding
Foto: Kateřina Návojová

Alle teams hadden hetzelfde doel om een plaats op het podium te behalen. Het jonge team van London Knights bleek het beste met de druk te kunnen omgaan en pakte de overwinning. Een fantastische prestatie van U-25 lid Emily Moffitt en de broers Nicola en Olivier Phillippaerts. Het team wist de totale score op 7 strafpunten te houden. Harrie Smolders zat in het team Paris Panthers wat de tweede plaats wist te behalen met een totale score van 18 strafpunten. Naast Harrie Smolders bestaat dit team uit Darragh Kenny en Gregory Wathelet. De derde plaats was voor het team Berlin Eagles, welke volledig bestaat uit Duitse ruiters. Christian Kukuk, Ludger Beerbaum en Philip Weishaupt reden naar een score van 22 strafpunten.

Afbeelding
Nicola Philippaerts met Katanga vh Dingeshof. Foto: Kateřina Návojová

Afbeelding
Olivier Philippaerts met Le Blue Diamond v't Rutershof. Foto: Kateřina Návojová

De menigte barstte los toen London Knights de trofee ophief en teameigenaar en amazone Emily Moffitt glimlachte: “Ik bleef het hele jaar tegen iedereen zeggen, houd je hoofd omhoog, ik weet dat we gaan winnen in Praag. Hoe meer druk, hoe beter voor mij, maar ik heb het allemaal te danken aan mijn paard Winning Good, hij is spectaculair. De sfeer hier is het beste en daar gaat het om." Teamgenoot Olivier Philippaerts voegt toe: "Deze show is geweldig en maakt onze sport - het is wat ons ruiters motiveert."

Afbeelding
Emily Moffitt met Winning Good. Foto: Kateřina Návojová

Eigenaren, ruiters, trainers en teammanagers prezen de GCL Super Cup gedurende de week, waaronder Ludger Beerbaum die zei: "Ik moet zeggen dat dit waarschijnlijk een van de meest moderne en chique, up-to-date arena's is die we in Europa hebben, zo niet in de wereld. De wedstrijden en alles hoe de sport wordt gepresenteerd is heel erg bijzonder, het is leuk om hier te komen en ik kan garanderen dat het niet uitmaakt in welke rol, ook de komende jaren kom ik hier graag weer naartoe."

Afbeelding
Harrie Smolders met Bingo du Parc. Foto: Kateřina Návojová

Rob Hoekstra, Teammanager van Paris Panthers, zei: "Ik denk dat wat de London Knights vandaag hebben gedaan uitzonderlijk was. Ik wil Jan Tops bedanken dat hij al deze shows heeft kunnen doen in de moeilijke omstandigheden die we de afgelopen jaren hebben gehad."

Afbeelding
Gregory Wathelet met Nevados S. Foto: Kateřina Návojová

Maikel van der Vleuten reed met Beauville Z mee in het team Madrid in Motion. Dit team had een totaal van 23 strafpunten en daarmee een vierde plaats.

Afbeelding
Maikel van der Vleuten met Beauville Z. Foto: Kateřina Návojová

Na vier geweldige dagen topsport en spectaculair entertainment, zit de derde editie van de Prague Play Offs erop en zijn de voorbereidingen voor het seizoen van 2022 begonnen.

Afbeelding
Een terecht blije Olivier Philippaerts bedankt zijn paard. Foto: Kateřina Návojová

Klik hier voor de volledige uitslag.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:08

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:25

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie