Barcelona de Malleret verzekerd als GP hoop voor Ierse Quinn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Barcelona de Malleret verzekerd als GP hoop voor Ierse Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 20:00

Eurodressage.com
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie, Foto: Marjo

Barcelona de Malleret, de Franse 7-jarige reservekampioen van Haras de Malleret, is verkocht aan de Ierse internationale dressuuramazone Fenella Quinn als haar hoopvolle grand prix droom voor de spelen in Parijs.

Barcelona de Malleret is een 7-jarige Oldenburger merrie van Bretton Woods uit de Diamond Hit-merrie La Palma. Ze is gefokt door Reinhold Harder in Duitsland.

Guillem en Barcelona
De elegante schimmelmerrie werd als jaarling aangekocht door de Franse Heras de Malleret en op haar derde voorzichtig zadelmak gemaakt op de hof in Le Pian Medoc in Frankrijk.

Ze kreeg voldoende tijd om te groeien, ontwikkelen en volwassen te worden. Barcelona haar sportcarrière ging in een hogere versnelling toen ze zes was en Pauline Guillem haar ging rijden. De combinatie werd vijfde bij de Franse kampioenschappen voor jonge paarden in 2020 en werd geselecteerd om Frankrijk te vertegenwoordigen bij de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in 2020, in Verden. Helaas werd dit evenement gecanceld vanwege de COVID-19.

De combinatie maakte een naadloze overgang naar de divisie op lichte tour-niveau voor zevenjarige paarden in 2021. Vroeg in het jaar wonnen ze de nationale competitie in Le Mans en werden ze geselecteerd voor het team voor de Wereldkampioenschappen voor jonge paarden in augustus 2021 in Verden. Hier werden ze 17de in de troostfinale met 69.134%.

Twee maanden later, bij de Franse kampioenschappen voor 7-jarigen, werd Barcelona de Malleret reservekampioen door twee keer op de tweede plek te eindigen met scores van 77.222 % en 77.175 %.

Hoop voor de GP voor Fenella Quinn
Barcelona haar kwaliteit en potentie voor de toekomst bleven niet onopgemerkt. De verfijnde merrie werd verkocht aan de Ierse dressuuramazone Fenella Quinn, die in Schotland woont.

“Barcelona is opvallend mooi en ik hou van de manier waarop ze beweegt,” verklaart Quinn. “Toen ik haar ontmoette bij Haras de Malleret was ze zo lief en relaxed! Ze heeft een werkwillig karakter, houdt van haar werk en heeft veel kracht, wat weer spannend is voor de toekomst.”

De 27-jarige Quinn had haar internationale wedstrijddebuut op lichte tour-niveau in 2019 op de rug van Creatzo (Johnson x Obelisk). De afgelopen vijf jaar heeft zij getraind met de Ierse Abi Lyle. Fenella kijkt uit naar de toekomst met Barcelona.

“Eerst zullen wij de winter gebruiken om elkaar te leren kennen, volgend jaar willen we enkele premier leaguewedstrijden in het Verenigd Koninkrijk rijden,” zegt Fenella. “Barcelona heeft zeker weten de kwaliteiten om een top grand prix paard te worden, dus dat is ons lange-termijn doel! Ik hoop dat we samen een paar grote wedstrijden kunnen gaan rijden in de toekomst. Ik kan niet wachten om haar in mijn stallen te verwelkomen!”

Net als elke ambitieuze ruiter heeft ook Quinn de droom om ooit op de Olympische Spelen te mogen rijden. “Dat is zeker mijn droom! Ik zou heel graag naar Parijs willen gaan, maar we zien wel waar de weg ons leidt,” lacht ze.

Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.