[FOTO]Henrik von Eckermann wint Super Grand Prix in Praag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[FOTO]Henrik von Eckermann wint Super Grand Prix in Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 14:18

*Bokt.nl / Prague Play Offs

Afbeelding
Winnaar Henrick von Eckermann. Foto: Kateřina Návojová

Zaterdagavond stond in Praag de Longines Global Champions Tour Super Grand Prix op het programma. Na 2018 en 2019, was dit de derde editie. De overwinning was voor de Zweed Henrik von Eckermann, die met King Edward beide omlopen foutloos wist te blijven. Hij won daarmee een prijzenbedrag van 300.000 euro. Met een prijzenpot van 1.25 miljoen euro is dit één van de hoogst gedoteerde wedstrijden binnen de springsport.

Afbeelding
Henrick von Eckermann met King Edward. Foto: Kateřina Návojová

Henrik von Eckermann glimlachte na zijn overwinning: "Het was mijn doel om me hiervoor te kwalificeren, omdat ik wist dat ik een goede kans zou maken. Het is een fantastisch gevoel als het past zoals het vandaag deed. Dit paard is echt 'Next Level', ongelooflijk."
Het was een fantastisch jaar voor Henrik von Eckermann, die afgelopen zomer in Tokio al Olympisch teamgoud won met het Zweedse team.

Afbeelding
Henrick von Eckermann met King Edward. Foto: Kateřina Návojová

De Braziliaan Sergio Alvarez Moya wist ook foutloos te blijven in beide omlopen met zijn zwarte ruin Alamo en pakte daarmee de tweede plaats. In 2019 werd de LGCT Super Grand Prix gewonnen door Ben Maher en Explosion W. Dit keer was de combinatie eveneens het snelst, maar viel de balk van de voorlaatste hindernis, wat een derde plaats op het podium betekende.

Afbeelding
Sergio Alvarez Moya met Alamo. Foto: Kateřina Návojová

Op de persconferentie zei Jan Tops, president van de Longines Global Champions Tour: "Het concept hiervan is heel bijzonder, vanavond heb je de topsport gezien. Kampioenen van elke etappe die dit seizoen samen strijden, maakt het de meest prestigieuze Grand Prix. Het was allemaal fantastisch vanavond."

Afbeelding
Ben Maher met Explosion W. Foto: Kateřina Návojová

Terwijl Moya deze avond opdroeg aan zowel zijn eigen vader als die van teamgenoot Anna Kellnerova: "Ik wil graag van dit speciale moment gebruik maken om te zeggen dat het een moeilijk jaar voor mij is geweest. Ik verloor mijn vader en een paar maanden later verloor mijn teamgenoot Anna ook haar vader, dus het is jammer dat ik niet heb gewonnen, want ik wilde dat graag voor hun beiden doen."

Jan Andrlik, GC Prague Playoffs Event Director zei: "Het was een moeilijk jaar met alle veranderingen als gevolg van covid, maar het voelt geweldig om dit evenement speciaal te maken. Het creëren van een nieuwe opzet en technologie om om de sport aantrekkelijker te maken voor nieuwe mensen en we hebben ons best gedaan om het elk jaar anders te maken."

Afbeelding
Foto: Kateřina Návojová

De huidige nummer één van de wereld en Longines Global Champions Tour 2021-kampioen Peder Fredricson eindigde met H&M Christian K op een twaalfde plaats met 15 strafpunten. Harrie Smolders had in de eerste omloop twaalf strafpunten. In de tweede omloop wist hij wel foutloos te blijven, maar kreeg hij 1 strafpunt voor tijdsoverschrijding. Daarmee kwam hij op een totaal van 13 strafpunten, goed voor de elfde plaats.

Er was speciale erkenning voor de grooms. Ze ontvingen een trofee nadat ze de kampioenspaarden de arena in hadden geleid voor de prijsuitreiking en de spetterende ereronde.

Afbeelding
De groom van King Edward tijdens de prijsuitreiking. Foto: Kateřina Návojová

Klik hier voor de uitslag.

Kendra

Re: [FOTO]Henrik von Eckermann wint Super Grand Prix in Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:30

Top winnaar, maar ook erg jammer van dat balkje van Explosion W ...