Kinderen Ger Visser slepen Rabobank voor de rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Kinderen Ger Visser slepen Rabobank voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 06:40

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo

Ger Visser is het nooit eens geweest met de manier waarop de Rabobank met zijn bedrijf is omgegaan en nu voegt de familie dan ook de daad bij het woord. Kinderen van de gevallen Eurocommerce-baas Ger Visser slepen de bank voor de rechter.

Het imperium van oud-multimiljonair Visser viel zo'n 10 jaar geleden uiteen, toen hij failliet werd verklaard en schuldeisers nog vele honderden miljoenen euro's tegoed hadden van Eurocommerce.Volgens curator Schepel willen de kinderen van Visser een 'waslijst aan stukken inzien', die zouden kunnen aantonen dat het faillissement van Eurocommerce onnodig is geweest. De kinderen zeggen veel last te hebben gehad van het ten gronde gaan van het kantorenbedrijf. "De schadeclaims die op mijn mat vallen, worden steeds hoger", zegt curator Schepel.

Uitgelokt

Volgens de Vissers is het faillissement uitgelokt, onder meer door de Rabobank. De familie stelt dat het bedrijf erg solide was. Enkele weken geleden heeft Visser senior al geprobeerd inzage te krijgen in verschillende stukken uit zijn boekhouding. Hij wilde met stukken uit die administratie aantonen dat het faillissement onnodig is geweest. Het verzoek om inzage werd afgewezen.

Nu proberen zijn kinderen via de rechtbank inzage te krijgen in verschillende paperassen. Het gaat om accountantsverslagen, jaarrekeningen en taxaties van alle kantoren die door Eurocommerce zijn ontwikkeld en na het faillissement zijn verkocht. Volgens hen is de waarde van de panden veel te laag ingeschat. De rechtszaak zal niet eerder dan komend voorjaar zijn.

upendo

Re: Kinderen Ger Visser slepen Rabobank voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:59

Hahaha alles om te voorkomen dat de Vissertjes uit hun huis moeten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:02

upendo schreef:
Hahaha alles om te voorkomen dat de Vissertjes uit hun huis moeten.

Niets mis mee als je denkt dat je onrecht is aangedaan!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:06

Ach, ik denk dat de hele paardenwereld wel weet dat Eurocommerce geen zuivere koffie was.

Niet voor niets is alles onder curatele gesteld, als er twijfel over was geweest was dat niet gebeurd.

Het wordt ze alleen te heet onder de voetjes nu blijkt dat het huis op naam van je vrouw zetten niet persé voorkomt dat je er uiteindelijk uit kan worden gezet en het stulpje op een executieveiling komt. :+

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:17

Ken the case verder niet maar hoe dan ook is het op zich opmerkelijk dat ze in eerste instantie wordt geweigerd inzake te krijgen in je eigen faillisement.

Bij Faillisementen zit een heel verdienmodel omheen ( niet de schuldeisers ) de curatoren, de verkoop vaak onderhands voor veel te weinig, etc...

Dus van mij mogen ze inzage krijgen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:39

Bij faillisements verkopingen worden zelden de normale opbrengst waardes gerealiseerd die in het vrije verkeer mogelijk zijn. Risico van het vak, zullen we dan maar zeggen. Men wil inzage in de faillisements afwikkeling en dat is iets waar diegene die de zaak aanspannen, niets mee te maken hebben.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:47

upendo schreef:
Ach, ik denk dat de hele paardenwereld wel weet dat Eurocommerce geen zuivere koffie was.

Niet voor niets is alles onder curatele gesteld, als er twijfel over was geweest was dat niet gebeurd.

Het wordt ze alleen te heet onder de voetjes nu blijkt dat het huis op naam van je vrouw zetten niet persé voorkomt dat je er uiteindelijk uit kan worden gezet en het stulpje op een executieveiling komt. :+

Ken je ze toevallig persoonlijk?

Ik wil best geloven dat het geen zuivere koffie is… maar weet ook dat er eerder grove fouten zijn gemaakt waarbij iemand toch niet zo schuldig bleek te zijn.

Dus alles klakkeloos overnemen van de media terwijl ik ze niet ken of kennis van de documenten heb.. gaat mij net wat te ver.

En als het Idd onzuivere koffie was, hoop ik dat ze er goed van hebben geleerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:57

Ik kom regelmatig in de buurt en ken wat persoonlijke verhalen. Ik kan niet in de bedrijfsdocumenten kijken maar ik weet dat deze familie dol is op procederen om het proces maar te vertragen, dus dat ze dit doen verbaast me niet.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:59

Ik geef de kinderen geen kans in deze, dit omdat het verzoek tot inzage door Visser Sr. al is afgewezen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:03

upendo schreef:

Dit idd....en gezien hun eigen wanbeleid een hoop andere mensen de afgrond heeft in gesleept, hoop ik dat ook zij een nee te horen krijgen.