Ehrens: 'Om zo afgeserveerd te worden, dat doet pijn'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ehrens: 'Om zo afgeserveerd te worden, dat doet pijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 21:49

*NOS
Sport

Afbeelding
Rob Ehrens. Foto: Marjo

Er is niet één ding wat geleid heeft tot het ontslag van Rob Ehrens, zegt paardensportbond KNHS daags nadat ze bekendmaakten de bondscoach van de springruiters vanaf 1 januari te laten gaan. Maar op de vraag waar het dan aan ligt, blijft het lang stil.

"Het is een optelsom van heel veel facetten", zegt Iris Boelhouwers, directeur topsport van de Nederlandse hippische bond, uiteindelijk. "Of zoals iemand het treffend omschreef: de prik is uit de cola." Ehrens zelf vindt dat lastig te begrijpen. "Als men iets anders wil, sta ik voor alles open."

Teleurstelling
De 64-jarige Limburger stond zestien jaar lang aan het roer bij de springruiters en boekte vele successen. Afgelopen zomer veroverde hij in Tokio nog olympisch brons met ruiter Maikel van der Vleuten, die zegt "een beetje teleurgesteld" te zijn in de bond.

"De KNHS heeft best een hard besluit genomen. Hij is altijd een goede en gemotiveerde bondscoach geweest. Ik begreep dat ze over een aantal punten niet tevreden waren, maar er had best een keer vaker overleg geweest kunnen zijn."

Contact met Van der Vleuten heeft de KNHS niet gezocht, zegt de topruiter. En ook Jeroen Dubbeldam, met wie Ehrens in 2014 WK-goud veroverde, heeft niet met de KNHS gesproken. "Ik heb wel begrepen dat de chemie met de huidige topruiters minder was dan ik altijd had," vertelt de ruiter desgevraagd.

Het zal een van de redenen zijn dat de KNHS het nu tijd vindt voor "een frisse wind en een nieuw elan", zoals Boelhouwers het noemt. Wie voor die frisse wind zal moeten gaan zorgen, is nog niet bekend.

Bekijk hier een video waarin zowel Rob Ehrens als Iris Boelhouwers reageren.

Gerelateerd bericht:
[VN] KNHS beëindigt samenwerking met bondscoach Rob Ehrens

Earth

Re: Ehrens: 'Om zo afgeserveerd te worden, dat doet pijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:54

Jeetje, ik vind dit wel echt sneu voor Rob hoor, dit heeft hij niet verdiend.
Die Iris is een rare zeg, en dat hij nooit eerder is benaderd voor het eindigen van zijn taak. Onbegrijpelijk, ik vind er heel veel van, maar die woorden passen hier niet op het forum denk ik... :n :n :n

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:24

Communicatie.. wat mis ik dat veel in de wereld zeg. Ga het gesprek aan.. -O-
Vind het sneu voor Rob.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 06:22

Earth schreef:
Jeetje, ik vind dit wel echt sneu voor Rob hoor, dit heeft hij niet verdiend.
Die Iris is een rare zeg, en dat hij nooit eerder is benaderd voor het eindigen van zijn taak. Onbegrijpelijk, ik vind er heel veel van, maar die woorden passen hier niet op het forum denk ik... :n :n :n

Eens.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:34

Nou, na 16 jaar is het ook weleens tijd om een ander die kans te gunnen.

De manier waarop deze beëindiging lijkt te gaan is niet zuiver, erg spijtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:09

Thats life, soms heel hard en onbegrijpelijk

zou hij niet gemerkt hebben dat de "chemie" op was??

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:15

Jeetje wat een verhaal dit zeg.. Ik kan me best voorstellen dat na 16 jaar er wellicht een tijd zou kunnen zijn aangebroken voor iets nieuws maar dan zou ik toch denken dat je eerst met elkaar in gesprek gaat en dan een conclusie trekt of de partijen wel of niet bij elkaar kunnen blijven passen of dat er een compleet nieuw persoon zou moeten komen. Deze gang van zaken vind ik zo vreemd, van wat ik lees is dit verre van netjes gegaan en dat verdiend Rob met zijn geweldige carriere zeker niet in mijn ogen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:19

Ehrens is een paardenman met een lange staat van dienst voor Nederland als ruiter en als bondscoach, die groot respect verdient.
Deze actie en manier van communiceren, zegt vooral iets over de KNHS. Treurig en onnodig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:21

MCE schreef:
Thats life, soms heel hard en onbegrijpelijk

zou hij niet gemerkt hebben dat de "chemie" op was??

En dan nog, dan hebben ze niet het fatsoen om met iemand die 16 jaar geweldig was in gesprek te gaan?
Echt een asociale actie dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:31

Ik ben wel benieuwd wie dat dan heeft gezegd, dat de prik uit de cola is..... want daar is blijkbaar wèl mee gepraat. Ik weet natuurlijk niks van de ins en outs. Er zullen best dingen zijn die ze niet zo leuk vonden, dat heb je altijd in welke relatie dan ook. En het is best voorstelbaar dat je een keer een frisse wind wilt.

Maar vind het wel heel erg hard om iemand zó te overvallen. Zeker als er inderdaad nog geen vervanger is, ga dan eens om tafel, zeg wat je niet zo fijn vindt, wat je graag anders zou zien, vraag de beste man om mee te denken over een eventuele opvolger, laat hem diegene nog even wegwijs maken.... zeg dan dat komend jaar het laatste jaar is ofzo maar niet als donderslag bij heldere hemel pats-boem de stekker eruit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:55

Morris schreef:

Hoezo gunnen na 16 jaar. Als alle partijen naar tevredenheid samenwerken, is dat prima. Is er wrevel bij 1 van die partijen, ga je om tafel zitten. Als je wilt dat er een andere manier van aansturen komt, ga je om tafel zitten met de huidige partijen en in overleg of de huidige persoon mee kan en wil gaan in die manier van aansturen.

En als blijkt dat de huidige persoon niet mee kan of wil gaan in het verzoek, kun je altijd nog beslissen dat de inzichten veranderd zijn en in overleg afscheid nemen. Of dat nou na 4, 8 of 16 jaar is. En dan gun je een ander om te zien of die wel bij die inzichten past. Niet enkel "omdat iemand er al 16 jaar zit".

Als dit inderdaad niet met Ehrens besproken is, dan heb ik weinig nette woorden over voor de manier van handelen van de KNHS. Zo ga je gewoon niet met (je) mensen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:56

Morris schreef:

Dus jij geeft na 16 jaar ook vrijwillig je baan op/wordt ontslagen om een ander "de kans te gunnen"? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:14

Kinke,
dat zeker niet maar je weet inmiddels hoe het in de "business" werkt,
KNHS is inmiddels een business club en daar gelden andere regels dan in de sport

het is verstandiger om te waken voor "bedrijfsblindheid" dan gaan er veel informatie-signalen aan je voorbij en kan de boodschap soms heel hard aankomen

maar ik ken alle ins en outs niet dus vandaar mijn vraag, zou hij niet gemerkt hebben dat de "chemie" op was

ben het met je eens:
het verdient zeker niet de schoonheidsprijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:19

Mkango schreef:
Morris schreef:

Dus jij geeft na 16 jaar ook vrijwillig je baan op/wordt ontslagen om een ander "de kans te gunnen"? :+

Ruiters tappen ook over naar een andere trainer/andere stal om beter te worden om je zelf scherp te houden, dus zo onlogisch is het niet, maar het kan ook op een nettere manier.

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:26

Kijkend naar het interview en de overige berichtgeving, lijken de argumenten van de KNHS maar weinig steekhoudend. "Prik is uit de cola", "optelsom van facetten", maar vervolgens geen uitleg verbinden aan die facetten en ook niet laten blijken wie er nu precies behoefte heeft aan die "frisse wind." De ongemakkelijke lichaamstaal van mevrouw Boelhouwers en het gebrek aan inhoudelijke reactie door de KNHS doen vermoeden dat de KNHS zich er prima van bewust is dat er geen goede reden is om de heer Ehrens op deze manier aan te kant te schuiven.

Ehrens zelf heeft zo te horen ook geen idee waarom de KNHS hem juist nu, vlak voor Parijs, aan de kant zet terwijl er geen opvolger is. Bijzonder nalatig dat de KNHS op deze manier met een bondscoach omgaat. Een definitieve beslissing zonder overgangstermijn en zonder de mogelijkheid voor de bondscoach om daar inhoudelijk nog over in gesprek te kunnen gaan.

Je moet er als nieuwe bondscoach maar zin in hebben, om met zo'n club in zee te gaan.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:14

Sleipnir schreef:
Kijkend naar het interview en de overige berichtgeving, lijken de argumenten van de KNHS maar weinig steekhoudend. "Prik is uit de cola", "optelsom van facetten", maar vervolgens geen uitleg verbinden aan die facetten en ook niet laten blijken wie er nu precies behoefte heeft aan die "frisse wind." De ongemakkelijke lichaamstaal van mevrouw Boelhouwers en het gebrek aan inhoudelijke reactie door de KNHS

Matig tv optreden van Boelhouwer!! Je mag mensen niet op uiterlijk beoordelen... maar op tv doen mensen dat altijd!! Het is die lichaams taal.... je haar zo slonzig los... zo een strenge bril en die afstandelijke blik... en dan ook nog zo een armoedig bontje over je jasje heen.... werken allemaal niet in je voordeel!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:26

JeanneV schreef:
Sleipnir schreef:
Kijkend naar het interview en de overige berichtgeving, lijken de argumenten van de KNHS maar weinig steekhoudend. "Prik is uit de cola", "optelsom van facetten", maar vervolgens geen uitleg verbinden aan die facetten en ook niet laten blijken wie er nu precies behoefte heeft aan die "frisse wind." De ongemakkelijke lichaamstaal van mevrouw Boelhouwers en het gebrek aan inhoudelijke reactie door de KNHS

Matig tv optreden van Boelhouwer!! Je mag mensen niet op uiterlijk beoordelen... maar op tv doen mensen dat altijd!! Het is die lichaams taal.... je haar zo slonzig los... zo een strenge bril en die afstandelijke blik... en dan ook nog zo een armoedig bontje over je jasje heen.... werken allemaal niet in je voordeel!!

Die opmerking ''Prik uit de cola'' doet me denken aan ''Omzigt functie elders''. Het geeft meer het gevoel van vreemde verhoudingen in het bestuur en alles er omheen en een communicatie nivo van -10. Die ivoren toren in Ermelo moet op geschud worden.
Je hebt het tenslotte over Mensen, ook nog een mens met een geweldige staat van dienst

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:28

Het feit alleen al dat ze met haar mond vol tanden stond toen ze niet kon vertellen wat een van de redenen was, vond ik al een totale afgang. Als je dan al zo'n beslissing maakt en met je hoofd op de camera durft te verschijnen, wees dan in ieder geval voorbereid :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:37

Gisteren dit item gezien bij een sport programma en ik vond het een gênante vertoning vanuit de KNHS. Een man die duidelijk zeer gekwetst was en een vrouw die aangaf dat "de prik " er een beetje afwas en het vergeleek met een drankje. Onnodig pijnlijk.
Met deze man had van te voren gesprekken gedaan moeten worden, waarin de KNHS zou aangeven dat ze op zoek zouden gaan naar een nieuwe bondcoach en deze man met alle egards en lof en publiek zouden willen bedanken bij vertrek. Gemiste kans en een slechte beurt in mijn ogen voor de KNHS. Het besluit kan dus wel een goed besluit zijn, maar de hele gang van zaken is diep droevig in mijn ogen.

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:26

JeanneV schreef:
Sleipnir schreef:

Die uiterlijkheden vind ik eigenlijk niet zo ter zake doen. Het gaat mij er vooral om dat ze haar holle woorden nog probeert kracht bij te zetten met grootse armgebaren en vervolgens stil valt. Dat zegt mijn inziens iets over (het gebrek aan) de inhoud van de boodschap.

Heel bijzonder dit. Wat is de interne politiek bij de KNHS? Wie wordt er straks naar voren geschoven als nieuwe bondscoach?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:40

het aanstellen van de nieuwe bondscoach kan/gaat veel duidelijk maken
business of sport,

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:45

Bijzonder...
Jammer dat de KNHS een monopoly positie heeft, anders zou ik zeggen massaal opzeggen...wat een respectloze malloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:50

manubres schreef:
Bijzonder...
Jammer dat de KNHS een monopoly positie heeft, anders zou ik zeggen massaal opzeggen...wat een respectloze malloten.

Manubres,
ik betreur nog altijd de samenvoegingen.
vind het een businessclub geworden, jammer voor de sport en voor hen die het voor de sport beoefenen

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:55

Ik snap het ook echt niet :n
Dat je op een gegeven moment denkt laten we iemand anders een kans geven oke, maar de manier waarop..

Ben blij dat ik al lang geleden mijn lidmaatschap heb opgezegd. Dit is ook een van de redenen dat ik eigenlijk weiger om weer wedstrijden te gaan rijden met hun monopoly positie...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:55

Vind maar weer een nieuwe die zo passievol is...

Niet netjes en erg jammer dit