Het Doorgeefstokje van november: Lynn_Nikita

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Het Doorgeefstokje van november: Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:28

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Het uitzicht vanuit mijn keuken

We hebben nog een paar mooie dagen gehad maar het ziet er naar uit dat de herfst nu echt is begonnen. Regen, regen en nog eens regen. Veel wind dus de bomen raken hun blad snel kwijt. Met andere woorden, ik moet mijn tuin bladvrij maken. >;) Beetje jammer weer. Anyway, we hebben weer een leuk Doorgeefstokje voor jullie om deze druilerige dagen door te komen. Lynn-Nikita wilde wel een paar vragen voor ons beantwoorden.

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik werkte in een saaie winkel waar ik geen collega`s had en waar het erg rustig was. Om de dag door te komen vond ik het leuk om topics te lezen en te reageren. Ik kreeg eigenlijk betaald terwijl ik kon bokken.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Is 11 jaar te oud om 1e veulen te krijgen??Geplaatst: 29 maart 2006 19:03
Hoi,

Ik heb een new forester waar ik graag een veulentje van wil, ze is nog nooit eerder drachtig geweest en is nu 11 jaar oud ( 11 april 1995)
Is dit te oud om er nog aan te beginnen?
Groetjes Kiki

Grappig is dat zij inmiddels 26 jaar oud is en er nooit veulens gekomen zijn maar ik inmiddels al jaren bij een grote fokkerij werk.

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik stoor mij vooral aan mijn eigen "ik typ te snel en lees niet niet na" fouten. Ik heb jarenlang in het DPS topic meegekletst en mijn bijnaam daar is Kiek. Door de Dps`ers daar werd mijn onleesbare tekst Kiekeriaans genoemd. Ik heb dus mijn eigen taal :D

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk dat het Paloma topic de meeste mensen bijgebleven is.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Eigenlijk dagelijkse routine, even bijlezen. Het heeft mij ook in de echte wereld vriendschappen opgeleverd en o.a. een paard.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ik ben nog steeds penny. Ik vind van roze en glitters nog steeds leuk en ben niet bang om dat op mijn ruin te gebruiken :o :D Vroeger greep ik elke kans aan om met paarden bezig te zijn aangezien mijn ouders mijn hobby niet financierden. Ik werkte mee op de manege zodat ik er gratis rijlessen kreeg als er uitvallers in de lessen waren en was echt dagelijks daar te vinden. Ik reed bij de "gevorderden" dacht echt dat ik goed kon rijden, wat valt dat vies tegen als je erna eigen paarden hebt en echt leert rijden.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zit al 2.5 jaar in de puinhoop met verbouwen en het heeft mij bloed zweet tranen en een flinke portie geluk gekost maar ik ben eigenlijk best tevreden. Ik heb sinds enkele jaren de paarden aan huis, prachtig gelegen aan het bos en ik werk met paarden. Dat is alles wat ik vroeger altijd wenste en wat terug te lezen is in oude vriendenboekjes.

8. Hoe combineer jij het paardenleven aan huis met een gezin met jonge kinderen? :D
Ik vind nu ik ze aan huis heb staan makkelijker dan toen ik een stuk grond huurde en ook nog pension paarden had en telkens op en af moest rijden en de kinderen mee moest slepen. Mijn man tolereert mijn hobby en hangt wel eens een hooinet op op haalt een pak stro maar verder doe ik alles alleen. Elke zaterdag heb ik les en rijden mijn dochter en ik samen, op zondag ga ik uren het bos in en dat weet mijn man en daar geeft hij mij ook de ruimte voor. Voor de dagelijkse verzorging sta ik een uur eerder op dan de kinderen zodat ik buiten alles in orde kan maken voordat ik hun wakker maak. Na het werk is het dan alleen nog wat mest scheppen en de inmiddels klaarstaande netten ophangen. Voor rijden is er helaas door de week vaak te weinig tijd.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Flynnieman

10. Welke vraag zou jij aan die Bokker willen stellen?
Hoe bevalt het om de paarden nu aan huis te hebben?

Een voor mij erg bijzondere foto van nu 8 jaar geleden, ik ben hier dik 4 maanden zwanger. 3 maanden later kreeg Nikita een ernstig ongeluk waarbij ze haar been tot het bot openhaalde en en ik kort erna te vroeg beviel van mijn dochter die vernoemd is naar deze merrie. Nika is inmiddels 7 en heeft haar eigen pony. Nikita is inmiddels 26.

Afbeelding

Chasey

Re: Het Doorgeefstokje van november: Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:56

Leuk stukje!
Ik herinner me de foto nog, we zaten toen in het dikke buiken topic :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:23

Wat een leuk stukje.

ja ik ken je ook van het Paloma topic. Zoals denk ik idd veel.
Dat Nikita zich zo ernstig verwond had wist ik ook nog ja en je toen toch hele mooie plekje.
Maar fijn dat ze nu aan huis staan :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 07:17

Wat een leuk stukje, ik herken je van het topic over je huis. Met plezier gevolgd.

Paloma zegt me wel iets maar kan het even niet herinneren. Dus ik ga op zoek.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:52

Leuk stuk hoor en wat fijn dat je Nikita nog hebt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:44

Wat een leuk stukje! Cool dat je dochter naar Nikita vernoemd is! :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:05

Kiekeriaans ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:50

corine1981 schreef:
Kiekeriaans ;)

Blijft een begrip he, uit het DPS topic :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:51

Chasey schreef:
Leuk stukje!
Ik herinner me de foto nog, we zaten toen in het dikke buiken topic :D

En zo leuk dat onze beide baby`s van toen nu ook zelf paardrijden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:53

Mer1980 schreef:
Leuk stuk hoor en wat fijn dat je Nikita nog hebt.

Al sinds mijn puberjaren, ik was 15 en ben nu 38, heb haar dus al 23 jaar. Nee, eigenlijk 22 jaar, ik heb haar verkocht toen zij 4 jaar was en een jaar later weer teruggekocht.