Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 21:00

*Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: prugelpiet.

In Groot Brittannië is een vrouw ondergedoken nadat ze met de dood werd bedreigd. De vrouw kreeg de doodsbedreigingen nadat er een filmpje van haar is opgedoken, waarin ze een paard mishandelt. Het paard was ontsnapt bij het trailerladen. Toen het paard eenmaal gevangen was, kreeg het schoppen, en meerdere klappen tegen het hoofd.

De vrouw in kwestie is een 37-jarige onderwijzeres uit Knossington, Leicestershire. Daarnaast is ze teamleidster op de plaatselijke ponyclub, waar kinderen volgens de website "kunnen leren rijden en plezier maken met paarden in een veilige omgeving".

De vrouw nam vermoedelijk deel aan de Cottesmore Hunt, een jacht in Rutland. De organisatie van de Cottesmore Hunt verklaart na het incident dat ze de acties "onder geen beding goedkeurt".

Naar verluidt is de vrouw geschorst van haar baan, in afwachting van een onderzoek van de RSPCA. De Mowbray Education Trust heeft een verklaring vrijgegeven: "We kunnen bevestigen dat een personeelslid is geschorst, in afwachting van een formeel onderzoek naar een incident dat dit weekend heeft plaatsgevonden. Zolang het onderzoek loopt, zullen we geen verder commentaar geven."

Op de website van The Sun is het betreffende filmpje te zien. Let op: de beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Laatst bijgewerkt door Banjer op 11-11-21 22:26, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

KimD

Re: Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:03

"Ontsnapt", het dier zet het niet eens daadwerkelijk op een rennen. Wat een domme tr*t, nergens voor nodig dat geweld. :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:15

Wat een gefrustreerd mens zeg! Bah
Goed dat ze dit zo te kijk zetten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:18

Mooi dat diegene die het filmt ook direct er wat van zegt, ipv alleen maar te filmen. Ik had haar aan haar haren de wagen af getrokken denk, dit soort dingen kan ik zo slecht hebben :=

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:24

Als ze dat al durft te doen in het openbaar in het bijzijn van kinderen vraag je je toch af wat ze doet als er niemand kijkt... :n Ze verdient alle haat die ze krijgt, arm paardje deed niks verkeerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:26

Doodsbedreigingen gaan wel heel erg ver, jeetje.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:38

Het erge is dat ik dit niet eens zo erg vind omdat ik gewend ben aan dit soort beelden. Hoe vaak zie je wel niet mensen het paard een klap geven of ontzettend aan het touw rukken.
Ik ben blij dat deze acties consequenties hebben

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:48

Absoluut niet goed te praten, maar om nu te zeggen dat dit schokkend is??
Natuurlijk mag ze dat paard niet schoppen of slaan - maar het lijkt me niet dat die daar blijvend letsel aan heeft overgehouden....
Ben ik echt de enige die het vreemd vindt dat je iemand hierom met de dood bedreigt?
En dat ze hiervoor is geschorst uit haar baan??

Nodessy2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:54

-:(- Zou je eens moeten voorstellen als de rollen waren omgedraaid...
Niet normaal dit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:56

Ik kan niet vinden waar je moet TeMmen, maar dit artikel deelt persoonsgegevens van iemand, nota bene iemand die moet onderduiken vanwege dreiging van geweld.
Kunnen die gegevens niet geanonimiseerd worden? Ook als het niet in Nederland speelt lijkt het me niet juist om dit soort dingen te delen op het moment dat iemand al moet onderduiken. (En eh, nee, dit praat mishandeling niet goed. Vervolging daarvan vooral via het strafrecht. Maar Bokt hoeft geen naam en details te publiceren om extra voer te worden voor een of andere klopjacht, ook niet op afstand.)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:00

Shadow0 schreef:
Ik kan niet vinden waar je moet TeMmen, maar dit artikel deelt persoonsgegevens van iemand, nota bene iemand die moet onderduiken vanwege dreiging van geweld.
Kunnen die gegevens niet geanonimiseerd worden? Ook als het niet in Nederland speelt lijkt het me niet juist om dit soort dingen te delen op het moment dat iemand al moet onderduiken. (En eh, nee, dit praat mishandeling niet goed. Vervolging daarvan vooral via het strafrecht. Maar Bokt hoeft geen naam en details te publiceren om extra voer te worden voor een of andere klopjacht, ook niet op afstand.)

Het komt gewoon uit een nieuwsartikel dus al haalt bokt de naam er uit dan staat die nog in de link. Tevens worden er wel vaker namen genoemd van mensen die paarden mishandelen, daar wordt dan ook niks over gezegd

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:02

Amber_anne schreef:
Shadow0 schreef:

Het komt gewoon uit een nieuwsartikel dus al haalt bokt de naam er uit dan staat die nog in de link. Tevens worden er wel vaker namen genoemd van mensen die paarden mishandelen, daar wordt dan ook niks over gezegd

Nouja, The Sun is niet per se de meest respectabele bron die het nauw neemt met journalistieke voorschriften. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:04

Ten eerste hoef je als Bokt alsnog niet alles te doen wat 'hunnie' (de Engelse media!) ook doen. Ten tweede is een probleem dat als The Sun het artikel op zeker moment zou moeten wijzigen, het hier op Bokt niet meegaat.

En dat ik het niet eerder gezien heb kan inderdaad zo zijn, dan is het nu de eerste keer dat ik het opmerk. Maar het publiceren van namen van mensen die moeten onderduiken voor geweld lijkt mij best wel onwenselijk.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:06

Shadow0 schreef:

Afbeelding

Wat mevrouw heeft gedaan is niet netjes, maar doodsbedreigingen en tot in het buitenland aan toe met naam en toenaam te kakken zetten gaat imho veel en veel te ver.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:11

Maar...ik snap ook niet waarom de pony klappen krijgt? Hij laat zich zoet vangen. Ik zou er denk appeltjes in stoppen en blij zijn dat ie geen verkeer tegen kwam. Daarentegen zijn dit (helaas) dingen die jebij een gemiddelde wedstrijddag op de ponyclub hier om de hoek ook tegen kan komen, waarom zij persé degene is die moet hangen weet ik niet. Anderzijds: zoiets doe je niet, dus hang dan maar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:15

Ja ook ik zou met de brokken emmer staan rammelen en er een brokje in stoppen als ie zo naar me toe kwam.
Die komt de volgende keer niet nog eens op deze manier.
Zie dat ook geregeld met honden. Worden 10 keer geroepen, komen ze eindelijk. Krijgen ze een trap onder hun hol ipv een aai over de bol.
Kijk er dus niet eens van op en had het filmpje misschien wel extremer verwacht nav van de tekst.
Beloon je beest als ie naar je toe komt.
Ookal kun je hem wel achter het behang plakken van binnen ;)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:17

Wij hebben het bericht aangepast en de naam van de vrouw verwijderd.
Bedankt voor jullie oplettentheid.

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:24

Firelight schreef:
Wij hebben het bericht aangepast en de naam van de vrouw verwijderd.
Bedankt voor jullie oplettentheid.

Ik zie nogsteeds haar volle naam erin staan :')

Paard komt gwn braaf naar een van de meisjes toe lopen, dan neemt ze zelf de teugels van het paard vast en schopt/slaat het paard. Niemand had hem vast, natuurlijk gaat hij even dan zelf wandelen. Maarja, ook goed voorbeeld om dat te gaan doen waarbij kinderen staan -O-
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 22:26

Ik heb de laatste 2x dat de naam erin stond verwijderd, dank je :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:33

Chasey schreef:
Ja ook ik zou met de brokken emmer staan rammelen en er een brokje in stoppen als ie zo naar me toe kwam.
Die komt de volgende keer niet nog eens op deze manier.
Zie dat ook geregeld met honden. Worden 10 keer geroepen, komen ze eindelijk. Krijgen ze een trap onder hun hol ipv een aai over de bol.
Kijk er dus niet eens van op en had het filmpje misschien wel extremer verwacht nav van de tekst.
Beloon je beest als ie naar je toe komt.
Ookal kun je hem wel achter het behang plakken van binnen ;)

Precies,dat dacht ik ook meteen.Wat een vals mens en dom ook want zo voed je geen pony (of hond of kind) op.Helaas is dit stomme gedrag niet zeldzaam,ik heb het ook vaak gezien

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:39

ik vind het best bijzonder dat mensen hier heel makkelijk overheen lijken te stappen:

Citaat:
In Groot Brittannië is een vrouw ondergedoken nadat ze met de dood werd bedreigd. De vrouw kreeg de doodsbedreigingen nadat er een filmpje van haar is opgedoken,

is dat iets wat we als normaal beschouwen tegenwoordig?
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-11-21 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:50

Ik vind het niet kunnen dat ze dat paard zo slaat.
Je zou het paard juist moeten belonen, zoals hier boven al wordt gezegd. Daar ben ik het volledig mee eens.

Maar om meteen doodsbedreigingen te krijgen en te moeten vluchten? Gaat een beetje ver, of niet soms. On geacht of het fout is of niet, kan je niet zomaar iemand gaan bedreigen met de dood. En blijkbaar is het tot zo ver gekomen dat ze moet vluchten. Dat vind ik niet normaal.
Als dat met iedereen gebeurt die iemand/een dier mishandeld, zouden we meer dan een miljoen mensen op de vlucht hebben.

Dit praat het zeker niet recht, maar wel wat om over na de denken. Maar mishandeling mag nooit gebeuren. Alle mishandeling is hartstikke krom en fout en niks praat dat recht.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:51

Cer schreef:
ik vind het best bijzonder dat mensen hier heel makkelijk overheen lijken te stappen:

Citaat:
In Groot Brittannië is een vrouw ondergedoken nadat ze met de dood werd bedreigd. De vrouw kreeg de doodsbedreigingen nadat er een filmpje van haar is opgedoken,

is dat iets wat we als normaal beschouwen tegenwoordig?

Het is niet normaal maar ik denk dat dit ook met meer te maken heeft dan de mishandeling.

In Engeland is de jacht nog steeds iets wat veel beoefend wordt en erg omstreden is. Het is een echte oorlog die woedt tussen de jacht en de tegenstanders. Daarbij komen vaak incidenten voor dat de tegenstanders aangevallen worden door jagers waarbij fysieke verwondingen geen uitzondering zijn. Dit filmpje is dan ook afkomstig van een anti jacht Facebook pagina en ik denk dat dat allemaal mee speelt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:08

Bizar dat het zo escaleert.... Mensen zijn echt gek geworden. Nee het kan niet door de beugel, en dqt er consequenties aan hangen prima en goed zelfs! Maar in de vorm van passende straffen en niet door derden die het leven zuur maken (en het leven van het eventuele hele gezin) met doodsbedreigingen...

Welkom in de tegenwoordige wereld -O-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:18

@AmberAnne: Ik denk inderdaad dat het daar mee te maken heeft.Omdat zij aan een vossenjacht ging meedoen en dan dit ook nog.