Algemeen
Frank Kemperman (66) zal eind september 2022 stoppen als directeur van CHIO Aachen. Ook zal hij uit de raad van bestuur stappen. Hij zal worden opgevolgd door Philip Erbers.
Kemperman, die in Lanaken (België) woont, werkt sinds 1993 als uitvoerend directeur en voorzitter van CHIO Aachen, de grootste en meest prestigieuze hippische accommodatie en wedstrijdterrein van de wereld. Kemperman heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en hij zal Aken gedag zeggen.
"Het was, en is nog steeds, een geweldige tijd op het CHIO. Aken is mijn hart, mijn leven en ik ben overtuigd dat Philip een uitstekende aanvulling voor de raad van bestuur is", zegt Kemperman.
Veelzijdig
Kemperman wordt door iedereen geprezen om zijn onvermoeibare inzet en uithoudingsvermogen voor zijn werk.
Hij was, naast CHIO Aachen, van 2009 tot 2021 ook actief als voorzitter van het FEI Dressage Committee.
Het organiseren van paardensportevenementen zit in de familie. Frank begon als wedstrijdmanager in 1979, hij was de stadionmanager van de Olympische Spelen van Sydney in 2000 en hij was nauw betrokken bij de World Equestrian Games in Den Haag (1994), Jerez (2002) en Aken (2006).
Franks zoon Joris zet de familietraditie voort: hij leidde de laatste vier edities het WK voor Jonge Paarden in Ermel0 (2016 - 2019).
Opvolger
De 38-jarige Philip Erbers zal Kemperman eind september 2022 opvolgen.
"Philip Erbers is de ideale opvolger. Hij kent de wedstrijd heel goed, hij kent de structuren en hij is de juiste persoon om CHIO Aachen de toekomst in de leiden, samen met Helen Rombach-Schwartz en Birgit Rosenberg", aldus Stefanie Peter, voorzitter van de ALRV.
Erbers zal langzaam worden klaargestoomd voor zijn taak. In januari 2022 wordt hij divisiemanager en vanaf oktober 2022 wordt hij bestuurslid. Philip Erbers was sinds 2015 verantwoordelijk voor de kaartverkoop en internationale mediarechtenmarketing voor het marketingbedrijf van CHIO Aacen, Aachener Reitturnier GmbH.
Erbers zal verantwoordelijk worden voor de afdelingen Innovatie, Infrastructuur en Duurzaamheid. Helen Rombach-Schwarz (Financiën, Human Resources, Administratie) en Birgit Rosenberg (Sport, CHIO Aachen Campmus, Evenementen) zijn de andere bestuursleden.
"Ik ben blij om in mijn nieuwe functie deel uit te blijven maken van het fantastische team van CHIO Aachen", vertelt Erbers. "Ik ben erg dankbaar voor het vertrouwen dat de verantwoordelijke personen me geven."