Sport
Follow Me OLD, de kampioen van de Oldenburger hengstenkeuring 2012, is verkocht aan de in Duitsland geboren en getogen Poolse Juniorenamazone Caroline Pawluk.
Follow Me is een zoon van de hengst Furstenball en de elitemerrie Cariana (Donnerschwee x Alabaster). Hij is gefokt door Jurgen Fetzer.
Kampioen hengstenkeuring en hoogste prijs op de veiling
Susanne Limbecker stelde de hengst voor op de Oldenburger hengstenkeuring in 2012. Hij werd daar kampioen en de Zwitserse familie Wespe, eigenaar van het Dressage Center Lodbergen in Duitsland, kocht hem voor 400.000 euro.
Hij deed zijn 30 dagen prestatieproef in Schlieckau, in de herfst van 2013. Hij scoorde er 9.29 punten voor dressuur en 7,35 punten voor springen, wat zijn totaal op 8,32 punten bracht.
Als dekhengst is de vader van de goedgekeurde hengsten Follow Him's Schönweide, Finest Selection OLD en Freiherr von Nymphenburg.
Wedstrijdcarrière
Hij werd uitgebracht door Lodbergen's hoofdamazone Therese Nilshagen. In 2014 wonnen ze de Oldenburger Kampioenschappen voor jonge paarden in Rastede. Ze startte hem ook in 2015. In 2014 was Follow Me zevende op de Bundeschampionate. In 2015 scoorde hij 8,4 punten in de Hillie, waarmee hij zich kwalificeerde voor Warendorf, waar hij die zomer uiteindelijk niet naartoe ging.
In 2018 keerde Follow Me terug in de wedstrijdring met Patrik Kraft. Hij reed de hengst tot Lichte Tour-niveau. Zijn laatste wedstrijd was in Vechta, in augustus 2021.
Verkocht aan Caroline Pawluk
Follow Me OLD is verkocht aan de Poolse familie Pawluk, als nieuw paard voor Caroline.
Caroline Pawluk is de Poolse kampioen bij de Junioren en met Fatum (Furst Hohenstein x Furst Heinrich) vertegenwoordigde ze Polen voor het eerst op het EK voor Junioren in 2021. Ze werd 62e in het individuele klassement.
Pawluk en Follow Me hebben hun wedstrijddebuut al gemaakt, eind september in Willich. Ze werden er tweede op L-niveau.
Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.