Renate Voglsang terug in het zadel na rugoperatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Renate Voglsang terug in het zadel na rugoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 22:35

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Renate Voglsang en Fabriano. Foto: Maximilian Schreiner/Flickr.

Voormalig Oostenrijks Grand Prix-amazone Renate Voglsang is terug in het zadel, nadat rugproblemen haar in 2020 tot een operatie dwongen.

Snel herstel
De 50-jarige Voglsang werd geopereerd in een kliniek in Ingolstadt, Duitsland. Ze is snel hersteld.

"Ik ben terug in het zadel. Ik voel me 10 jaar jonger en 10 centimeter langer", grapt ze. "Nadat mijn rugproblemen van vorig jaar een heel stuk erger zijn geworden in de laatste weken, was een operatie onvermijdelijk."

Renate heeft de zorg voor haar paarden en klanten, in Gut Fasanenhole in Chieming, overgelaten aan haar assistenten Sabrina Pauler en Jessica Oertel. "Het is een hele geruststelling om te weten dat ik op ze kan vertrouwen in elke situatie", zegt Renate. "Ik ben blij dat ik zoveel achtervang en steun heb."

Oostenrijkse olympiër
Voglsang werd in het begin van de jaren 2010 bekend met de Hannoveraanse hengst Fabriano (Florestan I x Angelo xx x Fitger). Ze maakten deel uit van het Oostenrijkse dressuurteam van 2011 tot 2014 en ze vertegenwoordigen Oostenrijk op het EK van 2011 en 2013, de Olympische Spelen van 2012 in Londen en de World Equestrian Games van 2014 in Caen.

Nadat Fabriano naar Japan werd verkocht, startte Voglsang op CDI's met Fratello, Royal Happiness OLD, Smirnoff en Sir Raphael.

In 2020 kreeg ze een nieuw Grand Prix-paard tot haar beschikking: Fuerst Ferdinand Zur Fasanenhöhe (Furst Hohenstein x Pitango) en in 2021 kwam de zelfgefokte merrie Donna Joana RV (Johnson x De Niro) daarbij.

Afbeelding