Schockemöhle & Kasselmann stoppen met concoursen organiseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Schockemöhle & Kasselmann stoppen met concoursen organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 22:20

Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Paul Schockemöhle. Foto: Marjo.

Ulli Kasselmann en Paul (en Bettina) Schockemöhle hebben tijdens een "flying diner" in Neumünster bekend gemaakt zich terug te trekken uit de organisatie van concoursen. Paul en Ulli, beiden midden 70, hebben aangegeven te stoppen "nu ze nog zelf naar buiten kunnen lopen, in plaats van naar buiten gedragen moeten worden." Francois Kasselman, de zoon van Ulli, is voorgesteld als opvolger.

Pauls vrouw Bettina verklaart: "We zijn blij dat we iemand in onze eigen familie hebben gevonden. Niet iedereen die iets wil doen, kunnen we dit toevertrouwen." Francois bedankte op zijn beurt Paul en Bettina voor het toevertrouwen van de zorg voor hun "baby".

Bondscoach Japan
Paul onthulde aan de Duitse website spring-reiter.de dat hij ook stopt als bondscoach van Japan, na het succes op de Olympische Spelen in Tokio. “Ik ben 76, heb elf Olympische Spelen gedaan. Altijd in een bepaalde hoedanigheid. Ik hoef niet op mijn 80ste op de Olympische Spelen te staan. De Japanners wilden dat ik doorging, maar mijn tijd is geweest. Hun paarden staan nog bij mij en ik heb nu een relatief flexibel contract als adviseur."

Loslaten is niet zijn ding
Paul Schockemöhe legt niet al zijn werkzaamheden neer. Zo blijft hij nog wel zijn stoeterij Lewitz runnen, als het aan hem ligt. Bettina vertelt hierover: "Loslaten is niet zijn ding, hij heeft nog zoveel te doen."

Bettina hoopt “gewoon een zondag thuis te kunnen zijn en niets doen”.