Enkele dingen die ruiters de stuipen op het lijf jagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Enkele dingen die ruiters de stuipen op het lijf jagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 18:34

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Een hoefijzer verliezen vlak voor wedstrijd... Nachtmerrie!
Foto: Soet/ Bokt Wiki

Het is spookseizoen. Of je nu wel of niet van slasherfilms houdt in deze tijd van het jaar, er zijn zeker en vast en zeker enge dingen te vinden die elk paardenmens zullen doen sidderen van schrik. Daarom gingen we op zoek naar enkele dingen die ruiters ongetwijfeld de stuipen op het lijf jagen. Lees verder als je durft.

Een hoefijzer kwijt zijn op de ochtend van de show

De trailer is aangekoppeld en je trekt je paard voor zonsopgang uit de donkere wei om er vervolgens achter te komen dat hij een hoefijzer kwijt is... Extra beangstigende punten als je overweegt om de hoefsmid voor 5 uur 's ochtends te bellen om het hoefijzer er weer op te zetten

Koliek terwijl je de stad uit bent.

Dit is het ergste. Je niet-paardenliefje overtuigt je eindelijk om een vakantie te nemen die niets te maken heeft met paarden of paardenshows en je krijgt het telefoontje waar we allemaal bang voor zijn - er is iemand ziek thuis. Maar lang leve de dierenarts!

Post van de dierenarts openen.

Nu we het toch over de dierenarts hebben... Elke keer als er een brief in je brievenbus valt met een poststempel van de dierenarts, word je er bang van. Het is tijd om te betalen voor al die kreupelheid evaluaties van de maand ervoor...

Een rubriek hoger springen

Je trainer zegt dat je klaar bent om hogerop te gaan, maar je bent niet helemaal zeker. Niettemin, hier ben je... wandelend op het parcours van een zwaardere, grotere divisie. Uiteraard met de nodige deo bij de hand voor als het angstzweet je uitbreekt...

De extra-extra lange afstand nemen.

Je bent vijf hindernissen verder op het cross-country parcours en je paard heeft er genoeg van dat je naar die grote hindernissen loopt. Hij neemt de teugels en adviseert je om vol te houden ... hij heeft op een of andere manier twee stappen - misschien drie - overgelaten aan die grote vette tafel bij hindernis nr. 6. Yeehaw!

Achteruit rijden met de trailer naar het publiek.

Herinner je je dat verloren ijzer? Nou, daardoor ben je te laat op de show. Tegen de tijd dat je aankomt, is er bijna geen plaats meer om te parkeren. Nu zijn je achteruitrij vaardigheden ten toon gespreid voor IEDEREEN op de show als je probeert om in het laatste plekje te komen. Geen druk.

Verkeerd ondergoed.

Je hebt de wedstrijd gehaald, maar je bent je nude ondergoed vergeten... Ik denk dat de rode maar moeten volstaan... zelfs als ze fel door je showwitje heen schijnen in de dressuurring. Wie weet, misschien is het toch de afleiding die de dressuur jury nodig had.

Anastasia24

Re: Enkele dingen die ruiters de stuipen op het lijf jagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:39

Ben ik blij dat ik geen wedstrijden rij en liever thuis ben dan op vakantie ga. :+
Vind die laatste zin toch wel een goede tip, +:)+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:53

Anastasia24 schreef:
Ben ik blij dat ik geen wedstrijden rij en liever thuis ben dan op vakantie ga. :+

Nou hier net zo :D

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:59

HAHA die van de trailer is herkenbaar :+ Ze hebben voor mij deze zomer de ring moeten verbouwen omdat ik niet om het hoekje kwam met de trailer

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:24

Ik mis er een!

Stalkast roulette:
Je doet je stal kast open... Je weet dat je al even niet hebt schoongemaakt, maar je moet net die ene borstel hebben waarvan je weet dat hij helemaal diep achterin ligt, in die moeilijk te bereiken donkere hoek waar je nooit komt. Je houdt je adem in en je hart vast, je schuift 1 voor een spullen opzij en je voelt zachtjes iets langs je hand schieten. Wat was dat? Wie of wat zou heeft je kast deze keer overgenomen? Is het de mother of all spiders? Een nest muizen? Ratzilla?
*internal screaming*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:33

Hoefgetrappel in een ritme en op een plek waar dat zeer beslist niet hoort.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:34

Tevreden kauwgeluiden op een tijdstip en plek waar dat zeer beslist niet hoort.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:13

Deze hoort er ook nog bij:

Paarden die net iets te lang doodstil in de wei liggen. Hartverzakking!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:50

Boompje1985 schreef:

Vooral dat of van die leuke paarden die er ook nog kreunende en zuchtende geluiden bij maken.

Zo heb ik op een nieuwe stal weleens de staleigenaar erbij gehaald omdat ik dacht dat die koliek had.
Staleigenaar kon er wel om lachen bleek hij vaker te doen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:07

Boompje1985 schreef:

Je mag ons Spook wel een poos lenen, ben je ook daarvan genezen :j Die ligt standaard languit te ronken.

Ook nu weer: nee, niet echt herkanbaar.

Op vakantie gaan de paarden mee en wedstrijd-stress, in welke versie dan ook, laat ik aan anderen over. Have fun (of niet).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:13

Ik mis er nog eentje: Een dik been.
Daar krijg ik echt een verzakking van.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:17

Suzanne F. schreef:
Ik mis er nog eentje: Een dik been.
Daar krijg ik echt een verzakking van.

Jaaah! Dat had ik 2 weken geleden nog op de ochtend van de wedstrijd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:31

Koliek. (punt)

De eerste keer koliek heeft het paard niet overleefd.
De tweede keer koliek heeft de shet een week kritiek op de kliniek (in isolatie) gestaan.
De derde keer viel gelukkig ontzettend mee.
De vierde keer bleek het geen koliek te zijn maar had de puber het oudere paard net wat te vaak geplaagd en was hij zo hard gebeten dat hij niet meer bij het gras kon om te grazen omdat zijn nek zo strekken te veel zeer deed. Vanwege frustratie stampte hij daarom met zijn achterpoten naar het lijf (na 3 dagen was het weggetrokken, we hebben die dagen de hooinetten "hoog" opgehangen zodat hij pijnvrij kon eten. Het gras ging de volgende dag al iets beter, maar heeft hij toch maar voor het hooi moeten laten staan).

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:41

De wei inlopen en al andere paardjes zien behalve die van jou :?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:17

Ik krijg altijd een hartverzakking als ik op stal kom en mijn paard wil overduidelijk een bepaald lichaamsdeel laten zien.

Dan zit er altijd een wond op := thank god de laatste keren alleen maar oppervlakkige krasjes

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:46

Ik herken mij niet in de genoemde punten, behalve de rekening van de dierenarts.

Maar meer een kuchje, onregelmatig lopen, wond, etc. Alles wat maar met gezondheid te maken heeft. Een poosje lopen tobben met de gezondheid van de paarden en dan is alles wat erop lijkt, weer reden voor een kleine hartverzakking.

Het bericht: 'het is een slecht hooi-jaar' is ook nachtmerrie-materiaal.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:54

Waarom staat dit heel generaliserend bericht/blog(?) op de voorpagina van de nieuwsredactie?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:23

Rytir schreef:
Waarom staat dit heel generaliserend bericht/blog(?) op de voorpagina van de nieuwsredactie?

Hij was gisteren geplaatst met halloween, ik kan zulke humor in elk geval wel waarderen :D