Happy Halloween! Tijd voor de Bokt-spooktocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Happy Halloween! Tijd voor de Bokt-spooktocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 00:00

*www.bokt.nl
Community

Afbeelding
Hi! Spin Sebastiaan hier! Mijn vriendinnetje, de heks, is
op bezoek bij iemand van de NR. Hussel de letters tussen mijn
pootjes door elkaar, en vind uit bij wie.
Foto: Wikimedia Commons

Mwuahhahahahaha! Het is weer zover: 31 oktober, Halloween! Dit jaar hebben wij als Bokt-team iets superspannends voor jullie, namelijk een heuze Bokt-spooktocht! Het fenomeen spooktocht kent iedereen hier vast wel: van ponykamp, schoolkamp of nog iets anders. Je maakt een tocht waarbij je de ene na de andere griezel tegenkomt... Dus vandaag hebben wij er ook eentje op Bokt! Doe mee als je durft!

De eerste griezel vind je gelijk bij deze post: Spin Sebastiaan. Onder zijn foto staat wat je moet doen om de aanwijzing naar de volgende engerd te vinden. Ook die heeft weer een aanwijzing of een puzzeltje om de volgende te vinden, enzovoorts. In totaal zal de route je langs 15 verschillende griezels leiden, aan het einde van de rit wacht er een spannende beloning op je.

Elkaar helpen is toegestaan, maar wees sportief. Alles letterlijk voorzeggen is niet de bedoeling.

Om de Halloweensfeer hier nog iets te verhogen, zouden we jullie ook willen vragen om de pompoen-smiley, deze dus: *pum* te gebruiken in je onderschrift. Het mag er eentje zijn, maar meer is natuurlijk altijd leuker! Je vind hem tussen de andere Bokt-smileys!

Happy Halloween!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:11

Wat super leuk.

Puzzel 1 gevonden die hierboven staat en puzzel in profiel gemaakt van betreffende persoon. Heb het juiste antwoord maar loop gelijk vast wat nu ?

artosje

Re: Happy Halloween! Tijd voor de Bokt-spooktocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:22

deze puzzel niet ...maar wel twee andere gevonden *pum* }:) en toen wist ik het niet meer

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:25

Ik heb inmiddels 3. Opgelost en heb nu een antwoord met woorden die je moet husselen dat gedaan antw gevonden maar loop weer vast

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:27

Ik loop helaas ook vast bij een profiel.. :=

Spoiler:
Ik kom bij het profiel van ods en dan zijn de letters gehusseld. Hier denk ik dat het antwoord is: bokt wiki: mythologie. Maar dan zit ik vast..
Laatst bijgewerkt door KleinBoefje op 31-10-21 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:33

en de eind opdracht gevonden ,helaas niet volgens de goede weg ,
maar mocht de pret niet drukken , kwam zelfs een herfst puzzel tegen , daar ook maar een klein deel van >;) . Ik ga er maar een nachtje over slapen

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:35

Puzzel 1 hierboven opgelost ( de spin)
Puzzel 2 in profiel opgelost ( door bij desbetreffende tabblad puzzel gevonden in ander profiel)
Puzzel 3 husselpuzzel ( opgelost maar nu zit ik vast met dit antwoord )

Klein boefje ik zit bij hetzelfde vast.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 02:07

Ik loop ook vast bij een profiel iets met een puzzellink die maar blijft laden. :+

Ik heb er nu 4 te pakken gehad. 1 hier, 2 in een profiel,3 & 4 op de site ergens en 5 wil de link niet van laden.

Spoiler:
Ik heb Ods haar profiel nog niet gehad, zit vast bij Marjo

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 03:10

Ik zet hetgeen wat ik heb gevonden in een spoiler want volgens mij klopt er iets niet of doe ik iets fout.

Spoiler:
Puzzel 1 spin hierboven. Antwoord is bellatrix.
Puzzel 2 profiel bellatrix, woordzoeker opgelost -> antw huisdier op de markt.
Puzzel 3 bokt markt huisdier: zwarte kat zoekt griezelig personeel -> rebus opgelost mijn maatje is op bezoek bij hoofd nieuwsredactie.
Puzzel 4 in proefiel van firelight -> wordt er verwezen naar bloederig verzorgpaard gezocht op bokt markt …..
Puzzel 5 doolhof oplossen -> ga eens op VN kijken er is spooky nieuws

Op VN staat een nieuws over of paarden pompoenen mogen eten met dat dat het einde is van de puzzeltocht wat gaat hier mis ik mis dus best wel wat puzzels

Puzzels gevonden maar waar ze tussen horen ?
Puzzel 6 In marjo haar profiel staat onder de foto van een skelet een link om een puzzel op te lossen die je verwijst naar https://www.bokt.wiki.groom.
Puzzel 7 Op de pagina van de wiki groom foto van monster Frankenstein die verwijst naar ODS.
Puzzel 8 profiel ODS hussel puzzel die wijst naar bokt wiki mythologie
Puzzel 9 in de Lijst van beroemde paarden zie je de vraag staan van wie is deze NR lid profielfoto. -> antwoord banjer
Puzzel 10 in profiel van Banjer staat bij een vleermuis op de wiki pagina waar een veulen ter wereld komt staat mijn vriend -> wiki geboorte
Puzzel 11 op de pagina van de wiki geboorte staat een foto van een maan met Halloween eronder als je de foto aanklikt staat een rebus waar het antwoord -> uitgelicht komt.
Puzzel 12 uitgelicht zie je foto van scarry clown die je doorlinkt aan dezelfde nieuwspagina of paarden wel pompoen mogen eten.

En dan mis ik dus nog steeds 3 puzzels en ik kom via 2 verschillende kanten bij dezelfde oplossing

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 08:48

Sandorra, heb je al iets met bakrandmonsters?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:04

JPitty schreef:
Om de Halloweensfeer hier nog iets te verhogen, zouden we jullie ook willen vragen om de pompoen-smiley, deze dus: *pum* te gebruiken in je onderschrift. Het mag er eentje zijn, maar meer is natuurlijk altijd leuker! Je vind hem tussen de andere Bokt-smileys!

Happy Halloween!

Bij het wijzigen van een onderschrift zijn de smileys niet zichtbaar en moet je de code handmatig invoeren voor die smiley. De code voor de pompoen is:
Code
*pum*

Have fun allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:08

Ik had de bovenste puzzel in 1 oogopslag gezien. Volgens mij zit ik te veel op bokt :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:03

Tof, ik ga puzzelen vandaag!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:35

Ik ben verdwaald :')
Ik heb hetzelfde als sandorra: ik zie nog allerhande puzzelonderdelen maar geloof dat ik de route heb afgesneden. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:44

sandorra schreef:
Ik zet hetgeen wat ik heb gevonden in een spoiler want volgens mij klopt er iets niet of doe ik iets fout.

Spoiler:
Puzzel 1 spin hierboven. Antwoord is bellatrix.
Puzzel 2 profiel bellatrix, woordzoeker opgelost -> antw huisdier op de markt.
Puzzel 3 bokt markt huisdier: zwarte kat zoekt griezelig personeel -> rebus opgelost mijn maatje is op bezoek bij hoofd nieuwsredactie.
Puzzel 4 in proefiel van firelight -> wordt er verwezen naar bloederig verzorgpaard gezocht op bokt markt …..
Puzzel 5 doolhof oplossen -> ga eens op VN kijken er is spooky nieuws

Op VN staat een nieuws over of paarden pompoenen mogen eten met dat dat het einde is van de puzzeltocht wat gaat hier mis ik mis dus best wel wat puzzels

Puzzels gevonden maar waar ze tussen horen ?
Puzzel 6 In marjo haar profiel staat onder de foto van een skelet een link om een puzzel op te lossen die je verwijst naar https://www.bokt.wiki.groom.
Puzzel 7 Op de pagina van de wiki groom foto van monster Frankenstein die verwijst naar ODS.
Puzzel 8 profiel ODS hussel puzzel die wijst naar bokt wiki mythologie
Puzzel 9 in de Lijst van beroemde paarden zie je de vraag staan van wie is deze NR lid profielfoto. -> antwoord banjer
Puzzel 10 in profiel van Banjer staat bij een vleermuis op de wiki pagina waar een veulen ter wereld komt staat mijn vriend -> wiki geboorte
Puzzel 11 op de pagina van de wiki geboorte staat een foto van een maan met Halloween eronder als je de foto aanklikt staat een rebus waar het antwoord -> uitgelicht komt.
Puzzel 12 uitgelicht zie je foto van scarry clown die je doorlinkt aan dezelfde nieuwspagina of paarden wel pompoen mogen eten.

En dan mis ik dus nog steeds 3 puzzels en ik kom via 2 verschillende kanten bij dezelfde oplossing

Ik denk dat ik weet waar je vastloopt:
Spoiler:
Het spooky nieuws na puzzel 5 vind je in het topic over de bakrandmonsters: hierin staat een cijfercode bij de afbeelding. Vanaf hier kan je de spooktocht weer oppakken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:59

Gelukt! *\o/*

Superleuk gedaan, mijn complimenten voor de organisatie +:)+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:03

Spoiler:
Ik loop vast bij de puzzel in de pompoen-advertentie, Marjosp … a

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:53

Fitzroy schreef:
Spoiler:
Ik loop vast bij de puzzel in de pompoen-advertentie, Marjosp … a

Spoiler:
Marjosprofiel

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:54

Ik was dus ook al na 4 puzzels bij het einde, maar dankzij Jolien kan ik weer correct verder :Y)

Edit: Hmm, ik heb er ook geen 15 gehad alsnog. 12 nu.

Spoiler:
Hmmm. Ik dacht dat Lalidans eerste foto linkte naar de pompoen op de markt. Maar zie nu pas dat eronder nog een Jigsaw puzzel te vinden is. Dus ik heb weer afgesneden blijkbaar?

Edit nummer 100: Ik heb nu alles geteld en ik heb wel alle 15 puzzels gehad blijkbaar. Gaat snel dan ineens. Zie nu dat die puzzel nog van de kerstpuzzel was haha.

Die Puzzel bij Marjo leek echt voor geen meter te kloppen, ik had 2 linker bovenhoeken??

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:55

Ik ben ook flink verdwaald maar volgens mij heb ik alle puzzels gevonden

Wat gaaf gemaakt! en sommige waren even goed zoeken (top gedaan!!!!) *pum* *pum* *pum*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:49

Bij mij laadt die webpagina nog steeds niet. |o

Ik wil ook graag verder raken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:04

Jorex schreef:
Bij mij laadt die webpagina nog steeds niet. |o
Ik wil ook graag verder raken.

Heb je een adblocker aanstaan? Dan even via incognito bekijken.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:56

Gelukt *\o/* Was één keer te vroeg klaar, maar dankzij een tip hier kon ik alsnog verder komen.

Leuk gedaan weer, team :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:46

Selina schreef:
Ik was dus ook al na 4 puzzels bij het einde, maar dankzij Jolien kan ik weer correct verder :Y)

Edit: Hmm, ik heb er ook geen 15 gehad alsnog. 12 nu.

Spoiler:
Hmmm. Ik dacht dat Lalidans eerste foto linkte naar de pompoen op de markt. Maar zie nu pas dat eronder nog een Jigsaw puzzel te vinden is. Dus ik heb weer afgesneden blijkbaar?

Edit nummer 100: Ik heb nu alles geteld en ik heb wel alle 15 puzzels gehad blijkbaar. Gaat snel dan ineens. Zie nu dat die puzzel nog van de kerstpuzzel was haha.

Die Puzzel bij Marjo leek echt voor geen meter te kloppen, ik had 2 linker bovenhoeken??

Die jigsaw, volgens mij staat daar iets bij over of je bezig bent met de kerstpuzzel. Natuurlijk mag je hem best maken hoor, maar voor kerst is het nog een beetje vroeg :j (of eigenlijk, te laat, want die staat nog van kerst 2020 in mijn profiel).

Leuk bezig hier iedereen! +:)+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:23

Ik dacht toch echt een Octopus te zien, maar met Inktvis klopt de puzzel al een stuk beter. Net als bij 't weglaten van de Pol voor de lepel :P