VVAP maakt zich sterk tegen bakrandmonsters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

VVAP maakt zich sterk tegen bakrandmonsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 21:26

*Bokt.nl
Community

Afbeelding
Een bakrandmonster Als je deze cijfers omzet in letters, weet je waar er nog meer zitten.
Onthou hierbij: A=1, b=2, c=3 etc.
16-18-15-6-9-5-12 12-1-12-9-4-1-14.
Foto: Wikimedia Commons

De VVAP (Vereniging van Angstige Paarden) heeft plannen gepresenteerd om op te treden tegen bakkabouters en bakrandmonsters. Zij hebben hiervoor de hulp ingeroepen van dr. Peter Venkman en dr. Raymond Stantz.

Welke ruiter kent het niet, ben je lekker aan het rijden en ineens springt je paard opzij. Hoewel ze voor het blote mensenoog niet te zien zijn, kunnen onze moedige viervoeters ze zeker weten wel zien. Bakkabouters, bakrandmonsters en spoken die voornamelijk in en rond de rijbak leven. Met name de bakrandmonsters maken het leven van het moderne rijpaard een stuk moeilijker.

Experts op het gebied van spoken en monsters zijn dr. Peter Venkman en dr. Raymond Stantz. Met hun jarenlange ervaring in het verjagen van spoken, zullen zij de VVAP bijstaan in een plan dat de ongewenste gasten in de rijbak zal bestrijden.

Venkman en Stantz zullen in Nederland meerdere teams gaan opleiden. Op die manier kunnen in een rap tempo het gros van de bakkabouters en bakrandmonsters bestreden worden. Wanneer dit precies van start gaat, is nog onbekend. De opleiding zal starten begin april 2022. Naar verwachting zullen de eerste teams vanaf eind oktober 2022 aan de slag gaan.

In de tussentijd kun je wel je paard al helpen om met hun angst om te gaan. Het is hierin vooral erg belangrijk dat je je paard verzekerd dat deze er niet alleen voor staat, dat je nooit zal opgeven en dat je je paard nooit teleurstelt. Hoe je dit het beste doet, kun je in dit filmpje zien.

Hoe noemen jullie op stal een bakrandkabouter?

vikawiek

Re: VVAP maakt zich sterk tegen bakrandmonsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:28

Well played Nieuwsredactie, well played :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:31

Hahahaa nu al... Dat beloofd wat :')

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:31

Ik weet niet waarom ik het deed maar ik klikte op de link van het filmpje. Ik wist niet wat te verwachten. Maar het was niet dat. _/-\o_
Well played inderdaad. Misschien dat er nog hoop is voor menig opzijspringend paard.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:35

Ah heel eng die ik nog gevonden heb, brr wat een griezel. %) :oo

Een bakrandkabouter was hier altijd een sokkenbijter of enkelhapper. :))

En het filmpje is echt nuttig hoor (#jeugdzonde :+ ) _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:42

Ik weet niet of ie nog leeft maar diegene weet nu meteen waar ik het over heb:
Benenbijttrolletjes.

En ja, die bestaan echt EN zijn met het blote oog waarneembaar. Helaas heb ik er geen foto van maar we hebben wel ooit een exemplaar gevangen. Die is met iemand mee gegaan maar helaas is dat contact verwatert maar mocht diegene dit lezen: ik weet dat je 'm hebt :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:44

_O-

Passend filmpje, goed advies voor de ruiter ook. :j

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:50

Als je dat filmpje opzet weet je zeker dat je paard nooit meer in de buurt wil komen. _O- /3 Dat krijg ik nooit meer van m'n netvlies af. %) Maar misschien kun je er ook bakkabouters mee verjagen? :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:11

Mijn ponybeest heeft deze raad al jaren geleden ter harte genomen. Een kant van de bak is eng, zij verwacht al jaren dat daar vandaan iets komt dat honger heeft en neemt het zekere voor het onzekere: bij grondwerk mag ik aan de buitenkant lopen zodat "het" mij eerst opeet.

Mijn ponybeest heeft mij hierin nog nooit teleurgesteld en als ik denk dat ik er alleen voor sta verzekert ze mij dat dat niet zo is door bij het minste teken dat "het" eraan komt om ons op te eten mij omver springen zodat ik plat op mijn neus ga en ik al bij voorbaat ben opgegeven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:13

Begin april 2022.. Ik voel een 1 april grap aankomen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:35

Met open ogen ingetrapt. Gouwe ouwe, hulde aan de redactie _/-\o_ _O-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:42

Goed dat er eindelijk wat gedaan word aan deze nare verschijningen, ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 08:03

Haha, dat wordt tijd dat er vakmannen komen om ongewenste bakkabouters te bestrijden!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:31

Het lijkt de Speld wel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:55

Heerlijk... prachtig geschreven.
Ondanks dat ik de bokt spooktocht niet aan doen ben en er flarden van tegen kom vind ik hem wel al geniaal

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:50

Bij ons is pokemon een naam die we veel gebruiken. Mede omdat juf (ahum) veel dit gespeeld heeft. Dan riepen de kinderen dat ik snel mijn app moest openen omdat er duidelijk weer pokemon in de bak zaten. :Y)

En we hebben een tijdje een bakrandkat gehad. Een zwarte, klein katje welke graag over de bakrand liep en ook rustig de bak in sprong, zelfs als de grootste in galop eraan kwam. Ook heeft die geprobeerd op de rug van een pony te springen. Gelukkig bij onze bomproof voltige opa. 8)7

Dat beest heeft mij nog regelmatig een hartaanval gegeven, helaas heb ik hem al een tijd niet meer gezien.