6 excuses die elke paardenliefhebber gebruikt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

6 excuses die elke paardenliefhebber gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 18:32

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Banjer.

Geef maar toe, er zijn zeker een heleboel klassieke excuses waarmee enkel een paardenliefhebber kan wegkomen. Heb je ooit een van deze zes smoesjes - die alleen logisch zijn als ze uit de mond van een paardenmens komen - gebruikt om onder iets uit te komen?

1. "Ik zit onder de mest, sorry!"(of hooi...)
Buiten de context klinkt dit als een heel vreemd excuus, tenzij je een jonge peuter hebt, maar paardenmensen zijn maar al te bekend met de viezigheid die zich op je kleren en onder je nagels verzamelt na een uitmestbeurt. Paardenmensen kunnen niet zomaar de tuin verlaten en meteen naar de brunch gaan - ze moeten naar huis gaan en de 'eau de paard' verwijderen, voor ze naar buiten gaan. Je vrienden zullen misschien geïrriteerd zijn dat je te laat bent, maar op lange termijn zullen ze je dankbaar zijn dat je niet kwam opdagen in je T-shirt met paardenmest...

2. "Ik doe morgen mee aan een wedstrijd"
Hoewel je niet-paardenvrienden hun eigen hobby's hebben, doen de meesten van hen mee voor de lol, in tegenstelling tot jou, die zijn oog op de prijs heeft gericht en de meeste weekenden doorbrengt met het galopperen over een zandbodem, op zoek naar een stuk lint. Ze vinden het fascinerend dat je meedoet aan wedstrijden en lijken te denken dat je op weg bent naar de volgende Olympische Spelen.

3. "Mijn paard heeft voer/water nodig"
Niemand kan je paard de basisbehoefte aan eten en water ontzeggen, ook al weet je stiekem dat hij eigenlijk alleen maar een wortel en een knuffel wil, en dat je hem dat gunt, omdat hij ongelooflijk verwend is.

4. "Ik ben er gisteren afgevallen"
Voor je vrienden klinkt de gedachte dat je in een serieus tempo van je paard valt angstaanjagend, dus ze zullen zeker begrijpen waarom je de bijeenkomst van vanavond aan je voorbij moet laten gaan.

5. "Ik moet mijn geld sparen want hij heeft nieuwe schoenen nodig"
Mensen weten dat paarden duur zijn, maar ze kunnen wel eens serieus schrikken als je het hebt over de prijs van een paard met hoefijzers.

6. "Ik moet weer uitmesten"
In de ogen van je vrienden en familie is uitmesten het enige wat je lijkt te doen. En nu ik erover nadenk, dat is echt het enige dat ik doe.

Remark

Re: 6 excuses die elke paardenliefhebber gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:00

Hahahah nou en of! Zeker nr 3 _O- en 5 trouwens ook

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:08

Zoals een filmmaakster uit veehoudersfamilie eens aangaf : livestock farmer is the nice word for glorified lavatory attendant.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:40

Hier is het gewoon dat de dieren (honden en paard) beweging en aandacht nodig hebben dus om die reden kan ik niet......

Dus meestal krijg ik... Je zal wel niet kunnen want je dieren... Maar mocht je toch een moment hebben dan...

Haha eigenlijk wel erg maar dat is nu eenmaal wel hoe wij zijn

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:02

Nummer 6!!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:21

Tja, ik leef nou eenmaal voor de paarden de rest: :wave:
Dus ik ben trots op mijn excuses. *D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:25

Nr 2 om niet naar een etentje te moeten gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:34

Ehm, nee.
Ik zeg niet dat bovenstaande situaties niet voorkomen, maar ik heb ze niet nodig als smoes.

Het punt is wanneer je lid bent van de NVVR, je vriendenkring voor een belangrijk deel uit andere leden bestaat. Je komt dus naar de evenementen om dat deel van je vriendenkring te ontmoeten en die zitten net zo degelijk onder de mest, krap bij kas en donderen soms van hun paard af als jijzelf. Herkenning dus +:)+ en dat maakt het leven zoveel simpeler.......

Voor gevallen buiten de vereniging heb ik een passend t-shirt:
https://www.mowena.nl/unisex-ja-ik-ruik-naar-paarden

:D :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:38

2 is een beetje raar. Bijna elke sport heeft een wedstrijdaspect toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:51

Urielle schreef:
2 is een beetje raar. Bijna elke sport heeft een wedstrijdaspect toch?
En lang niet elke ruiter rijdt wedstrijden.

Ik vind dit vooral een hoog Pennygehalte hebben, en ik ben ook heel blij dat ik ook nog gewoon een sociaal leven onderhoud naast het rijden. Het leven zou wel erg saai worden als alles van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zou draaien om een paard en ik dat paard als excuus moet gebruiken om geen dingen met vrienden te hoeven doen. :') Dan wordt het eerder tijd om op zoek te gaan naar nieuwe vrienden. :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:43

Vooral de schoenen, ijzers voor €120 iedere 8 weken is geen probleem, mijn eigen schoenen na jaren versleten dan is €50 bij scapino meer dan genoeg.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:32

6. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen. 6. Serieus. 6.

Mooi, hoor, pony's in eigen beheer hebben. :')

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:34

tiwi1969 schreef:
Vooral de schoenen, ijzers voor €120 iedere 8 weken is geen probleem, mijn eigen schoenen na jaren versleten dan is €50 bij scapino meer dan genoeg.

En dit ook! _O-
Alleen dan met voer.

Ik geef met alle liefde veel geld uit aan kwalitatief goed hooi en een goede vitaminekorrel (en uiteraard ook de bekapper). Ik besteed daar ook heel veel tijd en aandacht aan om dat uit te zoeken.

Maar ik moet nog steeds hoognodig nieuwe kleren voor mezelf kopen. :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:50

Nr 6 yep! :j

Ik gebruik de voerbeurten vaak als excuus om niet te lang van huis weg te kunnen of op tijd naar huis te moeten :o

Of ik heb geen tijd want ik moet de jongens nog rijden of doen :D (2 ruinen <3 )

En inderdaad ook geld uitgeven; kwaliteit voor de dieren, weinig tot geen kwaliteit voor mezelf :roll: