Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Earth schreef:Sommige paarden weten dat de rails meegeven en maken daar soms handig gebruik van.Huh, dat paard schat het wel heel verkeerd in. Raar zeg.

En dat dan 'sport' noemen
Dan kun je de spring- en eventingsport ook wel afschaffen, daar zie ik er meer hindernissen in klappen dan renpaarden in de rail en die zwepen zijn een stuk venijniger dan die gewatteerde dingen die jockeys hebben. Daarvan kan ik uit ervaring zeggen dat ze echt geen pijn doen, i.t.t. de gemiddelde springzweep. De initiatieven die uitgaan van de BHA en andere bonden om de rensport zowel diervriendelijker als veiliger te maken, kan de FEI nog een puntje aan zuigen.
Shae schreef:Wat voor zwepen gebruiken ze dan in de rensport? Ik heb het stukje een paar keer opnieuw bekeken en ik vind de tik er wel echt venijnig uitzien. Daarnaast vind ik dat we sowieso wel wat serieuzer mogen kijken naar hoe normaal we het allemaal vinden om een paard puur voor de sport een lel te geven. Als je dit bij een hond zou doen omdat hij sneller moet, heb je die sport volgens mij binnen een paar maanden verboden.
Shae schreef:Wat voor zwepen gebruiken ze dan in de rensport? Ik heb het stukje een paar keer opnieuw bekeken en ik vind de tik er wel echt venijnig uitzien. Daarnaast vind ik dat we sowieso wel wat serieuzer mogen kijken naar hoe normaal we het allemaal vinden om een paard puur voor de sport een lel te geven. Als je dit bij een hond zou doen omdat hij sneller moet, heb je die sport volgens mij binnen een paar maanden verboden.
Elisa2 schreef:Volgens mij een grove ruiterfout inderdaad, kan niet ontkennen dat het er echt niet fijn uit ziet en geen reclame is voor de sport. Uiteraard gebeurd dat meten met twee maten overal, maar de rensport had al niet zo'n geweldige reputatie helaas.
Lienboon schreef:Jeetje wat wordt er veel goed gepraat... En dat op een paardenforum, ik snap dat echt niet. En heeft niets te maken met geen achtergrondinformatie. Iedere 'slag' is er een te veel wat mij betreft.
Een dier slaan, met wat voor object dan ook, voor je eigen plezier is in mijn ogen not done.
Gini schreef:Maar ik snap dat "meten met 2 maten" niet. Wanneer een springpaard vol in een hindernis klapt omdat de ruiter zit te pushen wordt er ook (negatief) gereageerd.