Vraag het teamlid: prugelpiet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 10:07

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
prugelpiet


Deze maand mogen we Lid Nieuwsredactie prugelpiet aan de tand voelen. Hieronder geeft ze antwoord op vragen over haar baan als groom, fotografie als hobby, het leukste aan teamlid zijn en haar blunders.
Ben je nieuwsgierig geworden? Lees dan hieronder verder.


* Hoe lang ben je al teamlid?
Poeh, goede vraag. Dat moest ik even opzoeken! Op 7 augustus 2020 zei ik voor het eerst 'hallo' tegen mijn mede Nieuwsredactie leden. Nog niet zo heel erg lang dus. Daarvoor ben ik een jaar of 2 correspondent geweest :)

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
De leuke reacties van de gebruikers. Als we weer eens een leuke actie hebben gedaan op bijvoorbeeld dierendag, de positieve reacties op alle berichten van de Olympische Spelen waar we met zijn allen hard aan gewerkt hebben, Bokkers die heel fanatiek mee puzzelden aan de kerst puzzel van 2020. Dat geeft me echt een goed gevoel, als we iets maken of doen wat zo leuk ontvangen word.

* Wat is je grootste blunder?
Gelukkig niet een hele grote denk ik. Ik heb wel eens per ongeluk topics ergens heen verplaatst waar ik ze vervolgens niet meer weg kan halen en ik heb ook wel eens berichten van iemand gewijzigd in plaats van ze te quoten. Maar niks wat niet onomkeerbaar is (of überhaupt opviel voor anderen :D )

* Kan je omschrijven hoe een dag als NR lid eruit ziet?
Ik werk 5 dagen in de week, en zit dus 's ochtends niet achter de laptop om nieuws te posten. Gelukkig hebben we een ijzersterk team binnen de NR momenteel, dus dat nieuws komt er wel. Ik begin vaak even met alle topics bij te lezen, ik slaap vaak eerder dan de rest van de NR. Dus gesprekken die na 00:00 gevoerd worden lees ik 's ochtends om 6:15 bij. Dan ga ik aan het werk, maar kan ik wel de hele dag door bijlezen, inbreng geven, PB's beantwoorden, blogs proeflezen en nadenken over dingen die we kunnen organiseren met het evenemententeam. Dan ga ik naar huis en eten, en pak ik na het eten vaak de laptop even. Tegen die tijd staat er vaak al heel veel op de voorpagina, dus hou ik me vaak meer bezig met dingen achter de schermen. Vertalingen van mede NR-leden doorlezen, andere artikelen proeflezen en checken op spelfouten, ik kijk even of er nog activiteit is binnen de Bloggers, stuur PB's waar nodig, overleg mee in het overlegtopic en kijk even of er nog nieuws-tips open staan. Dan ga ik vaak zelf even paardrijden en kijk ik 's avonds nog een laatste keer via mijn telefoon.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik zal maar eerlijk toegeven dat ik vrij veel tijd spendeer op Bokt :)) Ik vind het heerlijk om alles te lezen, topics te volgen, foto's te kijken of nieuwe dingen te leren. Het is werk, maar ook heel veel leuk tijdverdrijf.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Oh, best wel veel! Bekende Boktpaarden die overlijden, Bokkers die overlijden, Bokkers die lange volgtopics hebben, hele interessante medische dingen. Ik heb jaren geleden een topic gelezen over een merrie die zwaar gewond was na een poging tot natuurlijk dekken. Die heeft heel veel indruk achter gelaten.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik ben een echt paardenmeisje denk ik :D Vroeger als klein meisje eeuwig de paarden bij opa aaien, op Koninginnedag 19734 rondjes op de pony... en toen mocht ik als net 8-jarig meisje echt op paardrijles.

Ik ben begonnen op de manege, zoals heel veel mensen, en van het een kwam het ander. Als 14-jarig meisje heb ik een bijbaantje gekregen bij een springruiter op de zaterdag. Ik ben altijd op de manege blijven rijden, en heb pony's voor vriendinnetjes bijgereden, en ik heb iemand geholpen jonge pony's door te rijden. Op de manege in de kantine beginnen met werken is geëindigd met mijn instructeursdiploma, een heleboel lieve leskindertjes en een moeilijk afscheid.

* Hoe ben je als groom begonnen?
Zoals ik al zei ben ik als meisje begonnen op een springstal te werken, en toen daar een nieuwe ruiter kwam die een groom zocht, kreeg ik de vraag of het me niet leuk leek. En welk paardenmeisje heeft nou niet stiekem de droom om internationaal met de paarden te reizen? :)) Dus inmiddels heb ik mijn vrachtwagen rijbewijs in the pocket en heb ik het echt heel erg naar mijn zin. Dus eigenlijk ben ik er gewoon ingerold en heb ik heel veel geluk gehad.

* Wat is het leukst aan groom zijn?
Ik word betaald om de hele dag paarden te knuffelen? :D
Nee, geintje. Er moet natuurlijk wel gewerkt worden. Ik werk ook gewoon thuis op stal als we niet op concours gaan, dus paarden binnen en buiten zetten, op- en afzadelen, paarden in de stapmolen, longeren, zorgen dat ze er netjes bij staan, stallen opstrooien en het terrein netjes houden. En als we op concours gaan moet ik er voor zorgen dat ik niks vergeet en dat geeft me altijd erg veel stress :')

Ik vind het echt heel gaaf om hele mooie plekken te mogen ontdekken en daarbij ook stuk voor stuk leuke paarden mee te mogen hebben.

* Heb je nog ambities op het gebied van fotografie?
Ja, alhoewel ik daar wat minder tijd in kan steken dan dat ik graag zou willen. Ik vind fine-art fotografie heel erg mooi en leuk om te doen, maar daadwerkelijk hulptroepen optrommelen en de camera mee naar stal nemen komt er vaak niet van. En dat is wel erg jammer. Ik wil er graag beter in worden. Want ik wil graag nog hele mooie foto's van mijn eigen paard aan de muur, maar dan moet je die wel gaan maken natuurlijk :D

* Wat wil je nog kwijt aan de Bokkers?
Mijn favoriete quote misschien: All we have is now. Voor mij een stok achter de deur, om dingen soms maar gewoon te doen en niet zo eeuwig te twijfelen overal over. Je leeft nu, dus doe de dingen die je graag wil en kan doen!

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:28

Vind dit nou zo leuk om te lezen :) . Om jullie een beetje te leren " kennen " .

Elisa2

Berichten: 37156
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vraag het teamlid: prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:43

Leuk stukje! Ik wist niet dat je als groom werkte, lijkt me best zwaar om het Bokt werk er dan nog bij te doen.

Mooie quote ook, ben het er helemaal mee eens.