Febe van Zwambagt neemt ontslag bij Van Silfhout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Febe van Zwambagt neemt ontslag bij Van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 20:56

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Febe van Zwambagt en Edson. Foto Copyright © FEI/Lukasz Kowalski

Na vier jaar werken voor de Nederlandse bondscoach Alex van Silfhout en zijn zoon Diederik, heeft Febe van Zwambagt besloten ontslag te nemen en haar eigen bedrijf te beginnen.

De 23-jarige Van Zwambagt begon haar eigen bedrijf vijf jaar geleden. In 2017 heeft ze kort gewerkt als assistent trainer bij het Duitse Hengstenstation Ferienhof Stucker, voordat ze bij Stal Van Silfhout in Lunteren kwam werken.

Van Zwambagt nam in 2011, 2013 2014 met TeamNL deel aan het EK voor pony's, in 2016 aan het EK voor junioren en in 2018 aan het EK voor Young Riders.

Tijdens haar tijd bij Van Silfhout, heeft ze de Grand Prix-paarden Fyeo (United x Jazz) en Edson (Winningmood x Oscar) gereden. Met de laatstgenoemde heeft ze in 2020 en 2021 deelgenomen aan het EK voor U25 met TeamNL.

"Het is altijd al mijn doel en mijn ambitie geweest om mijn eigen bedrijf te hebben", zegt Van Zwambagt tegen De Hoefslag. "Ik had mijn eigen bedrijf al, maar nu wil ik me er volledig op toeleggen." Febe heeft nog geen eigen stal, en zoekt daarom nog boxen die ze kan huren. "Het idee van meer vrijheid hebben, past bij mijn karakter. Ik wil mijn eigen ding doen."

Febe is dankbaar voor haar tijd bij Van Silfhout. "Ik heb er enorm veel geleerd en zij hebben me naar de top van de internationale U25 geholpen. Dankzij hem stond ik een stapje hoger op het podium."

Afbeelding