Dinja van Liere: ‘Zonder paard ben ik nergens’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Dinja van Liere: ‘Zonder paard ben ik nergens’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 12:50

Bokt.nl / Sportnieuws.nl
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere met Hermès. Foto: © FEI/Libby Law Photography

Sportnieuws.nl had onlangs een interview met dressuuramazone Dinja van Liere. De 31-jarige Zeeuwse vertelt in het interview over uiteenlopende onderwerpen. Van hoe ze begonnen is met haar eerste pony tot nu als succesvolle dressuuramazone op het hoogste niveau. "Ik vind het vooral leuk om in de spotlights te staan en de bekendheid komt er een beetje bij. Het is leuk dat ik zoveel reacties krijg. Steeds meer mensen valt het op dat we iets bijzonders doen."

Matchende outfits
In het interview vertelt Dinja ook dat ze het leuk vind om haar paarden te stylen in matchende outfits. Ze is daarbij gek op glitters en let op alle kleuren en details. Ze maakt veel gebruik van Instagram, als reclamemiddel en ter promotie van zichzelf. Dinja geeft aan dat naamsbekendheid heel erg belangrijk is in de dressuursport, omdat het een jurysport is. "De mensen die jureren zijn ook mensen. Ik vergelijk het met een nieuw liedje op de radio. Als het van Ed Sheeran is, dan blijf je nog even luisteren. Maar mocht Pietje Klaassen zijn nieuwe single hebben uitgebracht, dan stap je snel uit de auto."

Afhankelijk van paard
Op de vraag hoe afhankelijk Dinja van haar paard is antwoord ze: "Heel afhankelijk. Zonder paard ben ik nergens. Als ik geen paarden heb, kan ik moeilijk zelf door de bak heen gaan lopen. Ik rijd nu 6 jaar op zowel Hermès en Haute Couture en die ontwikkeling samen meemaken is geweldig. Samen een band opbouwen. Het blijft 50/50. Het paard kan niet zonder mij en ik niet zonder het paard. Alles wat ze kunnen, is hun talent en dat wat ik ze heb geleerd. Ik moet toch ook de proef aan elkaar sturen en op het moment suprême moet het toch even gebeuren."

Verkoop beste paard
Dinja geeft aan dat de verkoop van een paard het risico van het vak is, maar wel het verschrikkelijkste onderdeel. Ze denkt ook dat dit de reden is dat ze nu pas is doorgebroken op het hoogste niveau. Eerder werden paarden waar ze goed mee op weg was altijd verkocht. Denk hierbij aan paarden als Capri Sonne Jr en Total US. Ze hoopt niet dat Hermès verkocht wordt. Het is wel de intentie van eigenaar Joop van Uytert om Hermès bij haar te houden tot de Olympische Spelen in Parijs van 2024.

Doorbraak en toekomst
2021 is het jaar waarin Dinja internationaal doorbrak. Ze geeft aan dat de droom om een olympische medaille te winnen er nog steeds is en misschien wel dichterbij dan ooit. "Ik wil die medaille, net als Anky van Grunsven. Stiekem lijken wij best wel veel op elkaar qua persoonlijkheid. We hebben dan wel weer een heel andere stijl. Wat zou het gaaf zijn als ik de nieuwe Anky zou worden en dan met nog meer glitter en glamour."

Lees het volledige en uitgebreide interview op Sportnieuws.nl
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 07-10-21 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout aangepast

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:57

Zonder ruiter is een paard nog steeds een paard. Zonder paard is een ruiter slechts een mens. :D

Heeft zij overigens het hoofdstel aan laten meten door 2fithorses? :+

Suzanne F.

Re: Dinja van Liere: ‘Zonder paard ben ik nergens’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:15

Wat leuk!
Het is reden trouwens met een -n erachter.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:01

Nieuwsredactie schreef:
Bokt.nl / Sportnieuws.nl
Sport

[ Afbeelding ]
Dinja van Liere met Hermès. Foto: © FEI/Libby Law Photography

Sportnieuws.nl had onlangs een interview met dressuuramazone Dinja van Liere. Het is wel de intentie van eigenaar Joop van Uytert om Hermès bij haar te houden tot de Olympische Spelen in Parijs van 2024.

Ik hoop tot en met de spelen? Tot de spelen is anders ook zo flauw :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:04

Captain schreef:
Zonder ruiter is een paard nog steeds een paard. Zonder paard is een ruiter slechts een mens. :D

Heeft zij overigens het hoofdstel aan laten meten door 2fithorses? :+

:D