Nieuwbouw manege Biessum in Delfzijl feestelijk geopend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nieuwbouw manege Biessum in Delfzijl feestelijk geopend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 18:20

Eemskrant.nl
Algemeen

Afbeelding
De binnenbak van een manege. Dit is niet bij de manege uit dit artikel.
Foto: Suzanne_K/ Bokt Wiki

Afgelopen weekend vierde manege Biessum in Delfzijl dat de werkzaamheden voor de nieuwbouw van de manege zijn afgerond. Tijdens de feestelijke opening onthulden de eigenaren het nieuwe naambord in bijzijn van burgemeester Gerard Beukema van gemeente Eemsdelta en George Wildeboer, projectleider van Nationaal Coördinator Groningen (NCG). Voor de goed georganiseerde opening van de manege was veel belangstelling.

Voor het hele artikel en de foto's kijk je op Eemskrant.nl

karrij

Re: Nieuwbouw manege Biessum in Delfzijl feestelijk geopend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 05:59

Ziet er gelikt uit! Maar of ik het heel paardvriendelijk vind???

Heb de site eens bekeken, word dan wel weer blij van de open buitenboxen(lijken niet nieuw)
Ben benieuwd hoe vaak de paarden met name in de winterperiode naar buiten gaan.

Maar het ziet er verder spik en span uit, zeker voor de mens ;-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:00

Mmm safari kan de pagina niet opnen. Kan de raw gegevens niet decoderen.

Deze melding is voor mij een nieuwe. Kan de link dus niet inzien. Jammer

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:47

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:56

karrij schreef:
Ziet er gelikt uit! Maar of ik het heel paardvriendelijk vind???

Heb de site eens bekeken, word dan wel weer blij van de open buitenboxen(lijken niet nieuw)
Ben benieuwd hoe vaak de paarden met name in de winterperiode naar buiten gaan.

Maar het ziet er verder spik en span uit, zeker voor de mens ;-)

Ze hebben ook een manege in Veendam, daar komen ze swinters (ong. sept tot april) niet buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:07

Als ik me het goed herinner is er in de zomer eigenlijk te weinig gras voor alle paarden en komen ze in de winter niet of weinig buiten. Daar was je als eigenaar zelf verantwoordelijk voor. Kwam je een dag niet, stond je paard een dag binnen.
Dat was iig eem paar jaar terug zo of het nog steeds zo is...

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:09

Mindim schreef:
Als ik me het goed herinner is er in de zomer eigenlijk te weinig gras voor alle paarden en komen ze in de winter niet of weinig buiten. Daar was je als eigenaar zelf verantwoordelijk voor. Kwam je een dag niet, stond je paard een dag binnen.
Dat was iig eem paar jaar terug zo of het nog steeds zo is...

Ooohw das niet zo fraai en niet meer van deze tijd,toch?
Toch zie je veel paarden, veel en vaak binnen staan,vreselijk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:48

Ik heb hier nog les gehad en gegeven voor mijn opleiding. Waren er elke week maar ik vind wel dat het gebouw echt een stuk mooier is geworden. De stallen zijn nog net zo als ik mij kan herrineren. Waren een aantal stands met kleine pony's erin. Die zullen inmiddels wel weggehaald zijn. Vooral de rijhal is aangepakt maar bij de stallen zie ik behalve misschien een likje verf niet nieuws.

Buitenboxen hadden ze toen een aantal van stuk of 4 maar die andere Buitenboxen zijn wel nieuw.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:07

Meestal betaal je bij dat soort accommodaties de hoofdprijs voor het uiterlijk. Terwijl het onderdeel dierenwelzijn vaak ondergeschoven kindje is. Dan trekt het ook nogal vaak een bepaalde doelgroep aan waar ik me niet bepaald toe aangetrokken voel. Natuurlijk hoeft dat allemaal niet altijd zo te zijn. Maar het is wel vaak mijn ervaring mrt dit soort sjiek ogende stallen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:18

Zo sjiek is het nou ook weer niet, naar mijn idee vooral erg standaard.
De verbouwing is mede gefinancierd door het Nationaal Programma Groningen (aardbevingsgeld).
Jammer dat ze daar geen eisen hebben gesteld aan dierenwelzijn, had best gekund....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:33

Zebrastreep schreef:
Ik heb hier nog les gehad en gegeven voor mijn opleiding. Waren er elke week maar ik vind wel dat het gebouw echt een stuk mooier is geworden. De stallen zijn nog net zo als ik mij kan herrineren. Waren een aantal stands met kleine pony's erin. Die zullen inmiddels wel weggehaald zijn. Vooral de rijhal is aangepakt maar bij de stallen zie ik behalve misschien een likje verf niet nieuws.

Buitenboxen hadden ze toen een aantal van stuk of 4 maar die andere Buitenboxen zijn wel nieuw.

Likje verf :') die hele hal is platgegaan incl de stallen, dus alles is nieuw. Ik vind de stallen een stuk groter, lichter, de stalgang loopt naar buiten door en is overkapt. 2 oude buitenstallen staan er nog maar weet niet of die blijven. Het achterste stalgebouw is als volgende aan de beurt.

Paarden staan s zomers in de wei, ze hebben best wat weides. S winters weet ik niet. Paarden gaan s zomers vooral op buitenrit ipv allesn maar binnenlessen. Alles bijelkaar een heel stuk opvooruit gegaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:41

Qua indeling is het anders nog aardig hetzelfde. En het achterste stalgebouw inderdaad ook nog , maar ik lees net dat dat nog aangepast wordt. Dat een aantal paarden buiten staan kan ik mij ook nog herinneren , maar ook best wel wat paarden binnen. Maar ze hebben inderdaad best wat stukken land.

Ik zeg nergens he dat ze slecht zijn voor de paarden , die zagen er best goed uit voor manege dieren. Maar de afmetingen zijn gewoon krap. Ik heb daar toen op een aardig groot paard gereden die voor zijn doen in een kleine stal stond.

Zo weet ik dat ze intensief doen aan tandarts behandelingen en het tuig ziet er ook netjes uit. Wij reden eigenlijk altijd wel binnen maar dat was meer voor het oefenen van het lesgeven. Wij zijn in ieder geval nooit naar buiten geweest op een keer met de kar na.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:45

Klopt indeling is nog grotendeels hetzelfde, zadelkamer nu alleen naar achter. Ik ben daar deze zomer nog geweest en er stond toen qmper wat binnen. Ik vind de afmetingen van de stallen nu wel een stuk beter, eerder vond ik ze erg klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:46

Cemlys schreef:
Klopt indeling is nog grotendeels hetzelfde, zadelkamer nu alleen naar achter. Ik ben daar deze zomer nog geweest en er stond toen qmper wat binnen. Ik vind de afmetingen van de stallen nu wel een stuk beter, eerder vond ik ze erg klein.

Er is een tijd geweest dat er in de zomer dusdanig veel paarden buiten stonden, dat er gewoonweg niet genoeg gras was om de paarden fatsoenlijk in te weiden. Ik weet nog wel enkele mensen die hun paarden dagelijks uit de groep haalden om bij te voeren.

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:33

Mag hopen dat ze op de stallen na nu ook eens geleerd hebben hoe met paarden om te gaan. Heb er toen ik 16 was dus inmiddels wel al heel wat jaren geleden stage gelopen. En zie de bloedsporen van buitenbak naar wasplaats nog liggen. :n
Zoonlief die dat presteerde bij niet alleen dat paard beheert voor zover ik weet nu de manege in Veendam. Nee ik blijf er sindsdien ver maar dan ook ver bij vandaan.