“De geboorte van Arko’s kloon was erg emotioneel”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

“De geboorte van Arko’s kloon was erg emotioneel”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 19:11

DeHoefslag.nl
Algemeen

Afbeelding
Nick Skelton en Arko III. Foto: Wikimedia Commons

Eerder dit jaar overleed Arko III, het toppaard van Nick Skelton. In augustus 2021 is een kloon van Arko III geboren in Groot-Brittannië.

“Goed voor de sport en de fokkerij”
Arko’s kloon (bekijk hier een aantal foto’s) is het resultaat van een samenwerking tussen een aantal bedrijven.

Welke bedrijven dit zijn, en waarom deze kloon volgens de betrokkenen goed is voor de sport en de fokkerij, lees je op https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... motioneel-

Monique1963

Re: “De geboorte van Arko’s kloon was erg emotioneel”

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 06:30

Wat ik niet snap is dat het veulen dat niet een exacte replica is van zijn pa. Een kloon is naar mijn beleving een kopie toch? De bles is echt duidelijk anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 06:36

Monique1963 schreef:
Wat ik niet snap is dat het veulen dat niet een exacte replica is van zijn pa. Een kloon is naar mijn beleving een kopie toch? De bles is echt duidelijk anders.

Een genetische kopie, geen fenotypische kopie.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:18

Witte aftekeningen zijn genetisch bepaald, maar de exacte plekken zijn eigenlijk toeval. 6 klonen kunnen 6x andere aftekeningen hebben. DNA is wel hetzelfde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:31

Monique1963 schreef:

Het is hetzelfde als met eeneiige tweelingen.. ze zijn qua DNA hetzelfde maar ze kunnen op verschillende plekken moedervlekken en hebben verschillende vingerafdrukken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:40

Ik vind er persoonlijk niks geweldigs aan, niet voor de sport en niet voor de fokkerij.
Maar dat is mijn wellicht ouderwetse mening, ik krijg gewoon echt de kriebels van die klonen

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:09

ik zie er ook geen enkele genetische vooruitgang in. De meeste klonen dekken ook weinig tot niet trouwens, dus gelukkig zijn er meerdere mensen die er zo over denken.