Shayne Allise Steyteyieh werkt samen met Campline Horses

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Shayne Allise Steyteyieh werkt samen met Campline Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 20:18

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Foto door Marjo.

De 30-jarige Jordaanse amazone Shayne Allise Steyteyieh heeft zich aangesloten bij het team van Campline Horses in Portugal. Haar doel is om de eerste dressuuramazone uit het Midden-Oosten op de Olympische Spelen te worden.

Steyteyieh wil haar doel, kwalificatie voor de Spelen van 2024 in Parijs, bereiken met de Lusitano hengst Infinito Campline.

Zelfstandig
Dankzij haar aangeboren liefde voor paarden is Shayne Allise Steyteyieh al op hele jonge leeftijd begonnen met paardrijden in Amerika. Ze heeft alle disciplines uitgeprobeerd, inclusief western, springen en endurance, voordat ze haar roeping vond in de dressuur.

Shayne is een zelfstandige vrouw, die geen steun had om haar dromen te volgen. Ze moest daarom extra hard werken om haar passie voor dressuur tot uiting te kunnen brengen. Ze kocht zelf een paard en accepteerde nooit een nee. Met deze instelling won ze haar USDF bronzen, zilveren en gouden medailles in Amerika, een beloning voor haar harde werk. Ze realiseerde zich dat een verhuizing naar Duitsland haar verder kon helpen in haar carrière.

Haar vastberadenheid en doorzettingsvermogen zijn wat Shayne in de kijker speelde bij Thiago Mantovani, eigenaar van Campline Horses.

Verhuizing naar Portugal
Mantovani, die in het eerste jaar van Campline grote successen behaalde op Tokio 2020, met zijn ruiters van twee verschillende continenten (Rodrigo Moura Torres, Portugal, en João Victor Marcari Oliva, Brazilië), nodigde Shayne uit in Portugal voor een ontmoeting en het klikte meteen. Ze hadden allebei de wens om een ambitieus project voor de dressuursport te ontwikkelen.

"Ik heb voor Campline gekozen, omdat ik heb geleerd om nooit mijn dromen op te geven, en om kleiner te denken", legt Shayne uit. "Ik heb eindelijk een team gevonden, dat me aanmoedigt mijn dromen te volgen, waarvan men zei dat ik ze nooit zou kunnen hebben. Ik ben dankbaar met zo'n uitgebreid team van ruiters, eigenaren en andere professionals. Ze accepteren me om wie ik ben en ze moedigen me aan om te groeien."

Steyteyieh verhuisde naar Portugal slechts twee weken na hun eerste ontmoeting.

"Ik geloof in Thiago's wens en in zijn vermogen om groot te dromen en om die prestaties in realiteit om te zetten", legt ze uit. "ik ben nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan."

Infinito Campline
Om haar doel, Parijs 2024, te bereiken, mag Shayne Infinito Campline uitbrengen.

De achtjarige Lusitano hengst (Califa II x Moscatel) is gefokt door Coudelaria Torres Vaz Freire, en getraind door de Portugese olympische ruiter, en Campline collega, Rodrigo Moura Torres. Infinito is familie van Torres' olympische paard Fogoso Campline, ze hebben dezelfde opa: Raja.

Infinito heeft niet alleen de graag geziene Lusitano-genen, maar hij heeft ook heel veel talent voor een carrière in de sport. Zijn vader, Califa II, is een door APSL hoog aanbevolen hengst voor dressuur. Hij heft Grand Prix-wedstrijden gelopen, met scores van meer dan 72%.

"Infinito valt op door zijn zeer aantrekkelijke uiterlijk en zijn geweldige talent voor verzamelde gangen", zegt Shayne. "Hij is zeer meewerkend en heel fijn te rijden. En hij is de lieveling van stal."

Inifinito is haar beste troef voor nu, maar Steyteyieh zal ook op andere toppaarden rijden, om haar doelen te bereiken.

Dromen over Parijs, stereotypes doorbreken
Shayne en Thiago hebben dezelfde droom: Infinito kwalificeren voor de Olympische Spelen van Parijs, 2024, waar Steyteyieh de eerste vrouwelijke deelneemster aan de dressuur kan worden uit het Midden-Oosten. En misschien nog belangrijker: ze wil stereotypes doorbreken en anderen inspireren met haar reis.

"Ik wil de eerste dresuuramazone uit het Midden-Oosten worden, die naar de Spelen gaat, maar ik wil zeker niet de laatste worden", zegt Shayne. "Mijn doelen zijn groot, maar mijn doel in het leven is nog groter en ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn rijden een positieve invloed kan zijn, niet alleen in de paardenwereld. Ik wil iedereen, die het gevoel heeft geen mogelijkheid te hebben om hun leven te veranderen, hoop geven. Ik wil ze laten zien dat ze hun dromen KUNNEN volgen. Ik ben niet anders dan zij. Ik hoop dit gevoel speciaal aan de vrouwen in het Midden-Oosten te kunnen geven. Ik hoop dat mijn reis ze zal inspireren, ik wil stereotypes doorbreken en ze hoop geven."

Ze gaat verder: "Ik heb het gevoel dat Thiago en het Campline team mijn persoonlijke doelen, als amazone, maar ook als persoon, echt begrijpen. Ik geloof dat met hen mijn doelen en dromen werkelijkheid kunnen worden. Ik kan ze niet genoeg bedanken, dus ik zal zo hard mogelijk werken, om mijn taak aan te kunnen en onze dromen te laten uitkomen".

Afbeelding

Disclaimer: Helaas hebben wij geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.