Velvet, hengst van Warendorf State Stud, naar Shona Benner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Velvet, hengst van Warendorf State Stud, naar Shona Benner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 18:49

Eurodressage.com
Sport

Afbeelding
Foto: bokker Ellepel/ Bokt Wiki

Duitse junior amazone Shona Benner zal gaan rijden op de door Warendorf State Stud gehouden hengst Velvet. Het duo zal getraind worden door de Duitse olympiër Helen Langehanenberg, die voor Warendorf op Zoom rijdt.

Velvet is een 7-jarige Westfaalse premiehengst van Van Vivaldi uit Finlay, een Fidermark x Domenico merrie.

Hij is in Nederland gefokt door Nel ten Heuvel – de Vries en werd in 2016 gepresenteerd bij de Westfaalse hengstenkeuring door hengstenhouder Mathieu Beckmann. In december 2016 verhuisde de net goedgekeurde hengst naar de State Stud.

Sporttest en Bundeschampionate
De levervos deed zijn 14-daagse aanlegtest in Neustadt/ Dosse in april 2017, hij scoorde 7.66 voor dressuur en 7.53 voor het springen. Hij deed zijn verplichte sporttest in Verden in maart 2019, hier kreeg hij 7,59 punten. Hij deed de test een maand later opnieuw, op thuisgrond in Munster-Handorf en scoorde 8,08 punten.

Velvet werd voor het eerst uitgebracht door Henrike Sommer in juni 2018, hij was toen 4 jaar oud, voordat in 2019 de teugels werden overgedragen aan Nele Lübbehausen en Ann-Christin Wienkamp. Die laatste nam hem in 2019 mee naar de Bundeschampionate waar ze 15e werden in de finale, ook werden zij derde reserve voor het Duitse team voor de Wereldkampioenschappen voor jonge paarden in 2019.
In 2020 nam Lübbehausen deel aan twee wedstrijden op M-niveau met de hengst.

Juniorenpaard
Velvet zal nu zijn sportcarrière voortzetten onder de Duitse junior amazone Shona Benner.
Benner vertegenwoordigde Duitsland bij de Europese Kampioenschappen voor pony’s in 2019 en 2020 met Der Kleine Sunnyboy. Zijn wonnen team- individueel en kürbrons in 2019 en teamgoud in 2020. In 2021, haar eerste jaar op juniorniveau, reed zij op Brisbane (Belissimo M x Furst Heinrich) en ze werd geselecteerd voor het Duitse team voor het 2021 Europees Kampioenschap. Helaas moest ze zich terugtrekken wegens een blessure.

“De geweldige Warendorf State Stud heeft mij de uitzonderlijke kans gegeven om hem te trainen, ik ben zo opgewonden,” verklaart Benner. “Ik heb geweldig gevoel over de toekomst! Ik ben echt verbaasd over zijn bereidheid om te werken en te leren! Hij is gewoon zó leuk.”

Afbeelding

Disclaimer: Helaas hebben wij geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.