Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Het gaat hier om een Europees probleem. Daarom is het van belang dat we als dierenhouders uit alle EU landen onze stem laten horen. De Duitsers kunnen dit niet alleen.
Huertecilla schreef:Loretta schreef:Het gaat hier om een Europees probleem. Daarom is het van belang dat we als dierenhouders uit alle EU landen onze stem laten horen. De Duitsers kunnen dit niet alleen.
Ahum.
Enig idee hoe lang dit al speelt in Italië en Spanje? Of Tjechië en Polen?
Ja, een Europees probleem en hoezo nu allemaal NL en D steunen?
Loretta schreef:Ik neem aan dat het jn die landen ook wel een probleem is. Misschien eindelijk eens een kans om iets te veranderen in Brussel.
BaileyMix schreef:Loretta schreef:Ik neem aan dat het jn die landen ook wel een probleem is. Misschien eindelijk eens een kans om iets te veranderen in Brussel.
Ah, ja, want zodra het Nederlandse dierenhouders treft stopt de wereld met draaien en moet er opeens op stel en sprong 'gemanaged' worden. De dierhouderij boven alles.
BaileyMix schreef:Ah, ja, want zodra het Nederlandse dierenhouders treft stopt de wereld met draaien en moet er opeens op stel en sprong 'gemanaged' worden. De dierhouderij boven alles.
Loretta schreef:Ik neem aan dat het jn die landen ook wel een probleem is. Misschien eindelijk eens een kans om iets te veranderen in Brussel.
Huertecilla schreef:BaileyMix schreef:Ah, ja, want zodra het Nederlandse dierenhouders treft stopt de wereld met draaien en moet er opeens op stel en sprong 'gemanaged' worden. De dierhouderij boven alles.
Krek wat ik bedoel.
Zo´n 2500 wolven in Spanje of Italië is helemaal top natuur ver van het NL veehouders-bed.
Toch gelden exact dezelfde wetten van EU en Moeder Natuur voor een NL en zuidelijke veehouder.
DuoPenotti schreef:Die doen wat minder moeilijk en pakken gewoon een jachtgeweer.
Loretta schreef:en jullie hebben toch hetzelfde probleem met Europa dat de wetgeving idioot geregeld is. Het lijkt me toch dat jullie daar net zo hard of misschien nog wel harder dan ons verandering in willen zien.
Ik vind het ook ergerlijk dat men hier nu pas in actie komt. Maar we worden wel door dezelfde EU gegijzeld.
Huertecilla schreef:Het ís een ECHT probleem.
Het is alleen maar nu een nieuw probleem in NL en BE.
Beetje hypocriet echter om daar nú ineens iedereen in Europa over op te roepen.
Huertecilla schreef:Er ís al LANG ´actie´ en mogelijk binnen de EU wetgeving.
In de landen met een veel hogere druk is er een afschotbeleid. Nogmaals; binnen de EU wetgeving. Ik geloof dat in sommige delen hier jaarlijks 5% afgeschoten wordt.
Het is gewoon nog niet zover in NL/BE.
Wat wíl je nu van zeg Spanje en Italië? Dat zij lobbyen dat NL/BE wel wolfvrij gehouden moeten worden door afschot?
Loretta schreef:Ik wil helemaal niets van Italie en Spanje, maar ik neem aan dat jullie in het Zuiden ook niet zitten te wachten dat jullie dieren maar vogelvrij zijn dus ik begrijp jouw vraag niet.
belle_boef schreef:Nu wordt als enige optie dus weer afschieten genoemd. Ga je eigen dieren beschermen. Hek er om. Hond er bij om de hond aan te pakken.
Kijk wat je als eigenaar zelf kan doen. Je hoeft niet te wachten op een ander
DuoPenotti schreef:belle_boef schreef:Nu wordt als enige optie dus weer afschieten genoemd. Ga je eigen dieren beschermen. Hek er om. Hond er bij om de hond aan te pakken.
Kijk wat je als eigenaar zelf kan doen. Je hoeft niet te wachten op een ander
Misschien je eens verdiepen.
Hond heb ik. Nee geen roedel speciale honden met van die prik banden.
Zo'n roedel wil je hier dicht bevolkt niet eens.
Ik heb een omheining, hek van gaas, van ruim 20.000 euro staan. Maar dat is niet wolf proof. Niets is wolf proof want ze springen over 2 meter.
Het is wel mijn eigen paarden en honden proof. Ik veroorzaak geen overlast.
En als de gemeente geen vergunning geeft voor 2,5 meter en niet voor fundering. Hoe moet het dan? Want dat geven ze niet. Buiten de 20.000 euro om die ik niet nog eens heb liggen om zoiets te bekostigen.
Dus vertel eens, buiten ophokken om, hoe moet ik mijn dieren beschermen?