Sport

Signe Kirk Kristiansen, uiterst rechts. Foto Copyright © FEI/Susan Stickle.
De Deense Grand Prix amazone Signe Kirk Kristiansen heeft de zesjarige Hannoveraanse hengst Suarez gekocht. Suarez is een zoon van Sezuan en Damandala (Desperados x Rotspon).
In 2017 werd hij goedgekeurd voor het Hannoveraanse stamboek in Verden, waarna hij werd verkocht aan Helgstrand. De merrie Damandala is een volle zus van de moeder van de goedgekeurde hengsten Toto Jr. en Decurio. In 2018 werd Suarez ook goedgekeurd voor het Deens Warmbloed stamboek.
In 2018 verhuisde Suarez naar het Gransbo dekstation in Zweden, waar hij drie dekseizoenen verbleef, voor hij terugkeerde naar Denemarken, waar Mette Sejbjerg hem ging rijden. De combinatie eindigde als negende in de finale voor zesjarigen.
Verkocht aan Kirk Kristiansen
De zwarte is verkocht aan Signe Kirk Kristiansen, schoondochter van Kjell Kirk Kristiansen, eigenaar van de Blue Hors stoeterij.
Signe is getrouwd met Thomas Kirk Kristian, erfgenaam van het Lego-imperium. Thomas volgde zijn vader op als vice voorzitter van het bedrijf in 2016. Signes schoonzus, Agnete Kirk Thinggaard, heeft Denemarken vertegenwoordigd op de Olympische Spelen, in de dressuur. Signe was bedrijfsleider van Kirk Arabians vanaf 2007. In 2018 stopte het echtpaar met dit bedrijf en richtte Signe zich op de internationale dressuursport.
In maart 2016 maakte ze haar CDI-debuut in de Lichte Tour in Wellington, Florida, met Roberto (Walt Disney x Rubinstein). In maart 2018 volgde haar Grand Prix-debuut met Her Highness O (Hohenstein x Weltmeyer), eveneens in Wellington. In 2019 kocht ze Bonderman (Belarus x Alabaster) van Helgstrand Dressuur. En nu is Suarez gevolgd.
"Ik wilde eigenlijk wachten met een paard kopen tot wat later in de herfst, maar Andreas belde me op een dag, omdat hij wist dat ik aan het rondkijken was", legt Signe uit. "Mijn plan was om een paard met wat meer ervaring te kopen, maar ik was op slag verliefd op Suarez. Hij is mooi, heeft een geweldig karakter, drie geweldige gangen en hij is heel makkelijk. Vooral het laatstgenoemde was voor mij heel belangrijk, omdat ik een paard nodig heb dat kan groeien op wedstrijden, en makkelijk in de omgang is".
Suarez is inmiddels geruind, zodat hij zich volledig kan focussen op de sport.
Moeder
Kirk Kristiansen zal Suarez niet meteen gaan rijden, omdat ze pas is bevallen. Ze wil beginnen met rijden in de lente.
"Ik ben pas weer moeder geworden en in het nieuwe jaar verhuizen we naar Skovsbo Gods, vlakbij Rynkeby (Denemarken), waar we de ruimte hebben om de paarden aan huis te houden", legt Signe uit. "Daarom heb ik met mijn trainer, Allan Grøn, afgesproken dat hij Suarez voor me rijdt tot we verhuisd zijn."