Sport

Skye Morssinkhof bij de prijsuitereiking van de NetAachen-prijs op het CHIO.
Foto: CHIO Aachen / Michael Strauch
De Nederlandse amazone Skye Morssinkhof reed de snelste ronde in de NetAachen-Prijs.
Sky Morssinkhof en haar KWPN-merrie G-Vingino-Blue lieten hun 19 concurrenten achter zich door een foutloze ronde te springen in 63,90 seconden in de NetAachen-Prijs. Net als gisteren eindigde de Ierse ruiter Tom Wachman op de tweede plaats met zijn Selle Français ruin HH Fireball, met een foutloze ronde in een tijd van 64,13 seconden. Ze werden gevolgd door de recent gekroonde Europees Kampioen bij de Young Riders, Matthis Westendarp, die zijn Stakkato-zoon Stalido zadelde (65,09).
De winnaar was bovenal opgetogen over de harmonie tussen haarzelf en haar merrie, G-Vingino-Blue. “Het voelde alsof ze vandaag onverslaanbaar was. Ze droeg me over de hindernissen. Ik hoefde haar alleen maar de weg te wijzen. Ze was in fantastische vorm vandaag!”
En dat was niet het enige dat haar beviel. De 19-jarige springamazone Skye is namelijk geselecteerd voor het Excellence Team of the CHIO Aachen CAMPUS en krijgt de kans om te trainen met voormalig wereldkampioen springen Jos Lansink. “Ik ben zo blij dat ik ben geselecteerd en verheug me er nu al op. Ik hoop dat ik veel zal leren van nieuwe mensen en veel ervaring zal opdoen,” zegt ze.
Net als wedstrijden speciaal voor de Young Riders, met in de dressuur bijvoorbeeld de prijs van de Liselott and Klaus Rheinberger Foundation, is het Programme of Excellence een van de gezamenlijke inspanningen van het CHIO Aken om aspirant-talenten te promoten. In het springen gebeurt dat in de vorm van deze NetAachen-prijs.