CHIO Aachen CAMPUS Arena op plek Albert Vahle Indoor Arena

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

CHIO Aachen CAMPUS Arena op plek Albert Vahle Indoor Arena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-21 16:21

Eurodressage.com
Algemeen

Afbeelding
De verouderde Albert Vahle Halle in Aken. Hier moet de CHIO Aachen CAMPUS Arena
gaan verrijzen. Foto: Wikimedia Commons

De Aachen-Laurensberger Rennverein e.V.heeft zijn plannen voor de CHIO Aachen CAMPUS Arena officieel gepresenteerd. Zij noemen het “het begin van een nieuw tijdperk.”

Het ontwerp is futuristisch, de architectuur duurzaam: De Aachen-Laurensberger Rennverein e.V. plant de nieuwe constructie van de “CHIO Aachen CAMPUS Arena”. Het multifunctionele en duurzame gebouw zal de nogal verouderde Albert Vahle Arena aan de Hubert Wienen-Straße vervangen en het centrum worden van de CHIO Aachen CAMPUS. De arena krijgt een ovale vorm en zal een hypermodern paardensport- en evenementencentrum worden.

Op de traditionele wedstrijdterreinen aan de Aachen Soers beschikt de ALRV over een infrastructuur bestaande uit een heel scala aan trainings- en wedstrijdlocaties – zowel binnen als buiten. De CHIO Aachen CAMPUS zal deze infrastructuur gaan gebruiken om het hele jaar door een paardensportaanbod te kunnen bieden, met de focus op jeugdpromotie, training, educatie en digitale aspecten – altijd in verband met het jaarlijkse hoogtepunt, het the World Equestrian Festival, CHIO Aachen.

Afbeelding
Impressie van het nieuwe gebouw. Foto: CHIO Aachen

“Het nieuwe gebouw zal fantastische kansen bieden, vooral in de jeugdpromotie-hoek,” verklaart Stefanie Peters, voorzitter van de ALRV. Als toevoeging aan de constructie van de arena is er een jeugdstadion gepland met schijnwerpersysteem en tribune. Het stadion zal ontworpen worden in dezelfde gebogen, ovale en dynamische basisvorm als de arena. Voor de organisatie betekenen de bouwmaatregelen het begin van een nieuw tijdperk, dat in theorie al morgen kan starten. Er is nog wel één voorwaarde: het oude politiebureau op het terrein naast de wedstrijdterreinen moet worden gesloopt. “We zijn momenteel in onderhandeling met de City of Aachen,” zegt Frank Kemperman, voorzitter van het management board van de ALRV. “zodra het gebouw is afgebroken, zal de bal gaan rollen.”

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 18-09-21 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video toegevoegd

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
De Bokkersbokaal zoekt nieuwe zoekers! De wat? [LZP] Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!! Soort geochaching/ schatzoeken, maar dan op zijn Bokts! Mega leuk en je komt nog eens ergens!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie