Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hoe dan ook laten we vooral goed voor onze dieren blijven zorgen ..En als andere hulp nodig hebben deze ook helpen! En niet alleen maar oordelend zijn. Hevonen schreef:Misschien hoort het hier niet helemaal, maar ik las net dat alweer een stal vol varkens is afgebrand. Ik begrijp niet dat er niet meer veiligheidsmaatregelen worden genomen. Levend verbranden is vreselijk, verschrikkelijk. Het gebeurt veel en veel te vaak. Eigenlijk vind ik dit ook een vorm van verwaarlozing, een dergelijke onachtzaamheid is onacceptabel, vind ik.

Hevonen schreef:Misschien hoort het hier niet helemaal, maar ik las net dat alweer een stal vol varkens is afgebrand. Ik begrijp niet dat er niet meer veiligheidsmaatregelen worden genomen. Levend verbranden is vreselijk, verschrikkelijk. Het gebeurt veel en veel te vaak. Eigenlijk vind ik dit ook een vorm van verwaarlozing, een dergelijke onachtzaamheid is onacceptabel, vind ik.
Anne_GTI schreef:Hevonen schreef:Misschien hoort het hier niet helemaal, maar ik las net dat alweer een stal vol varkens is afgebrand. Ik begrijp niet dat er niet meer veiligheidsmaatregelen worden genomen. Levend verbranden is vreselijk, verschrikkelijk. Het gebeurt veel en veel te vaak. Eigenlijk vind ik dit ook een vorm van verwaarlozing, een dergelijke onachtzaamheid is onacceptabel, vind ik.
Als je zou weten hoe het werkt zou je deze uitspraak niet doen. In het kort:
Varkensstallen MOETEN uitgerust worden met luchtwassers.
Door deze luchtwassers is er een grote luchtverplaatsing in de stal waardoor brand binnen 5 minuten een complete stal volledig in as legt. Luchtwassers bevatten elektronica. Waar dieren zijn is voer. Daar komen altijd muizen en ratten op af. Die veroorzaken kortsluiting. Bestrijden van ongedierte is steeds moeilijker want middelen worden verboden.
Dieren uit een reeds brandende stal halen is heel moeilijk want ze willen in hun vertrouwde stal blijven. Daarnaast zal de brandweer zijn leven niet riskeren omdat het door de luchtwassers dus heeeeeeel snel gaat.
Kun je leuk een brandalarm installeren maar als de aanrijtijd van de brandweer tien minuten is ben je dus al 5 minuten te laat.
Niks onachtzaamheid maar overheidsbeleid. Dieren en de boer zijn de dupe. Vergis je niet op de impact van brand op de directe betrokkenen.
Al die verwensingen op sociale media maken het trauma alleen maar groter.