Mogelijk einde samenwerking Isabell Werth en Weihegold Old

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Mogelijk einde samenwerking Isabell Werth en Weihegold Old

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-21 17:56 Tip de Nieuwsredactie

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Isabell Werth en Weihegold Old. Foto door Tezzy.

Op het Europees Kampioenschap Dressuur in Hagen behaalden Isabell Werth en Weihegold Old nog samen met het Duitse team goud. Aan die mooie samenwerking zou dus eind dit jaar een einde kunnen komen.

De 16-jarige merrie is in eigendom van Christine Arns-Krogmann. Dit is meteen ook de persoon waarvan Werth het paard huurt. Dat huurcontract loopt eind dit jaar dus af, en zit de kans erin dat de wegen van Werth en Weihegold Old zullen scheiden.

Een jammere zaak aangezien het paard meermaals succesvol was op het allerhoogste niveau, en dezelfde kwaliteit doorgeeft aan haar nakomelingen.

EmptyWords

Re: Mogelijk einde samenwerking Isabell Werth en Weihegold Old

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:22

Och jeetje, wat een sensatienieuws. Het enige dat we weten is dat een contract afloopt.... contracten kunnen ook verlengd worden...

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:37

En na 17 mogen ze toch sowieso niet meer FEI starten of is dat inmiddels verandert?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:41

EmptyWords schreef:
Och jeetje, wat een sensatienieuws. Het enige dat we weten is dat een contract afloopt.... contracten kunnen ook verlengd worden...

"Er zit een kans in"....ja ben het idd met je eens :+

[o]

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:48

Tsja, zo kun je ook nieuws maken, lekker speculerende titel er boven en je hebt je clicks weer binnen.

Sprakeloos

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:06

Paard zal dolblij zijn dat ze van die "dame" af is!

Mohair/ alpaca singels ( Engels/ western) en cinch guards https://www.bokt.nl/markt/ad/498188/moh ... es-singels
Custom made western zadels: informatie via PB https://www.bokt.nl/markt/ad/496675/cus ... ternzadels

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:40

Volgens mij lezen jullie wat anders dan ik.

De titel (en het artikel trouwens ook) beschrijft de feitelijke situatie die nu speelt voor de topcombinatie. Niks speculatie of sensatie. Er wordt juist geen enkele aanname gedaan, alleen maar een feit meegedeeld.

Een paard huren voor het hoogste werk vind ik best een aparte constructie. Ik wist helemaal niet dat topruiters (ook) op deze manier werken.

Daarom vind ik het artikel, inclusief de titel informatief in plaats van speculatief.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:56

Boras schreef:
Volgens mij lezen jullie wat anders dan ik.

De titel (en het artikel trouwens ook) beschrijft de feitelijke situatie die nu speelt voor de topcombinatie. Niks speculatie of sensatie. Er wordt juist geen enkele aanname gedaan, alleen maar een feit meegedeeld.

Een paard huren voor het hoogste werk vind ik best een aparte constructie. Ik wist helemaal niet dat topruiters (ook) op deze manier werken.

Daarom vind ik het artikel, inclusief de titel informatief in plaats van speculatief.

Eh, er zijn er meer die via een constructie als deze rijden dan wat op hun eigen paarden rijden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:39

Geen idee wat het meest gangbaar is, ik ben er niet in thuis en ben ook niet op de hoogte van cijfers.

Ik verwachte eerder dat een topruiter rijdt op een (gedeeltelijk) eigen paard of wordt ingehuurd om een paard voor een eigenaar te rijden of in dienst is bij een eigenaar of een paard ter beschikking krijgt met hulp van een sponsor of een of ander gezamelijk initiatief.

Welke topruiters huren dan een paard, naast Werth?

_San87_
BKB 2021 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:44

Boras schreef:
Geen idee wat het meest gangbaar is, ik ben er niet in thuis en ben ook niet op de hoogte van cijfers.

Ik verwachte eerder dat een topruiter rijdt op een (gedeeltelijk) eigen paard of wordt ingehuurd om een paard voor een eigenaar te rijden of in dienst is bij een eigenaar of een paard ter beschikking krijgt met hulp van een sponsor of een of ander gezamelijk initiatief.

Werth en Winter-Schultze leasden het paard. Geen idee hoe vaak dat voorkomt, eigenlijk. Ik hoor dit iig voor het eerst van een top-amazone.

Iig komt de merrie niet meer in de sport, volgens Horses.nl gaat ze de fokkerij in.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:04

Werd tijd ook, die op hete kolen dansende beer hebben we wel gezien...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:14

_San87_ schreef:
Boras schreef:

Werth en Winter-Schultze leasden het paard. Geen idee hoe vaak dat voorkomt, eigenlijk. Ik hoor dit iig voor het eerst van een top-amazone.

Nou eh, blij dat ik niet de enige ben ;)

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:23

Paard is nu nog jong genoeg om te cashen via embryo’s. Dus simpele rekensom, mensen willen straks wel centen neerleggen voor een veulen van Weihe. En wanneer je er 20 per jaar op de wereld kunt zetten dan levert ze nog een flinke duit op.

Mensen eisen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken waar ze zelden gebruik van maken. Kierkegaard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:30

Ik denk wat positiever gelukkig, paard kun je het beste met pensioen laten gaan als ze op de top van hun kunnen zitten. Ze heeft de laatste jaren top gepresteerd met Isabel, en Isabel heeft talentvolle opvolging genoeg.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie