Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 00:08

Ik wens geen enkel kind dood!

Plus ik mijn dieren als mijn familie beschouw. Beetje stom dus dat stel je in mijn bericht het woord kind vervangt voor een dier dat dan wel o.k gevonden word door velen hier. Erg krom!

Ik houd van mijn dieren

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:47

Popstra schreef:
Ik wens geen enkel kind dood!

Plus ik mijn dieren als mijn familie beschouw. Beetje stom dus dat stel je in mijn bericht het woord kind vervangt voor een dier dat dan wel o.k gevonden word door velen hier. Erg krom!

Ik houd van mijn dieren
helemaal eens! En vwb het medeleven van de pro-wolvers, dat is echt ver te zoeken, voornamelijk grapjes over dat ze zelf ook paardenbiefstuk lusten, geen enkele compassie

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:59

Mist schreef:
Popstra schreef:
Ik wens geen enkel kind dood!

Plus ik mijn dieren als mijn familie beschouw. Beetje stom dus dat stel je in mijn bericht het woord kind vervangt voor een dier dat dan wel o.k gevonden word door velen hier. Erg krom!

Ik houd van mijn dieren
helemaal eens! En vwb het medeleven van de pro-wolvers, dat is echt ver te zoeken, voornamelijk grapjes over dat ze zelf ook paardenbiefstuk lusten, geen enkele compassie


Dat krijgen ze dan weer terug. Alleen dat werkt niet.
Je moet ook denken aan hoe een uitspraak klinkt voor een grote groep buitenstaanders in het midden. De hoop uitspreken dat er een kind van iemand wordt gegrepen is dan niet erg handig.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:16

Vandaag van mijn dierenarts wonende in de gemeente Meeuwen gehoord er DNA van 3 wolven op de ponys gevonden is.
De eigenaar reed de ochtend van de aanval rond 6 nog langs de weide waar de ponys nog stonden te grazen. Rond 9 zijn ze zo uit elkaar getrokken gevonden. Zo een korte tijd er tussen dus en op klaarlichte dag.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:27

Ik zou oprecht niet weten wat ik er van moet vinden, aan de ene kant echt te gek, de wolf is terug prachtig beest!! maar zijn leefgebied is te klein om te kunnen overleven en voortplanten zonder andere beesten die gehouden worden dood te maken. Zolang het geen echte schade maakt vind ik het prima maar zodra er een paard/koe dood gebeten wordt moet er wel wat gebeuren.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:23

fotolijstje schreef:
Ik zou oprecht niet weten wat ik er van moet vinden, aan de ene kant echt te gek, de wolf is terug prachtig beest!! maar zijn leefgebied is te klein om te kunnen overleven en voortplanten zonder andere beesten die gehouden worden dood te maken. Zolang het geen echte schade maakt vind ik het prima maar zodra er een paard/koe dood gebeten wordt moet er wel wat gebeuren.


Ik vind het ook prachtige dieren, maar vind onze landjes inderdaad te klein voor de wolf. Het is niet ok als je je grote zorgen moet maken over het welzijn van jouw huis- of landbouw dieren. Soms denk ik ook wel dat het maar zal duren tot er eens een kind in een tuin gegrepen wordt. En dat heeft echt niets te maken met een ander zijn kinderen dood willen... Hopelijk worden er vroeger maatregelen genomen

Dagahra

Berichten: 881
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:06


DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:07

Schreef het net in het andere topic.
Om daarna hier te plaatsen. Je bent me net voor.
Bewust zonder link door de verschrikkelijke foto's.

Dagahra

Berichten: 881
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:30

Ik heb juist bewust link erbij geplaatst. Zodat men kan zien wat de gevolgen zijn van de wolf hier in Nederland en België

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:38

Dat is ook weer zo...

Je zou je paard zo maar vinden.
Verschrikkelijk |(

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:40

Dagahra schreef:
Ik heb juist bewust link erbij geplaatst. Zodat men kan zien wat de gevolgen zijn van de wolf hier in Nederland en België


Gelijk heb je wat mij betreft. En wie zijn ogen graag wil sluiten moet vooral niet naar deze link gaan.

https://m.facebook.com/2020263454657929 ... 590489404/

Ik probeerde an de hand can het grasnte kijken hoe groot dit paard geweest moest zijn. Maar dat is nog best lastig. Het lijkt me geen heel kleintje.

Dagahra

Berichten: 881
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:48

Loretta schreef:
Dagahra schreef:
Ik heb juist bewust link erbij geplaatst. Zodat men kan zien wat de gevolgen zijn van de wolf hier in Nederland en België


Gelijk heb je wat mij betreft. En wie zijn ogen graag wil sluiten moet vooral niet naar deze link gaan.

https://m.facebook.com/2020263454657929 ... 590489404/

Ik probeerde an de hand can het grasnte kijken hoe groot dit paard geweest moest zijn. Maar dat is nog best lastig. Het lijkt me geen heel kleintje.

Is hetzelfde paard wat ik gedeeld heb.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:56

Ik zie het nu ik wilde hem in het andere topic plaatsen

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:44

Loretta schreef:
Dagahra schreef:
Ik heb juist bewust link erbij geplaatst. Zodat men kan zien wat de gevolgen zijn van de wolf hier in Nederland en België


Gelijk heb je wat mij betreft. En wie zijn ogen graag wil sluiten moet vooral niet naar deze link gaan.

https://m.facebook.com/2020263454657929 ... 590489404/

Ik probeerde an de hand can het grasnte kijken hoe groot dit paard geweest moest zijn. Maar dat is nog best lastig. Het lijkt me geen heel kleintje.


Aan de hand van de foto in de krant kan je zien dat het wss een pony was, er staan mensen langs ter referentie.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:07


Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:39

DuoPenotti schreef:
Dat is ook weer zo...

Je zou je paard zo maar vinden.
Verschrikkelijk |(


Dat vooral. Je paard dood in de wei vinden is uiteraard nooit fijn, maar op deze manier, ik denk oprecht dat ik gillend gek zou worden. Ook het besef dat je paard in extreme doodsangst en met pijn gegaan is, ik word er misselijk van. Dat is alles wat je als paardeneigenaar niet wilt wanneer het over het levenseinde van je dier gaat.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:45

Jezus wat afschuwelijk weer zeg....

Dagahra

Berichten: 881
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:19

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat is ook weer zo...

Je zou je paard zo maar vinden.
Verschrikkelijk |(


Dat vooral. Je paard dood in de wei vinden is uiteraard nooit fijn, maar op deze manier, ik denk oprecht dat ik gillend gek zou worden. Ook het besef dat je paard in extreme doodsangst en met pijn gegaan is, ik word er misselijk van. Dat is alles wat je als paardeneigenaar niet wilt wanneer het over het levenseinde van je dier gaat.

Als geen enkele soort diereneigenaar, wil je je dier zo aantreffen -O-

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 02:41


Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:16


Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:32


dierenfan
Berichten: 9615
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:43

Loretta schreef:
xHaithi schreef:


Het lijkt wel of de wolf zijn kansen staat in te schatten. Dit is een hele enge ontwikkeling.


Staat meer in dubio voor spel of niet gezien de houdingen. Echter dolblij dat ik deze niet tegen gekomen ben. Op dat moment zou ik niet denken aan uitdagen voor spel. Bang sowieso niet. Uitdagend en onzeker/voorzichtig wel.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:58

Spel??

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Twee pony’s doodgebeten in België, vermoedelijk door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:12

Naief om te denken dat dit slechts een spel is. De wolf is wel degelijk bezig zijn kansen in te schatten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:31

dierenfan schreef:
Staat meer in dubio voor spel of niet gezien de houdingen. Echter dolblij dat ik deze niet tegen gekomen ben. Op dat moment zou ik niet denken aan uitdagen voor spel. Bang sowieso niet. Uitdagend en onzeker/voorzichtig wel.

Spel? Tis geen labrador he. Die staat echt niet in dubio om te spelen. Die staat in dubio om ze uit zijn of haar territorium te jagen. Als jij je hond er aan zou willen op offeren om te denken dat ie wil spelen... :\ Ik durf te gokken dat als deze niet alleen geweest was de vrouw een probleem gehad zou hebben.