Werth's Olympiadepaard Bella Rose ondergaat spoedoperatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Werth's Olympiadepaard Bella Rose ondergaat spoedoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 07:20

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Isabell Werth en Bella Rose. Foto: aniek1985

Eergister, woensdag, de dag waarop het Duitse team de gouden medaille won op de Europese kampioenschappen dressuur, vertoonde Bella Rose thuis in de stal in Rheinberg plotseling koliekverschijnselen. De vosmerrie werd naar een kliniek gebracht. Tijdens het onderzoek ter plaatse werd duidelijk dat een operatie onvermijdelijk was.

De Duitse Hippische Federatie (FN) publiceerde de volgende verklaring: "In het geval van Bella Rose ging het om een bijzonder ernstige en pijnlijke vorm van koliek, een zogenaamd foramen epicloicum, waarvoor geen conventionele medicatie zou hebben geholpen. Een operatie was dus dringend noodzakelijk en had geen alternatief," zei teamdierenarts Dr Marc Koene. "Gelukkig stond Bella Rose snel op na de operatie. Ze heeft sindsdien gegeten en haar darmen werken weer normaal."

"We zijn allemaal erg blij dat Bella Rose de operatie zo goed doorstaan heeft. Ik bezocht haar vanmorgen en ze mocht haar eerste gras al weer eten", aldus Isabell Werth en voegde eraan toe: "Ik wil het veterinaire team van het dierenziekenhuis in Meerbusch bedanken voor hun uitstekende en zorgvuldige werk."

Bonita_Bon

Re: Werth's Olympiadepaard Bella Rose ondergaat spoedoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:58

Jeetje wat heftig! Fijn dat ze weet eet en haar darmfunctie goed is, maar op de lange termijn... gaat ze niet meer de sport in waarschijnlijk (laat ik even in het midden of dat een good thing is, voor men daarover struikelt)

Anoniem

Re: Werth's Olympiadepaard Bella Rose ondergaat spoedoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:00

Ze zou al met pensioen na de spelen :j