EK dressuur: Isabell Werth kan de score niet begrijpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

EK dressuur: Isabell Werth kan de score niet begrijpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 09:56

Horses
Sport
Ingezonden door een Bokker
Afbeelding
Isabell Werth met Weihegold in Hagen. Foto: © FEI/Liz Gregg

Isabell Werth reed Weihegold (v. Blue Hors Don Schufro) op het EK in Hagen naar 79,860% in de Grand Prix. De amazone is heel tevreden met 'Weihe' maar kan de score niet begrijpen. "Dit paard is met zo'n proef nog nooit met een score van onder de 80 procent naar huis gegaan", zegt Werth voor de camera van ClipMyHorse.

Lees het volledige artikel op de site van Horses.

gabyfedde

Re: EK dressuur: Isabell Werth kan de score niet begrijpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:14

Tja... of zijn de scores juist altijd te hoog geweest en hebben de juryleden de FEI regels nog eens doorgenomen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:40

Wat mij bij haar laatste proeven steeds opviel was dat het net leek alsof ze bij de uitgestrekte draf iets aan het lichrijden was.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:05

'ik heb altijd hoge scores! Je kent dit paard toch?? Waar zijn mijn hoge scores??’ :roll:

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:11

0,14 % minder, hoe dan???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:13

Mja, ik snap haar wel. Ik vond het scoreverschil best apart, 77% bij de een, 81% bij de ander. En ik denk dat zij met haar ervaring zeker in kan schatten of een proef goed gewaardeerd is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:18

Tja je kan niet alles hebben toch? En het blijft een jurysport.
Misschien is ze bij een ander onderdeel net iets tekort geschoten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:27

gabyfedde schreef:
Tja... of zijn de scores juist altijd te hoog geweest en hebben de juryleden de FEI regels nog eens doorgenomen?

Ik ben ook van mening dat ze altijd wat hoog zaten bij dr …

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:19

fleurtjeuh schreef:
'ik heb altijd hoge scores! Je kent dit paard toch?? Waar zijn mijn hoge scores??’ :roll:

Dit idd... :x zo komt het op mij ook over.

Je hebt je score. Deal with it. Alsof er over zeuren in de media dat gaat veranderen. Kan me niet schelen hoe veel ervaring je hebt. Zeg het binnen je team maar ga niet zeuren in de media er over.
Ik vind haar ook altijd vrij ruim gepunt. Tja. Nu een keer niet. Sh*t happens.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:25

Er zijn een aantal juryleden die naar haar hebben geluisterd. Ze heeft gisteren weer een wereld aan punten gekregen, die ik niet kan verklaren. En ja, ik heb de proef gezien. Catherina Dufour en Charlotte hadden boven haar moeten eindigen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:32

Ik vind dit stukje enorm hooghartig. In principe plaatst zij zich (met al haar ervaring zal ze het toch wel weten) boven de jury.

Citaat:
En ik denk dat ik al lang genoeg meeloop om mijn mening te kunnen uiten zonder dat het gelijk als onsportief wordt gezien of wordt uitgelegd dat ik iemand ben die niet tegen z’n verlies kan. Als ik uit de ring kom, heb ik er na dertig jaar toch wel het gevoel voor hoe het ging en hoe het eruit zag.

Beste Isabell, dit is een schoolvoorbeeld van onsportiviteit.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:44

Eigenlijk vind ik wel dat ze een punt heeft, er zit enrom veel verschil in de punting van de diverse juryleden. Niet alleen bij Isabell maar bij bijna iedereen. Combinaties die het ene jurylid op 2 zet, zet een ander op plaats 11, en dan niet bij een enkele combinatie maar bij vrijwel alle combinaties. Ik vermoed dat Isabell de jury wat scherper wil maken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:47

irmaz schreef:
Eigenlijk vind ik wel dat ze een punt heeft, er zit enrom veel verschil in de punting van de diverse juryleden. Niet alleen bij Isabell maar bij bijna iedereen. Combinaties die het ene jurylid op 2 zet, zet een ander op plaats 11, en dan niet bij een enkele combinatie maar bij vrijwel alle combinaties. Ik vermoed dat Isabell de jury wat scherper wil maken.

Het is ook lastig om met zoveel mensen op verschillende plekken in de ring precies dezelfde punten te geven. Vooral als een paard niet helemaal perfect is (wat ook lastig is), kan 1 onderdeel er van elke kant anders uitzien.

Ik heb de scorekaart van Isabell eens bekeken en de afwijking per onderdeel was het meest maar een 0,5 of 1 punt. Bij de piaffe wel 2 punten en dat telt 2x, dus dat tikt dan wel weer aan.

Ik vind het niet heel schokkend.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:51

irmaz schreef:

Misschien is er in de jury net zo'n tweedeling aan het ontstaan als in de rest van de paardenwereld...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:43

irmaz schreef:

Ik vind het kinderachtig. Als je altijd gewend bent dat je hoge punten krijgt en dat dit misschien wel eens onterecht kan zijn en je krijgt ineens een mindere score dan ben je wel even teleurgesteld.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:45

Heel kort gezegd, misschien heeft zij door haar bekendheid altijd al en misschien niet altijd even terecht, hogere scores gehad. Dan valt het wel tegen, als dat nu even anders gaat.