Jumping Indoor Maastricht noodgedwongen verzet naar 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Jumping Indoor Maastricht noodgedwongen verzet naar 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 12:47

KNHS
Algemeen

Afbeelding
Foto: © FEI / Leanjo de Koster

Dit jaar heeft de organisatie van Jumping Indoor Maastricht wederom moeten besluiten dat het niet verantwoord is om JIM, dat 5 tot 7 november 2021 in het MECC te Maastricht zou plaatsvinden, door te laten gaan. “Aan dit moeilijke besluit ligt de grote onzekerheid die er nog steeds heerst omtrent de ontwikkeling van het Covid-19 virus ten grondslag. Hierdoor zijn de gezondheids-, maatschappelijke- en financiële risico’s te groot”, aldus Ward Vleugels, voorzitter van Stichting JIM. Ook de kwalificatie voor de FEI Driving World Cup (Mennen) Maastricht zal dit jaar geen doorgang vinden.

De organisatie begrijpt dat dit weer een grote teleurstelling is voor de (internationale) paardensportwereld, het publiek en de sponsoren. Om de pijn van het wachten tot JIM editie 2022, dat zal worden gehouden van 4 t/m 6 november, enigszins te verzachten worden er voor verschillende doelgroepen een aantal verrassende alternatieve activiteiten op touw gezet. Deze zullen eind dit jaar en in de eerste helft van 2022 plaatsvinden voor zover de omstandigheden rondom het Covid-19 virus dit toelaten.

Virtuele activiteiten
Voor alle paardensportfans zullen er virtuele activiteiten worden georganiseerd op de sociale media kanalen van Jumping Indoor Maastricht. Hier zal binnenkort inhoudelijk meer over worden bekendgemaakt.

Sponsor event
Voor de hoofdsponsoren wordt er een exclusieve netwerkbijeenkomst georganiseerd waarvoor een topspreker wordt aangetrokken. De effecten van Corona, zowel op maatschappelijk-, economisch- en gezondheidsvlak zullen tijdens dit event aan de orde komen.

JIM Paardenparade
De JIM Paardenparade was een nieuw initiatief voor de aankomende editie. De organisatie wil dit initiatief wel doorgang laten vinden. Bedrijven en instellingen kunnen een kunststof paard of pony op ware grootte aankopen en deze door hun medewerkers, leerlingen of bewoners laten beschilderen en/of decoreren.
Dit paard zou dan met name in de weken voor en tijdens de week dat JIM gehouden zou worden, tentoongesteld kunnen worden. Een ideale manier om maatschappelijke betrokkenheid te creëren en tegelijkertijd JIM, de paardensport en de stad Maastricht te promoten.

StalNollie

Re: Jumping Indoor Maastricht noodgedwongen verzet naar 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:57

Ongelooflijk!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:01

Wel een beetje raar. Dat kan toch best al weer.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:04

Belachelijk! De F1 kan wel maar dit niet *\%/*
Dan raadt ik ze aan om het evenement maar gewoon stop te zetten want virussen zijn er, blijven er en zullen blijven muteren. Die onzekerheid is er en blijft er. :wave: :wave:
Laatst bijgewerkt door ElCid op 07-09-21 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:04

Kan wel door dan met zonder of weinig publiek of iets dergelijks.. afstand is er wel te houden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:53

Ik kon mij in het begin best vinden in de corona regels maar inmiddels niet meer en vind het puur burgertje pesten worden. Wel demonsteren in Amsterdam en F1 maar dit mag dan weer niet. Zo is ook de Corso hier in de buurt afgelast en ook de jaarmarkt. Het gaat werkelijk nergens meer over en ik ben er okk echt klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:57

Kan zijn dat ik verkeerd lees maar volgens mij is het niet "verboden" maar durven ze het risico niet aan?
Hoe dan ook, jammer hoor... :n Het is allemaal maar een ellende.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:59

Volgens mij staat er nergens dat het (nu) niet mag (of ik lees ergens overheen). Maar ik snap best dat je met een onzeker najaar niet het risico wil lopen dat je bakken met geld hebt uitgegeven aan iets dat straks niet (of beperkt) door kan gaan. Daarin ben je ook gewoon afhankelijk van de keuzes van de overheid, of dat nu angst aanpraten en burgertje pesten is of niet, als organisatie heb je met die keuzes wel gewoon te dealen. Ik snap dus best dat je dan nu al zegt, we doen het niet, dan dat je straks met een beetje pech staat te kijken en een hoop geld armer bent. Hoe jammer ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:01

Maar dit is geen besluit vanuit de overheid maar vanuit de organisatie. De JIM loopt al lang niet meer zo goed als vroeger, is volgens mij ook al een paar keer eerder niet door gegaan, en als ze verwachten dat er door corona nog minder bezoekers komen dan normaal en ze weinig of geen winst verwachten te maken dan snap ik de beslissing wel. Ik vind het jammer, tuurlijk, maar het is niet anders.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:24

8nnemiek schreef:
Maar dit is geen besluit vanuit de overheid maar vanuit de organisatie. De JIM loopt al lang niet meer zo goed als vroeger, is volgens mij ook al een paar keer eerder niet door gegaan, en als ze verwachten dat er door corona nog minder bezoekers komen dan normaal en ze weinig of geen winst verwachten te maken dan snap ik de beslissing wel. Ik vind het jammer, tuurlijk, maar het is niet anders.

Dat snap ik, maar begin november is nog 2 maanden van nu. Vorig jaar rond die tijd zaten we ineens vol in een 2e golf. Als de overheid volgende maand, of bij wijze van spreken 2 dagen voor het evenement, ineens zegt dat dat soort evenementen niet of veel beperkter door mogen gaan dan sta je nog steeds te kijken en heb je je nog steeds aan de regels te houden. En dat maakt het gespendeerde bedrag echt niet ineens minder.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:09

Is eigenlijk heel simpel... Jim cost geld, veel geld en als er alleen maar beperkt of zelfs helemaal geen publiek mag komen, dan zijn de uitgaven vele malen hoger dan de inkomsten...
Dus vanuit het financiële standpunt gezien is het gezien de onzekerheid qua publiek de enige weg

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:40

8nnemiek schreef:

Klopt, iets organiseren is nu een extra risico en dan moet je wat in de pot hebben om het op te vangen... en dat is nu bij het JIM niet het geval.