Paard overlijdt bij Metworstrennen in Boxmeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 08:00

Tsja weinig meer aan toe te voegen, weet uit eigen ervaring dat de paarden er serieus voor getraind worden en de ruiters zeker wel kundig zijn. IEDER paard kan een hartstilstand krijgen, tijdens arbeid of tijdens rust, net als mensen. Ook longbloedingen kunnen spontaan ontstaan, mijn vorige paard kreeg er een tijdens ene buitenritje in stap! Mag ik nu nooit meer buitenrijden, moet dat verboden worden? Idool kreeg ene hartstilstand in de wei, mogen er nu nooit meer paarden in de wei?
Denk dat de DB zich beter bezig kan houden met de schrijnende gevallen die er helaas nog teveel zijn en die gevallen niet eerst 100 waarschuwingen geven maar wel ala minuut de metworst afschaffen, kom op zeg....
Dit vindt ik ook zo'n leuke:
Citaat:
Paarden worden er volgens de instelling misbruikt voor volksvermaak.
Nou dan moeten we alle dressuur/spring/endurance/men/SGW wedstrijden ook maar stopzetten en met name de grote concoursen met veel publiek.....hihihii

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:13

Eg zielig dat een paard zo om het leven moet komen Bloos!
Als dat neit zo gevaarlijk was had dat beesie misschien niet dood geweest.
Hopelijk krijgt de dierenbescherming het voor elkaar omhet afgeschaft te worden ik hoop eht zo.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:31

ik kom echt al jaren bij de metworst en ken die ruiter heel goed zelf zijn moeder en vader zitten in de paarden en weten er behoorlijk wat vanaf. ik zit bij een ponyclub waar die moeder bij helpt ze jureerd van b tot z die vader zit ook in de paarden maar ik weet niet wat zoals al eerder gezegd is de ruiter weet er super veel vanaf die traint ze rijdt ze in en niet alleen deze ruiter nog wel meer ruiters en er gaan nou super veel geruchten van dat het paard doping heeft gehad daar is niks van waar mijn pony staat op een pension stalling en ik help altijd mee voeren en ik ben er vaak zowat de hele dag minstens een paar uur waar ik de ruiters heel vaak zie maar ze krijgen alleen wat extra voer krachtvoer en haver en een soort siroop tegen de bezuring en dat is niet doping dat wordt gebbruikt dat als hebben moeten trainen de paarden dat het niet op de spieren slaat en de paarden worden gekeurd door de veearts van hoofd tot teen en het had ook voor de rees gebeurd kunnen zijn

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:44

lucky thabest volgens mij heb jij het nogal vekeerd begrepen want het is niet gevaarlijk om precies te zijn van tevoren keuring daarna loten tegen wie daana krijg je de start de paarden worden gestart door mensen die er veel vanaf weten en allemaal in de paarden zitten dan moeten ze 7 honderd meter rennen op de snelheid ddie de paarden kunnen wat ook op een renbaan wordt gedaan en als ze zien dat het niet meer gaat of ze niet meer kunnen winnen dan sporen ze echt niet aan nee dan remmen ze af bij de finisch kunnen ze nog heel lang uitrennen als de paarden snel gaan maar vaak staan ze allang stil als ze gestopt zijn dan heb je daar weer een wei waar ze droogstappen en er weer naar gekeken wordt en als ze niet goed zijn mogen ze niet starten en trouwens dat paardje van duindigt dan of het bloeden aan het been van bonfire of salinero ik weet het zo goe niet meer of de pony die dood gaan bij endurence niet om de lange rit maar het gebeurd daat toevallig en bij het springen dan en de cross als daar iets gebeurd dan wordt er niks van gezegd dus metandere woorden het is echt niet omdat dit zo gevaarlijk is trouwens voor de duidelijk hijdt hij is niet in de hekken gestruikeld maar is boem omgevallen en het werdt bij de vereniging voordat de dierenbescherming zig hiermee kwam bemoeien al gezegd van we laten onderzoeken wat de dootsoorzaak was

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:02

Cassidy schreef:
Iedereen die dit zielig vind: hoe zouden jullie reageren als tijdens een buitenrit een paard dood onder iemand in elkaar zakt? Wordt daar gekeken naar kundigheid van ruiter? Natuurlijk hoor je her en der geroezemoes, maar niemand haalt het in zijn hoofd om dat meteen maar buitenritten te verbieden. Paarden kunnen nu eenmaal sterven aan een hartstilstand. Punt. Dat kan gebeuren in de wei of in de stapmolen (Cocktail of Idool). Punt. Gebeurt op stal en ook als er kleine kinderen in een manegeles op rijden. Punt. Dus een paard dat tijdens een wedstrijd een hartstilstand krijgt en daar ter plekke aan overlijdt is natuurlijk meteen een teken van paardemishandeling. Punt. Schaft acuut alle wedstrijden en paardekoersen af, want het is allemaal dierenmishandeling en de paarden en mensen die daaraan meedoen weten ook niet waar ze mee bezig zijn. En dan het summum van domheid om de prijs van de race de uitslag te doen geven of een evenement serieus genomen moet worden of niet, doet mij het bloed in de aderen stollen. Over en sluiten maar. Niets meer aan toe te voegen! Boos!

Cassidy ik ben het eens met wat je zegt. Een paard kan ten alle tijden een hartstilstandkrijgen.
Ik geloof zeker dan ook dat tijdens zo'n race de mensen redelijk kundig zijn en de paarden hiervoor getraint zijn.

Ik verwacht dat wanneer ze een kreet hebben los gegooit dat het niet helemaal eerlijk ging tegen over de paarden etc. er onderzoek zal volgen, dus we zullen er vast nog wat van horen hoe het nou werkelijk in elkaar steekt al vermoed ik niet dat de paarden plots de stallen uit worden gegrepen om 7 honderd meter te rennen en daarna weer vrolijk terug gezet te worden.

Betreft het 'Het is volk vermaak dus moet het afgeschaft worden':
Ik snap niet waar dat over gaat.
Wat is dressuur dan? Wat is springen dan? En wat dacht je van western, endurance, military en alle andere takken van de paardensport?
Een paard kan ten alle tijden overleiden aan een hartaanval! Zo zie je maar weer, het is onlangs gebeurd: gewoon in de wei of in de stapmolen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:05

ik heb eerst de 3 pagina gelezen een beetje debiel maar goed toen ik de eerste pagina las zag ik staan dat jullie denken dat het om een varkens kop gaat nee het gaat om de eer je krijgt een kroon en een schilt en je bent hele jaar koning van de metworst je krijgt ook bier en je gaat naar allerlij plaatsen en wij de boxmerenaren en de andere die al heel vaak naar de metworst komen zijn allemaal gescokt ik heb langs het paard gestaan en heb hem zien omvallen heb het paard in de wei zien lopen alles ik vind het ook vreselijk het is gebeurd en niemand weet hoe het komt dat dit is gebeurd hij heeft waarschijnlijk een longbloeding gehad maar ik bedoel ermee dat niemand weet waarom dit paard een long bloeding heeft gekregen en het wordt echt wel uitgezocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:06

SANEX"]
[quote="KeeK schreef:
Wie wilt er nou ook echt een metworst en een VARKENSKOP winnen??? Verward Triest van het paard...


Traditie .... niet overal heb je status als je een BMW wint, soms gaat het gelukkig nog eens om de lol en om de grap, de prijs is bijzaak en hoort gewoon bij het verhaal...
[/quote]
Ja, maar een VARKENSKOP?! Triest, zeer zeer triest...

Chantaljamie

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Faringdon, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:10

Ik ben het volledig met de meeste reacties eens. Het is en blijft een ongeluk waar niemand iets aan heeft kunnen doen. Ik ben er, zoals ik al eerder op deze topic, tot nu toe vanaf mijn 6e bijgeweest. (das al weer bijna 14 jaar) En inderdaad is het al een keer eerder gebeurd dat een paard net voor de finish twee benen brak. Hoe lang dat geleden is weet ik niet, maar ik weet wel dat al heel lang de weg wordt vol gegooid met zand en het wordt ook elk jaar meer om blessures te voorkomen. De mensen van de vereniging van de metworst weten wel degelijk waar ze mee bezig zijn.

Ik wil ook nog heel even reageren op lucky thabest. Ik mag aan nemen dat jij als paardenfan ook wel eens naar een evenement of naar een webstrijd gaat kijken waar nog veel meer mensen zijn. Zou je dat dan geen volksvermaak willen noemen. Ik bedoel al die mensen die dan komen kijken, komen ook omdat ze het leuk vinden en vermaakt willen worden.
En neem nou een Ulla Salzgeber, die heeft haar paard blijkbaar gedrogeerd en heeft welliswaar een boete en een schorsing gekregen, maar daar staat de DB ook niet gelijk voor de deur om haar te vertellen dat ze moet stoppen met wedstrijd rijden. Of als het paard van een Lansink, van der Vleuten of noem nog maar eens een naam geweest staat de DB er ook niet gelijk voor de deur. Of zullen we ze even bij anky langs sturen om te vragen hoe het kan dat Idool ineens dood ligt. Dat slaat toch ook nergens op. Dan gaan ze die takken van de paardensport toch ook niet ineens verbieden, omdat er wel eens wat gebeurd.

En nogmaals voor Lucky thabest, ga eerst eens verder kijken en informatie zoeken dan je neus lang is voor dat je je mening ergens over geeft.

Chantaljamie

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Faringdon, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:12

Kyrkelover ik ben het helemaal met je eens, ik heb het helaas ook zien gebeuren. En inderdaad het gaat nu niet meer om de varkenskop, maar vooral om de eer.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:14

LuckyThaBest"]
Eg zielig dat een paard zo om het leven moet komen Bloos!
Als dat neit zo gevaarlijk was had dat beesie misschien niet dood geweest.
Hopelijk krijgt de dierenbescherming het voor elkaar omhet afgeschaft te worden ik hoop eht zo.
[/quote]

[quote="Chantaljamie"]
En nogmaals voor Lucky thabest, ga eerst eens verder kijken en informatie zoeken dan je neus lang is voor dat je je mening ergens over geeft.
[/quote]

[quote="Buitenzorg schreef:
Een longbloeding kan elk paard overkomen, jong, oud, dik, dun, getraind, ongetraind.


Ik zal daar voor jouw duidelijkheid, Lucky, even aan toevoegen, dat een longbloeding ook in stal, op de wei, tijdens een les, tijdens een buitenrit met je eigen paard kan gebeuren. Dus kortom, de DB moet de hele paardensport afschaffen! Boos!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:20

ik heb ff bij pp gekeken echt belachelijk annetje wat je daar zet .
volgens mij weet je zelf niet zo veel van die hele metworst af en zie je het wel maar je zit er helemaal niet in of zo .
voor de duidelijkheid er ligt veel zand op de weg als je helemaal in het zand zou kunnen zakken, gaat wel niet want het is geen manege zand ,kan de hoef er helemaal in.
ligt er dan te weinig ?
en de paarden worden op zwepen getraind niet door de ruiters zelf en de paarden komen van renstallen.
de paarden bij zon professionele wedstrijden worden ook op zwepen getraind

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:27

idd beetje vaag dat het andere topic gesloten is.. dat heb ik gister nl. gemaakt.. maarja ach..
nu ff over de metworst
ik was gister ook bij de metworst, ik heb het ongeluk niet gezien..
Net als de meeste mensen hier vind ik dat het niet afgeschaft hoeft te worden.. er overlijden ook paarden tijdens concoursen, het is natuurlijk wel heel erg triest.. maar de paarden worden allemaal medisch gekeurt door de DA, en de kundigheid van de ruiters wordt getest dmv. een ruiterproef.. De paarden beschikken ook over een goede conditie.. de meeste volbloedjes komen van belgische of duitse renstallen.. veel halfbloedjes komen van de manege waar ik rijd.. en geloof me, de hebben echt wel een goede conditie!
op de weg ligt een dikke laag zand, er staan overal hekken, en alleen mensen met een speciaal bandje kunnen bij de paarden komen.. er is echt wel aan veiligheid gedacht.. zometeen is trouwens op omroepbrabant een item over de metworst.. ik denk dat er daar wel wat gezegd wordt..
En over de prijzen die je krijgt als je wint, die varkenskop is gewoon traditie.. en tegenwoordig gaat het eigelijk alleen nog maar over de eer.. als je de metworst wint, ben je echt de held van boxmeer.. daar gaat het de ruiters echt veeel meer om dan om die varkenskop..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:28

wordt ff allemaal vegetarisch die zeggen dat ze het zielig vinden van die kop de varkens die zijn geslacht voor het vlees voor jullie allemaal die niet vegetarisch zijn daar worden de hoofden van gepakt die worden echt niet gepakt en geslacht alleen voor het hoofd

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:38

echt super erg Verdrietig

voor alle twee

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:06

Het is heel triest dat het is gebeurd maar zoals Buitenzorg al zegt: longbloedingen kunnen bij ALLE paarden onder ALLE omstandigheden voorkomen. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, that's life!
En dat gezemel dat die varkenskop zielig is slaat helemaal nergens op, ondertussen gaan we wel lekker naar de Mac Donalds voor een hamburgertje Boos!

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:10

Wat erg dat dat paard is overleden! Heel sneu... En dat dat dan bij zo'n spectakel gebeurd is gewoon toeval. Het had ook ergens anders kunnen gebeuren. Daar hoeft de dierenbescherming geen tijd, geld en energie in te steken wat mij betreft.
Ik weet alleen niet zo goed of het wel zo netjes is tegenover de jockey en de eigenaar om hier een heel topic (en discussie) aan te wijden, maar dat terzijde. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is en ik wens de jockey en de eigenaar veel sterkte toe.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:11

Verschrikkelijk voorval Verdrietig

Ik ben verleden jaar op vakantie geweest bij Bergemo, en hier waren ook paarden die meedoen met het metworstrennen.
Er werd me van alles over verteld.
Ze trainen echt al dik een jaar van te voren (als het niet langer is).
En het is traditie.
Als ze het nu al zo lang doen en dit is het eerste (zware) ongeluk, dan moet je het voor taan in de gaten houden maar niet gelijk afschaffen.

EN dat deze sport is voor menselijk vermaak, wat noem je die stierenvechters dan Verward
Dat is DIERENBEULERIJ, met LEEDvermaak.

Ik vind persoonlijk niet dat het afgeschaft hoeft te worden.

Maar ze zouden misschien wel net zoals bij de Endurance meerdere Vetchecks kunnen doen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:25

Buitenzorg schreef:
Dus kortom, de DB moet de hele paardensport afschaffen! Boos!


Dat willen ze ook. Toen ik ooit meldde dat er een shetlander aan een touwtje langs een drukke weg stond waren ze heel aardig tot ik zei;"ik heb zelf ook een paard". Weet je wat dat mens zei; "ja, wij hebben het niet zo op de paardensport, dat is één grote dieronterende zaak". Toen kapte ze het gesprek af en met mijn melding is niks gedaan.

Ik heb over dit hele verhaal een algemene mening: Op evenementen moet voor de volle 100% rekening gehouden worden met het welzijn van dieren. Als dit ook gebeurt en er vind alsnog een ongeval plaats, wie zijn wij dan om die mensen wat kwalijk te nemen. Lijkt mij dat in deze de organisatie bijzonder netjes met de paarden is omgesprongen en goed rekening met ze heeft gehouden. Dit hadden ze niet kunnen voorkomen. Verbieden vind ik in dit geval dus niet nodig. Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:52

bubbels"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Dus kortom, de DB moet de hele paardensport afschaffen! Boos!


Dat willen ze ook. Toen ik ooit meldde dat er een shetlander aan een touwtje langsheel aardig tot ik een drukke weg stond waren ze zei;"ik heb zelf ook een paard". Weet je wat dat mens zei; "ja, wij hebben het niet zo op de paardensport, dat is één grote dieronterende zaak". Toen kapte ze het gesprek af en met mijn melding is niks gedaan.

[/quote]

*weet niet als ze nu moet lachen of huilen* Scheve mond

Wil iedereen even naar buiten gaan en de staldeur en wei van zijn of haar paard openzetten, we zijn grote dierenbeulen en die paarden die worden gereden hebben een rotleven en moeten werken voor menselijk vermaak, afschaffen die boel! We laten maar even terzijde dat door correcte training een paard spieren en conditie opbouwt en een ouder paard dat nog regelmatig rijdt(als zijn lichamelijke toestand het toelaat tenminste) minder snel achteruit gaat dan een paard dat niet word bereden. O en we kunnen tussendoor ook de mens zelf verbieden om nog langer te sporten, je zou er maar eens gezond van worden Verward

Ik wil ze best wel eens laten zien hoe ongelukkig mijn arme mishandelde paardjes zijn omdat ze ocharme een paar uur per week hun calorien wat moeten wegwerken Ach gut
Wat bedoel je de DB is een pennyorganisatie Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:52

Sammm"]
[quote="SANEX"][quote="KeeK schreef:
Wie wilt er nou ook echt een metworst en een VARKENSKOP winnen??? Verward Triest van het paard...


Traditie .... niet overal heb je status als je een BMW wint, soms gaat het gelukkig nog eens om de lol en om de grap, de prijs is bijzaak en hoort gewoon bij het verhaal...
[/quote]
Ja, maar een VARKENSKOP?! Triest, zeer zeer triest...
[/quote]


Het gaat blijkbaar niet eens om de varkenskop, dat is bijzaak.
Maar dan nog, Bij de slager liggen die dingen openlijk in de vitrine, soms een appeltje in de bek... dat mag wel... zoals al gezegd werd, Bij e MAc zitten we heerlijk te smullen... komt ook ergens vandaan alleen je ziet niet meer wat het geweest is, maar kan hetzelfde varken zijn geweest..

Dat is dan weer geen probleem, maar als je kan zien dat het een varken is geweest, dan is het wel erg ? Dat snap ik dus nooit he.
Ik vind zoiets wel weer komisch, het hoort er gewoon bij, datzelfde varken had ook op je bord kunnen liggen ...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:58

Stoom uit je oren Okee....de DB gaat van mij geen cent meer zien! Wat een stelletje imbecielen !

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:04

Misschien moet dit wel in een nieuw topic, maar ik vraag me vaakaf wat nou het Doel van de DB is. Ik snap dat ze het beste voor hebben met paarden, maar op deze manier, als ze alles mishandeling vinden, hebben we straks niet eens meer paarden in de sport en wat dan?
Ze gaan weer zo overdreven ver.... Verward ! Ik heb soms het idee dat ze graag willen dat er met geen enkel dier nog wat "gedaan" wordt. Hondensport zal ook wel uit den boze zijn?

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:05

Mensen kom op nou. Iedereen is natuurlijk geschokt bij het lezen van zo'n bericht, maar we zijn toch inmiddels oud en wijs genoeg om even wat langer na te denken en niet gelijk overhaaste conclusies te trekken. Ik heb inmiddels natuurlijk heel het topic doorgelezen Schijnheilig maar bij het bericht zelf dacht ik al gelijk dat het gewoon een ongeluk is.
Inmiddels is duidelijk dat de ruiters kundig zijn, en de paarden wel degelijk getraind. Dat hadden we kunnen raden. Het is een jaarlijks evenement dat inmiddels naar ik aanneem bij de dierenbescherming al langer bekend is, en ik geloof niet dat ze niet eerder onderzoek hebben gedaan naar de omstandigheden en de gezondheid van de dieren. Volgens mij hebben ze de gewoonte dat te doen bij elk (traditioneel) feest waar dieren aan te pas komen, en dat ze melden er nu weer een onderzoek naar in te stellen is wat mij betreft prima, maar ook erg handig voor wat positieve publiciteit aan hun kant.
Ik ken zelf ook mensen die hun paard zijn verloren door een harstilstand en een door een beenbreuk, maar "shit happens" niet alles is te voorkomen, en dat het hiet gaat om puur publiek vermaak, tja de ruiters zelf vinden er vast niks aan, laten we dan maar de hele paardensport afschaffen.
Het zou imo fijn zijn als de positieve aspecten aan deze zaak wat meer benadrukt werden, met name in het nieuws. Dat er dus evenementen zijn waar men zich wel drukt maakt om de gezondheid van het dier en waar daar ook rekening mee wordt gehouden. Mijn persoonlijke ervaring met de dierenbescherming is dat ze tot nu toe alleen maar daar controleren waar het niet nodig is. De ongeschoren schapen die hier al drie jaar met dezelfde wol op hun rug staan hebben pech, maar van een oud paard van 26 wiens ribben wat te zien zijn is de conclusie hij is ondervoed binnen een telefoontje gemaakt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:06

Cassidy schreef:
-:(- Okee....de DB gaat van mij geen cent meer zien! Wat een stelletje imbecielen !


En dit is een van de vele redenen dat ik nog nooit lid ben geweest van de DB, er ook nooit 1 cent aan zal uitgeven..........

Ze staan op de verkeerde tijdstippen op de verkeerde plekken, dus waar gaat jouw zuurverdiende geld heen? Juist naar dieren die het niet echt nodig hebben.

Zoals Katleentje al zegt, ik zal idd mijn pony vanmiddag de vrije loop geven en hem zijn eigen weg laten zoeken, zonder medische verzorging, zonder hoefsmid, zonder eten (dat zoekt ie zelf wel bij elkaar) en zonder beweging/aandacht. Ik denk dat Mander dan veel gelukkiger zou zijn dan nu! Stoom uit je oren

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:13

Volgens mij is het merendeel wat er mee rijd jockey of wanna be jockey, dus of ze echt onkundig zijn..............
En of de paarden dan niet getraind genoeg zijn, daar heb ik ook mn twijfels over.
Er zijn zat recreatie ruiters die 1x in 2 weken een rit van een uur of 4 gaan maken terwijl het paard de rest van de tijd bijna zijn box niet uitkomt. Hoezo onkunde, maar daar doet de DB niks aan, want dit kunnen ze niet aanpakken..........