Weer goud voor Sanne Voets en Demantur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Weer goud voor Sanne Voets en Demantur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 09:42

*KNHS
Sport

Afbeelding
Sanne Voets met Demantur. Foto: © FEI/Liz Gregg

GOUD is het weer voor Sanne Voets met Demantur RS2 N.O.P. Met een geweldige, secuur gereden, moeilijke Kür op Muziek reed Sanne vanochtend in Tokio naar haar tweede gouden medaille van deze Spelen. Ze prolongeerde haar titel van Rio de Janeiro. Wat een klasse. Twee maal Olympisch, Europees en Wereldkampioen prijkt er nu op de erelijst van de 34-jarige amazone. “Ik voel me een gelukkig en rijk mens.”

“Demantur liep hier in Tokio de drie beste proeven van zijn leven. Het was vandaag 38 graden, maar ik had kippenvel. Ik voel me een gelukkig en rijk mens”, vertelt Sanne Voets na het winnen van haar tweede individuele gouden medaille in Tokio.

Met een topscore van 82.085 procent was Sanne de verdiende winnaar van de finale, de Kür op Muziek, in Grade IV. Een moeilijke en perfect uitgevoerde test. “Als je voor goud gaat, dan moet je dingen doen die andere niet durven. Het is de combinaties van de onderdelen als eenvoudige wissels, de wissels in galop en de zijgangen in draf en galop die het moeilijk maken”, legt Sanne uit. De paralympisch kampioene reed haar proef op muziek van de band Haevn. “Ik heb ze na een concert, terwijl ze handtekeningen uitdeelden aan fans benaderd. Ik zei: ik ben Sanne. Ik wil Paralympisch kampioen worden in Tokio. Willen jullie me daarbij helpen. Dat hebben ze gedaan. Die muziek en de entourage hier in Tokio het had gewoon niet mooier gekund. “

Voets kijkt met een fantastisch gevoel terug op de Spelen, twee gouden medailles en zilver met het team. “Zilver was ook prachtig. We reden een nieuw record en heel het team heeft het heel goed gedaan. Daar ben ik super trots op. Ik heb hier vijf jaar lang naar toe gewerkt met een heel groot team. Er zijn zoveel mensen die een aandeel hebben in dit succes. Ik kreeg hier in Tokio ook zoveel support van mensen in Nederland. En mijn groom Kathleen van Winden, ik zou geen beter persoon weten om voor mijn paard te zorgen. En dan natuurlijk familie Lemmens, de fantastische eigenaren van Demantur, die thuis zitten en alles volgen. Ik voel me een heel gelukkig en rijk mens.”

Uitslag Grade IV, Kür op Muziek
Goud Sanne Voets (Berghem), Demantur RS2 N.O.P. (v.Vivaldi), 82.085%
Zilver Louise Etzner Jakobsson (Zwe), Goldstrike B.J. (v.Dreamcatcher), 75.935%
Brons Manon Claeys (Bel), San Dior 2 (v.Stedinger), 75.680%

Klik hier voor de volledige uitslag
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 30-08-21 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update

BigOne

Re: Weer goud voor Sanne Voets en Demantur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:24

Knap, zeven % los van de tweede is wel een gigantische overmacht.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:50

Trots op deze fantastische sportvrouw *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:51

Jeetje en niet een klein beetje gewonnen, maar dik dik dik bij elkaar gereden hoor!

BigOne

Re: Weer goud voor Sanne Voets en Demantur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:47

Wel jammer van Frank, zilver, weer geen goud. En weer heel erg close.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:40

Voor wie het (nog eens) wil zien:

Sanne vanaf 36:50 en Frank vanaf 1:50:50. Heel jammer dat Rixt niet meer kon starten.